Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-01-12, 13:37
  #1
Medlem
Aftonbladet: Två män gripna på Arlanda – misstänks för grov våldtäkt
Våldtäkten, som enligt Aftonbladets uppgifter rubriceras som grov, ska ha skett i Göteborg på lördagen.

På söndagsförmiddagen greps två män på Arlanda misstänkta för brottet.
Vet någon mer om händelsen?
Citera
2020-01-12, 14:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MohamedMohamed
...som vanligt när det gäller grov våldtäkt där det rör sig om fler förövare än 1 st så kan det omöjligt vara annat än det smutsfolket som ockuperat landet Svärje i horder den senaste tiden....

Ser blonda ut på videon
Citera
2020-01-12, 14:05
  #3
Medlem
TheJackets avatar
Frågan är ju varför de inte bara drog till Landvetter direkt? De kanske bor i Stockholm och behövde hämta pass?

Äckel oavsett. Häng ut dom NU!
Citera
2020-01-12, 14:09
  #4
Medlem
Exakt, varför pixla bilderna på asen?
Citera
2020-01-12, 14:11
  #5
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohamedMohamed
...som vanligt när det gäller grov våldtäkt där det rör sig om fler förövare än 1 st så kan det omöjligt vara annat än det smutsfolket som ockuperat landet Svärje i horder den senaste tiden....

Aftonhoran väljer att publicera bilder där det tydligt syns att de är ganska ljusa i hyn. Det är standard på Aftonbladet; om det är svarta så inga bilder och om de är vita så garanterat bilder så folket ska tänka rätt. Förmodligen utlänningar av någon ljusare sort som tänkt fly hem efter dådet.
Citera
2020-01-12, 14:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Exakt, varför pixla bilderna på asen?
Du känner inte till pressetik märker man. Skaffa dig en utbildning!

OnT: Vet man vart våldtäkten inträffade?
__________________
Senast redigerad av setterwalls04 2020-01-12 kl. 14:32.
Citera
2020-01-12, 14:31
  #7
Medlem
Nog första gången jag sett att Aftonbladet har missat att pixla håret .

Brukar vara bra på att etnicitetsbestämma personer men dessa var svåra. Får väl anta att de ej är svenskar då de tänkt lämna landet.

Jag gissar vilt på att de är från Australien, Nya Zeeland eller britter (Kanske irländare). Detta enbart baserat på kläder/kroppshållning/hudton etc på de 2 bilder som finns.

Kanske är "kända" på något vis då polisen kunde efterlysa och gripa dem så fort. Har det varit något evenemang i Göteborg denna helg?
Citera
2020-01-12, 14:32
  #8
Medlem
Cuckslayers avatar
Kan det vara gästarbetare?
Citera
2020-01-12, 14:50
  #9
Medlem
Dom var storvuxna och såg starka ut. Inga små Afghaner eller skumma araber utan jag misstänker det är folk från baltikum eller Ukraina, möjligen Vitryssland/Belarus som kanske jobbar ibland i Sverige för inte är dom här bara för att våldta tjejer. Dom har väl oftast en annan kultur än män från Sverige men jag förstår inte alls varför dom behöver våldta kvinnor, det är fasansfullt och obegripligt. Kan dom möjligen vara inblandade i trafficking? Njae nej, dom ser inte smutsiga ut på bilderna. Vi säger inte trafficking och inte hallickar.
Citera
2020-01-12, 15:03
  #10
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom var storvuxna och såg starka ut. Inga små Afghaner eller skumma araber utan jag misstänker det är folk från baltikum eller Ukraina, möjligen Vitryssland/Belarus som kanske jobbar ibland i Sverige för inte är dom här bara för att våldta tjejer. Dom har väl oftast en annan kultur än män från Sverige men jag förstår inte alls varför dom behöver våldta kvinnor, det är fasansfullt och obegripligt. Kan dom möjligen vara inblandade i trafficking? Njae nej, dom ser inte smutsiga ut på bilderna. Vi säger inte trafficking och inte hallickar.

Ja, dessa förövarna såg europeiska ut... Men komigen. det skulle ju även kunna vara Svenskar. Det är ju inte så att det ALDRIG händer, trots att i majoriteten av alla fall handlar det om negrer eller araber.. Men sluta få det o låta som att etniska svenskar inte skulle kunna våldta.. Blir ju bara totalt oseriöst.

Dessa ser ut som etniska svenskar i min mening. Vidriga as.
Citera
2020-01-12, 16:13
  #11
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Aftonhoran väljer att publicera bilder där det tydligt syns att de är ganska ljusa i hyn. Det är standard på Aftonbladet; om det är svarta så inga bilder och om de är vita så garanterat bilder så folket ska tänka rätt. Förmodligen utlänningar av någon ljusare sort som tänkt fly hem efter dådet.

Kan vara balkan killar.. dom är ljusa i hyn.

tror inte det är petter och göran iaf.
Citera
2020-01-12, 16:18
  #12
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Ja, dessa förövarna såg europeiska ut... Men komigen. det skulle ju även kunna vara Svenskar. Det är ju inte så att det ALDRIG händer, trots att i majoriteten av alla fall handlar det om negrer eller araber.. Men sluta få det o låta som att etniska svenskar inte skulle kunna våldta.. Blir ju bara totalt oseriöst.

Dessa ser ut som etniska svenskar i min mening. Vidriga as.
gruppvåldtäkt och försöker lämna landet. sannolikheten att det är kalle och palle blev just astronomiskt mycket mindre.

visst våldtar svenskar också, men idag när 60% (2018 räknat, säkert mer 2019) av alla våldtäktsdomar är av folk födda utomlands (inte inräknat andra generation) så har du statistiskt underlag att peka åt ett specifikt håll utan att det blir oseriöst. speciellt när det gäller överfallsvåldtäkter, där ligger de väl på över 95%.

ingen som har mer info om själva våldtäkten, när var och hur?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback