Flashback bygger pepparkakshus!
2020-01-11, 21:31
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Alla vet att flygolyckor förekommer. Min poäng är att flygkrascher tenderar att hållas tekniska utan anhörigas biografer och dessa snyftarhistorier. Snyftarhistorier och offer/anhörig-biografier tenderar att rapporteras vid terroristattacker.

Det var även ett okaraktäristiskt reportage om avrättningen på Jafar. Det sker massvis av avrättningar i förorter utan snyftarinslag. Men nu när det var i centrum av Malmö är det en tragedi, vilket är en förolämpning mot alla andra offer som inte fick någon publicitet alls. Men på grund av det mänskliga egot och händelser som är mer "nära en" i tid och rum så sker dessa prioriteringar.

Hur tycker du det står sig om vi jämför med Lineate 2001?

Jag ser ingen skillnad alls på medias behandling.

Vem är Jafar? Dog Jafar i kraschen? Det har jag missat. Hur är han länkad till nedskjutningen?

Kraschade planet ens i Malmö? Hur menar du?
Citera
2020-01-11, 21:33
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Riktigt slumpmässigt var det ju inte, planet var på väg mot norra Europa. Men visst står siffran ut. Att det inte var mer norrmän, danskar, tyskar etc kan ju bero på att dessa har snabbare/enklare/billigare sätt att resa.

Exakt på vilket sätt underbygger du och definierar du "Norra Europa?"

Är det Kiev du menar?

Sov du på geografilektionerna?
Citera
2020-01-11, 21:52
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Har väl inget med frossande att göra. Rätt benämning på ren svenska är önskvärt då alla förstår direkt utan att börja fundera på vad som menas. Lokalblaskorna idag benämner helt felaktigt att de omkomna är smålänningar, orustbor m.m. Skapar förvirring.

Du saknar "bosatta i" Småland Orust och så vidare för att komma ur din självpåtagna förvirring?

Ja det måste vara skönt att inte behöva tänka själv. Vi andra har inte så stora problem med detta.
Citera
2020-01-11, 21:55
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Undrar lite varför DN vill framhäva att ett par av dom är sossar?

"En person som Dagens Nyheter pratat med berättar att de båda ungdomarna var medlemmar i SSU och att de ofta deltog i förbundets aktiviteter för ensamkommande. "

https://www.expressen.se/gt/vannerna...og-i-kraschen/

Kan det bero på att de var sossar?

Ibland är inte verkligheten mer komplicerad än som du innerligt hoppas att den ska vara.

Vi andra fattar vad artikeln handlar om.
Citera
2020-01-11, 22:26
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Exakt på vilket sätt underbygger du och definierar du "Norra Europa?"

Är det Kiev du menar?

Sov du på geografilektionerna?
Om du från Teheran drar ett rakt sträck genom Kiev och sedan vidare, vart hamnar du då?
Citera
2020-01-11, 23:17
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Nu börjar det här bli gravt OffT men hur vet vi så bergsäkert att de som media beskriver som svenskar verkligen betraktade sig själva som svenskar?

Kanske de flesta av de s.k "svenskar" tvärtom under deras livstid med emfas påpekade:

- Jag är en iranier och jag är stolt över det!
- Jag är en stolt afghan med mina egna seder och min afghanska livsstil!

Nu när de är döda blir de skymfligen plötsligt kallade för svenskar fast de aldrig hade påstått att de var svenskar under deras levnad.

Nog skulle det vara klädsamt av media att visa lite aktning inför de som nyss har omkommit i en hemsk flygolycka.

Med det sagt avslutar jag det som nu har bliviit OffT.

SR benämnde ikväll passagerarna som ”hemmahörande” i Sverige och för Kanadas del benämndes de i form av att de hade ”anknytning” till landet.

Det var väl just det klädsamma du saknade?
Citera
2020-01-12, 05:58
Svensk media borde kanske ägna sig lite åt att kolla upp vad det var för vapen som användes av Irans regim för att skjuta ner civila plan.
Kanske inte passar sossemedia att upplysa svenska folket om att det mycket väl kan vara svensksålda vapensystem...
Citera
2020-01-12, 11:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Intressant. "Experten" Wolfgang är med som uteslöt att Iran skulle ha skjutit ner planet.

Citat:
PODD Sköt Iran ner det kraschade flygplanet?

I det här avsnittet av Aftonbladet Daily går vi igenom de nya uppgifterna om planet som störtade utanför Teheran i Iran. Kan Iran ha skjutit ner planet - har man i så fall gjort det medvetet eller av misstag - och hur påverkar det egentligen konflikten mellan USA och Iran. Gäst i avsnittet är Wolfgang Hansson.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...skjutna-planet
Citera
2020-01-12, 11:41
Medlem
45-70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Intressant. "Experten" Wolfgang är med som uteslöt att Iran skulle ha skjutit ner planet.
Wolfgang är ju en västerbliven idiot och USA-hatare som nu efter att Iran erkänt, försöker att få till det som att Trump är ansvarig genom att skruva upp stämningen! Vilken jävla idiot!
Citera
2020-01-12, 14:02
Medlem
duqus avatar
Iranierna lyckades inte bara skjuta ner en civilkärra, dom lyckades även skjuta ner det svenska journalistkåren med dito "experter" på ett enda bräde, påeldad av vassa inlägg på siten flashback....
Citera
2020-01-12, 15:45
Medlem
45-70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av id
Svensk media borde kanske ägna sig lite åt att kolla upp vad det var för vapen som användes av Irans regim för att skjuta ner civila plan.
Kanske inte passar sossemedia att upplysa svenska folket om att det mycket väl kan vara svensksålda vapensystem...
Nej det är uteslutet att skull vara ett svensk LV-system som använts. Iran har nog aldrig varit godkända av KMI. De har nog enbart gamla sovjetiska och ryska vapen att tillgå....
Citera
2020-01-12, 17:10
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Haha, Wolfgang har inte haft sin bästa vecka, det är sant.

I onsdags var nedskjutningen konspirationsteorier på sociala medier, trots tydliga indikationer var det osannolikt.
Folk ska hånas för att de spekulerar utifrån rimliga antaganden.

I går kunde det ligga något i konspirationsteorierna, men det kunde ju naturligtvis inte konspirationsteoretikerna ha vetat igår, alltså har Wolfgang fortfarande rätt.

Idag är allt en konsekvens av Trumps usla politik, då han dödade en terrorist i en drönarattack.
Vad hade konsekvenserna blivit om han inte gjort det är inget som det funderas så mycket över på Aftonbladet.

Ingen kritik mot prästerskapet i Iran utan Trump skuldbeläggs för 172 människors död.
Skulle han inte lagt till de drygt 50 som trampades till döds under ”sorgeceremonin”?
Eller de hundratals mördade demonstranterna som förmodligen dog som en konsekvens av Trumps ekonomiska sanktioner.

Vulgärjournalistiken gör ständigt nya erövringar.

Lol, så sant. Wofgang Hanson är egentligen pinsam, men hans sanslösa vänsterpropaganda är farlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in