Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2020-01-09, 13:27
  #1
Medlem
Substans:
Ecstasy(innehöll även metamfetamin).
Dos:
2st gröna Rolex
Intag:
IV.
Kön:
Man.
Vikt:
84kg
Längd:
185cm
Ålder:
19-24
Tidigare erfarenheter:
En hel del cs och psykadeliskt, provat de flesta vanliga ”neråt” men inget för mig.
Vill att hjärnan ska gå som en 426 Hemi.
——————————————————————
Prolog
Har kört för mycket av just ecstasy/mdma, så får inte något vidare rus längre, känner att jag vill iallafall dela med mig av just IV-upplevelsen.
Kan vara värt att nämna att dagen innan hade jag tagit 5st ecstasy(oralt, samma sort), förmodligen så hade ruset kunna vara mycket bättre och möjligtvis längre, ifall jag hade orkat hålla mig ett dygn längre.

23:00
Krossar båda pillren och häller i en kopp med vatten, värmer på om rör om tills det blivit så bra det kan bli.
Tar pumpen och suger upp lösningen genom ett cigarettfilter, ungefär 30% av det fin krossade pulvret ville ej lösas i vattnet så det slängdes.

23:30
Sätter jag kanylen i armen och får svar direkt, trevligt se blodet forsa in i lösningen och visar att det är klart för att köra.
Med ett stabilt grepp om pumpen så trycker jag in lösningen så fort det går och inom 2 sekunder så blir jag varm, glad och känner mig nöjd med platsen jag är på.

23:35
Jag tar en cigg med en person som även tagit E, men killen blir alltid lika äcklig att se på när han tagit något(ingen kontroll överhuvudtaget), personen har alltid varit helt IQ-befriad, ointressant och jag känner att jag blir irriterad av allt personen säger och gör.
Jag pallar inte vara i detta sällskap så jag börjar vandra hem istället.
Direkt ruset lägger sig, lägger jag märkte till att den där ”glad över inget” känslan försvinner och ser på klockan, 23:50, första tanken är ”jasså, det var kort” och försätter promenera hem.
När jag väl kommit hem avslutar jag kvällen med en runk innan jag lägger mig för att sova.


Slutord
Ecstasy IV var absolut trevligt och jag kommer garanterat testa igen, förhoppningsvis har man bättre serotonin-nivåer nästa gång så man får uppleva ett ordentligt rus.
Men ifall vi räknar effekt så kan jag säga att ta en E IV passar till om du är sen till galejet och vill komma ”ikapp”, tror inte att (med normala serotonin-nivåer) peaken blir speciellt starkare än t.ex en bomb, endast rejält mycket fortare att ta sig dit.
Jag gillar inte väntan så detta passar mig.

Förhoppningsvis finner någon texten som en trevlig läsning.

Tack.
Citera
2020-01-09, 14:17
  #2
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Okej. Så du slog i dig en dos, det var trevligt, du blev irriterad på en snubbe för att därefter gå hem och runka.
Blir inget högt betyg på den här rapporten tyvärr. Till nästa gång: Försök beskriv mer kring omständigheterna, miljöerna du befann dig i, tankar och idéer du fick under rusets gång. Mer detaljer och inlevelse helt enkelt.
Hoppas du inte tycker att jag dissar dig för hårt, ville ge konstruktiv kritik bara.

1,5/5
Citera
2020-01-09, 14:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdEyeRapist
Okej. Så du slog i dig en dos, det var trevligt, du blev irriterad på en snubbe för att därefter gå hem och runka.
Seems about right.

Var en väldigt ointressant kväll, både i rus och sällskaps väg, därför ville jag rikta focus till själva administrationen med en lätt beskrivning.
Från den kvällen finns det bokstavligen inget mer att hämta, hade endast fått med massa onödigt svammel ifall jag försökte göra rapporten längre.

