Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-10, 22:43
  #3517
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
USA har sedan länge spaningssatelliter som kan följa bilar och naturligtvis kan dom se avfyrade robotar från någon avskjutningsramp. Israel har säkert också sådana satelliter fast man tillkännager inte att dom spanar över Iran och andra asshole countries. Varför tillkännager inte USA-militären eller underrättelsetjänsten CIA att det var robotträffar?

Jag tycker detta är oerhört skumt. Det skulle ju stärka trumpen och USA enormt, vill man inte stärka trumpen eller vad är det frågan om. Det är ju bara att lägga fram bilderna. Jag kan förstå om inte Israel gör det, dom vill nog inte visa att dom har ögon och öron mot skitländerna men USA borde absolut visa vad som hänt. Är det någon här som förstår detta?
Både USA och Canada har ikväll gjort uttalanden efter att ha granskat satellitfilmer. De uppger att det var två missiler som avfyrats. Antar att en träffade planet. Ser ju även så ut på de filmer som visats.
Detta har ju inte direkt med konflikten USA - Iran att göra. Att Iran skjuter ner ett Ukrainskt passagerarplan i Iran är iaf inget jag kopplar ihop med detta..?
USA kan bara lugnt bevittna detta.
Betänkligheter av deras agerande kan man ju alltid ha..
Citera
2020-01-10, 22:46
  #3518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag kollade på Aktuellts sändning klockan 21, och de sa att "Iran redan imorgon kommer att berätta vad som orsakade den här kraschen".

03:50 in i denna video:

https://www.svtplay.se/video/2446981...10-jan-21-00-3

Är det någon som vet vad som avses? Jag har googlat runt men hittar inget om att Iran imorgon skulle kalla till en presskonferens eller göra ett uttalande eller någonting. Har även letat på www.farsnews.com (Irans nyhetsbyrå) men hittar ingenting.

såg nån tweet om att iran lovat det.

Så jäkla amatörmässigt så man tar sig för pannan.

Ni inom flyget, kan man inte få Iran uteslutet ur ICAO etc?
De spelar ju inte alls på samma plan som resten av världen, hur är det då med allt annat runt flygsäkerhet?
Jävla muppar alltså.

Lägg sedan till vänstermupparna inom svensk media som gladeligen återrapporterar vansinnet. Ja man blir bara matt...
Citera
2020-01-10, 22:48
  #3519
Medlem
bl1nks avatar
.
Citera
2020-01-10, 22:48
  #3520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Både USA och Canada har ikväll gjort uttalanden efter att ha granskat satellitfilmer. De uppger att det var två missiler som avfyrats. Antar att en träffade planet. Ser ju även så ut på de filmer som visats.
Detta har ju inte direkt med konflikten USA - Iran att göra. Att Iran skjuter ner ett Ukrainskt passagerarplan i Iran är iaf inget jag kopplar ihop med detta..?
USA kan bara lugnt bevittna detta.
Betänkligheter av deras agerande kan man ju alltid ha..

OK då kan väl inte Iran förneka detta, om dom gör det finns det väl någon rättvisa inte ens Kina eller Sovjet, jag menar Ryssland har väl något intresse av att skydda Iran. Här krävs ett erkännande och skadestånd till drabbade familjer. Om inte Iran erkänner måste en internationell domstol tillsättas, men frågan är vem som har makten nu när allt faller i bitar numera.
Citera
2020-01-10, 22:50
  #3521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
På denna ser man väl hur motorn brinner? Om den är äkta.

Men hur i helvete ser du att det just är "motorn" (vilken av dom?) som brinner?

Nej det är inte motorn som brinner. Om du inte menar robotens motor.
Citera
2020-01-10, 22:51
  #3522
Medlem
Irans teokrati har köpt raketer från Moskva - redan där är kriget förlorat.

Iran visar bilder på raketer som går i vackra bågar, men som bemannas av idioter -

Styrkeförhållandet USA vs Iran - är ca 30000:1 - det är som om USA skulle gå ut ur sitt hus och sparka på en pudelhund och man sparkar ju inte på en snällhund som ligger ner snällt.

Och om 30000:1 inte räcker så har USA en samlad home army som kan mobilisera inom 3 månader - bara där 30 brigader i reserv.
Citera
2020-01-10, 22:52
  #3523
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
På denna ser man ju hur motorn brinner? Om den är äkta.

Vad menar du med att man ser att motorn brinner? Det vi ser är en eldpunkt i fjärran, detta är planets sista 15-20 sekunder i luften och då var sannolikt alla ombord döda och planet helt övertänt.
Citera
2020-01-10, 22:52
  #3524
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Alltså det finns ju en prick mitt på bilden som ser ut att explodera rätt tidigt i klippet och sen hörs det en smäll ca 10 sekunder senare. Men det finns en prick längst upp till vänster på filmen där man ser en större explosion samtidigt som ljudet. Jag kanske bara ser fel

Jag får det till ca 11 sekunder. Det stämmer bra med den tid det bör ta för ljudet att nå fotografen, utifrån dom koordinater som därvidlag levererats.
Citera
2020-01-10, 22:52
  #3525
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Men hur i helvete ser du att det just är "motorn" (vilken av dom?) som brinner?

Nej det är inte motorn som brinner. Om du inte menar robotens motor.

Tog bort kommentaren (vet inte riktigt hur jag ska tolka det). Men om man kan kollar på den andra ser man ju att planet brinner när det går ner i marken?
Citera
2020-01-10, 22:52
  #3526
Medlem
Badchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
OK då kan väl inte Iran förneka detta, om dom gör det finns det väl någon rättvisa inte ens Kina eller Sovjet, jag menar Ryssland har väl något intresse av att skydda Iran. Här krävs ett erkännande och skadestånd till drabbade familjer. Om inte Iran erkänner måste en internationell domstol tillsättas, men frågan är vem som har makten nu när allt faller i bitar numera.


Ends straffet som duger är 176 dödsstraff för de religiösa ledarna i Iran.
Citera
2020-01-10, 22:57
  #3527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Tog bort kommentaren (vet inte riktigt hur jag ska tolka det). Men om man kan kollar på den andra ser man ju att planet brinner när det går ner i marken?

Ja planet brinner häftigt.
Citera
2020-01-10, 23:00
  #3528
Medlem
CassandraCs avatar
har sett filmen, om den inte är fake så är det rätt glasklart att planet med nedskjutet, reko av regimen att inte lämna över loglådan till bowing... jävla terroristslum land
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback