2020-01-27, 04:58
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag fattar det som myndigheterna i Wuhan meddelar att alla tjänster in eller ut ur staden stängs för kinesiska invånare.

Vad tusan, menar dom att invånarna i staden blir helt avstängda från leveranser av mat, sjukvårdsartiklar mm. Det verkar inte klokt
Ja det är konstigt. Kanske något är lost i translation. Kan det röra sig om något slags mantalskrivningskontor som stänger!?
Citera
2020-01-27, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurFleck
Från det ena till det andra, någon som vet/kan förklara varför det heter coronaviruset? Trodde att Corona var ett ölmärke? Corona betyder ju krona på latin, men kommer inte på någon självklar koppling till krona och virus heller?
De menar att viruset liknar en krona. Jag tycker att de är delusional.
Citera
2020-01-27, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
SARS muterade till ofarligare smitta. Har jag tagit upp pajas

Det finns ju en del som tyder på att viruset är utvecklat i ett laboratorium. Det är ganska intressant ifall det skulle vara designat på så sätt att man vet att efter ett tag så muterar det till ofarligt.
Jag har läst uttalanden från Kina att viruset skulle ha muterat till fas 2 vilket implicerar att man vet på förhand hur det kommer att mutera.
Citera
2020-01-27, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vad betyder detta?

Wuhan suspends exit and entry services for Chinese citizens

Wuhan authorities on Sunday announced that all exit and entry services for Chinese citizens in the city will be suspended, effective January 26 to 30, according to a notice issued by the Exit and Entry Administration Department of Wuhan Public Security Bureau

CGTN, nyss
De har stängt plygplatsen, buss och tågtrafiken. Bensinstationer är stängda och alla som lämnar staden riskerar 7år i fängelse.

De har också förbjudit köttförsäljning så nu slåss de stakars Kineserna mot varandra om ris och ett dödligt virus.

Kinsesiska staten har lämnat fastlandet och bosätts sig på en ö och kallar läkare och trötta sjuksystrar för förrädare om de inte jobbar dygnet runt.

Måste vara härligt med kommunism.
Citera
2020-01-27, 05:08
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiebubblan
De har stängt plygplatsen, buss och tågtrafiken.
Det var ju länge sedan.

Det jag citerade kom ju nyss. Det gäller något nytt.
Citera
2020-01-27, 05:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Får väl erkänna att man känner en viss oro - om det visar sig att de obekräftade ryktena om att spridningen är nästan 100 ggr värre än officiellt.

Nu bor jag i en liten stad som lär bli bland de senare att drabbas, men jag är inte frisk och har en höggravid kvinna. Läste att man kan få njursvikt och för en som redan är njursjuk är det inte positivt. Sen är man redan en paranoid typ, en halv-prepper, nu får man lust som andra här inne att bygga på mat och vattenförrådet ytterligare. Mest för att ha möjligheten att slippa butiksärenden om det verkligen brakar loss.

Lite grann är det säkert bra att oroa sig. Se till så ens förråd av konserver osv är ok. Om det går åt helvete kommer det ju gå snabbt. Då bör man ju undvika all kontakt med andra människor, dvs undvika butiker osv. Gräva ner sig och de man vill rädda i sin förutbestämda prepperhåla i skogen. Sedan om man är sjuk läsa på allt som går om viruset ifråga, om nu en själv eller någon när och kär skulle bli sjuk. Vad göra för att lindra. Om det är skitstorm så kommer ju sjukhusen vara överbelastade till max.

Men som det ser ut just nu är det ju inte nära till panik ännu.
Citera
2020-01-27, 05:09
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ja det är konstigt. Kanske något är lost i translation. Kan det röra sig om något slags mantalskrivningskontor som stänger!?

Jag fattar inte vad de menar. Var hittade du detta?
Citera
2020-01-27, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det finns ju en del som tyder på att viruset är utvecklat i ett laboratorium. Det är ganska intressant ifall det skulle vara designat på så sätt att man vet att efter ett tag så muterar det till ofarligt.
Jag har läst uttalanden från Kina att viruset skulle ha muterat till fas 2 vilket implicerar att man vet på förhand hur det kommer att mutera.

Det känns som att det rent historiskt borde muteras till något mildare då mänskliga släktet hade kolat för länge sedan om det inte finns motståndskraft.. Vi hade inte ens förebyggande åtgärder förr i tiden och gjorde massvis med saker fel men inte ens då gick vi under även om det var illa. Men vad vet jag..
Citera
2020-01-27, 05:11
Medlem
Citat:
Det var ju länge sedan.

Det jag citerade kom ju nyss. Det gäller något nytt.
Grattis du har läst samma nyhet, men med andra ord.
För det är vad som menas.
Citera
2020-01-27, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurFleck
Från det ena till det andra, någon som vet/kan förklara varför det heter coronaviruset? Trodde att Corona var ett ölmärke? Corona betyder ju krona på latin, men kommer inte på någon självklar koppling till krona och virus heller?

När man kollar på viruset med mikroskop så är det en cirkel med taggar och den liknar en krona.
Citera
2020-01-27, 05:13
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Det känns som att det rent historiskt borde muteras till något mildare då mänskliga släktet hade kolat för länge sedan om det inte finns motståndskraft.. Vi hade inte ens förebyggande åtgärder förr i tiden och gjorde massvis med saker fel men inte ens då gick vi under även om det var illa. Men vad vet jag..

Det kommer sannolikt finnas individer som är immuna mot även ett domedagsvirus, och det är dessa som överlever och fortsätter fortplanta sig. Det tråkiga blir ju för oss som stryker med, men så funkar ju naturen.
Citera
2020-01-27, 05:15
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag fattar inte vad de menar. Var hittade du detta?
Statspropaganda. Se kl 0936:

https://www.cgtn.com/special/Battling-the-novel-coronavirus-What-we-know-so-far-.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in