Men tack för kritiken, kommer att använda råden i framtida rapporter.
Citera
2020-01-09, 18:36
  #4
Medlem
Jeltzins avatar
Kanske bättre att ta en paus från knarket istället för att gå in på värre grejer. Bara en tanke.
Citera
2020-01-14, 15:51
  #5
Medlem
FolsomPrisonBluess avatar
2 två stycken piller intravenöst är nog jättefarligt att inta IV som nybörjare. Det kan verkligen vara för mycket för en person första gången man tar. Ta helst aldrig över 150 mg för att skona seretoninet.
Rekommenderar ingen att skjuta ecstasypiller heller. Måste man tvungen skjuta E är det bättre att ta rena kristaller istället men även det är farligt och man måste vara jätteförsiktig med doseringen, vill inte skriva ut något med risk att någon ser det dom en säker dosering och sedan dör. Så måste man skjuta mdma så får man ta sig tiden att researcha dosering så lång tid tar det inte.
Citera
2020-01-15, 14:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FolsomPrisonBlues
2 två stycken piller intravenöst är nog jättefarligt att inta IV som nybörjare. Det kan verkligen vara för mycket för en person första gången man tar. Ta helst aldrig över 150 mg för att skona seretoninet.
Rekommenderar ingen att skjuta ecstasypiller heller. Måste man tvungen skjuta E är det bättre att ta rena kristaller istället men även det är farligt och man måste vara jätteförsiktig med doseringen, vill inte skriva ut något med risk att någon ser det dom en säker dosering och sedan dör. Så måste man skjuta mdma så får man ta sig tiden att researcha dosering så lång tid tar det inte.
Upp till var och en att veta eller ta reda på vad man kan/ska dosera, jag är verkligen inte nybörjare gällande ecstasy och MDMA, jag visste att 2st inte skulle bli ”för mycket” för mig, som jag skrev i prologen hade jag intagit 5st oralt(under 1h) dagen innan, det var en låg dos för just mig.

Men bra att du skriver, tänkte inte på att denna rapport kan användas som dosering.
__________________
Senast redigerad av Astemioish 2020-01-15 kl. 14:20.
Citera
2020-01-15, 21:15
  #7
Medlem
PrettySneakys avatar
Har aldrig skjutit något, men jag tänker inte moralisera om det. Dock undrar jag om det är smart att använda cigarettfilter? Har för mig att jag har läst att det inte rekommenderas. Eller?
Citera
2020-01-16, 01:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky
Har aldrig skjutit något, men jag tänker inte moralisera om det. Dock undrar jag om det är smart att använda cigarettfilter? Har för mig att jag har läst att det inte rekommenderas. Eller?
Ifall du använder ett ”använt” cigarettfilter(alltså du har rökt först och sedan klippt en del) så kommer du förmodligen få frossa, men ifall du använder ett ”rent” filter så fungerar det utmärkt att filtrera med.
Jag föredrar cigarettfilter instället för t.ex tops eller vanlig bomull.
Citera
2020-01-16, 13:53
  #9
Medlem
Nkpgisits avatar
Grejen med IV-rapporter är ju att man skall beskriva ruschen. Det som är intressant.

0-5 injektioner får denna.
Citera
2020-01-16, 20:37
  #10
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astemioish
Ifall du använder ett ”använt” cigarettfilter(alltså du har rökt först och sedan klippt en del) så kommer du förmodligen få frossa, men ifall du använder ett ”rent” filter så fungerar det utmärkt att filtrera med.
Jag föredrar cigarettfilter instället för t.ex tops eller vanlig bomull.

Jag är som sagt verkligen inte någon expert, men jag tror du har fel.

https://ajph.aphapublications.org/do...AJPH.89.8.1252

Citat:
In Switzerland, practically all IDUs use cigarette butts to filter the dissolved drug solution into the syringe. At most, cigarette filters prevent large particles from entering the syringe; however, they are neither sterile nor effective against small organisms such as bacteria.
Citera
2020-01-16, 20:37
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Grejen med IV-rapporter är ju att man skall beskriva ruschen. Det som är intressant.

0-5 injektioner får denna.
Det känner jag till och jag har gjort det, så som jag upplevde iaf.. var inget speciellt.
Ska testa igen med bättre E eller ren MDMA när tillfälle ges, kommer skriva en bättre rapport då.
Citera
2020-01-16, 20:50
  #12
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astemioish
Det känner jag till och jag har gjort det, så som jag upplevde iaf.. var inget speciellt.
Ska testa igen med bättre E eller ren MDMA när tillfälle ges, kommer skriva en bättre rapport då.
Håll dig långt borta ifrån det!

Jag är väldigt van med amfetamin, metamfetamin IV och även i viss mån PV. Jag har nog aldrig blivit rädd efter en injektion men MDMA kristaller IV är det jävligaste jag gjort. 300mg på 1-1.5meter och slog in allt fort som attan. Aldrig i livet att jag gör det igen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback