Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-05-06, 12:40
  #13
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creckboycrecker
Har funderat på precis samma sak, dom har ju motiv för at göra virus!
Dom vet ju hvilka virus programmet kan handtera, och troligen mycket om programmering i sitt jobb som software-utveklare.
Så här går det till:
- Dom packar le viruz med i en av många updates. Vi laddar ner och restartar våran comp, sen dyker virus-warningen upp och vi är glada at mr antivirus fikk tag i skiten för det hände nåt alvarligt med systemet.
Tyvärr måste man ha senaste version för at bli av med skiten och får uppgradera för en sum pengar.. -> när deras program har gjort jobbet bliver dom hjältar xD
(Själv kör jag bara ad-aware och spybot, det har funkat fett över en längre period nu. Din(våran) teori stämmer rätt bra om man tänker på detta, är ochså jääkla trött på alla uppdateringar, aktiveringar och abonnement)

Nu vet jag inte om antivirusföretagen håller på med sånt men däremot verkar pajasarna som gör antispywareprogram göra det
Nu kommer jag inte ihåg vilket men jag gick in på en onlinescanner av spywares och jag blev smittad av ett spyware som visade sig på skärmen hela tiden och man var tvungen att antingen köpa programmet eller omformattera hdn. Jag såg senare att det fanns ett annat sätt att få bort det men jag omformatterade hdn iaf. Sånt gör att man blir misstänksam mot både antivirusföretag och antispywareföretag
Citera
2006-05-06, 20:55
  #14
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Nu vet jag inte om antivirusföretagen håller på med sånt men däremot verkar pajasarna som gör antispywareprogram göra det
Nu kommer jag inte ihåg vilket men jag gick in på en onlinescanner av spywares och jag blev smittad av ett spyware som visade sig på skärmen hela tiden och man var tvungen att antingen köpa programmet eller omformattera hdn. Jag såg senare att det fanns ett annat sätt att få bort det men jag omformatterade hdn iaf. Sånt gör att man blir misstänksam mot både antivirusföretag och antispywareföretag

Det är såklart inget anti-spywareföretag, det är hur vanligt som helst att spyware säger sig vara anti-spywareprogram/liknande.
Ett tips till nästa gång; Titta inte på popupsen, och än mindre ska du tro dem
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback