Citat:
Ursprungligen postat av
Onsala
Miele är säkert en bra maskin. Däremot är jag tveksam till att den håller så pass länge som det ibland ryktas. Har själv haft mieletvättmaskin som höll i 13 år och då byttes kolen i motorn en gång under tiden. Ett år efter det slutade pumpen att fungera, byte av pump var inte ekonomiskt försvarbart. Man kan få andra maskiner av bra fabrikat för ca halva priset av en mielemaskin beroende på inköpskälla. Köp ett tvättmaskintest från Råd&Rön (ca 50 kr) och gå igenom vilka egenskaper du värdesätter och välj maskin efter det. I mitt fall blev det en samsung för 3800 kr, för dig blir det kanske något annat.
Samsung tvättmaskiner? OK.
Men just råd&rön hade, jag tror just denna modellen även, som testvinnare och efter att ha tagit in en del input på andra ställen så kom jag till slutsatsen att denna var värd priset på runt 8 tusen.
Men i ditt fall så undrar jag då om du hade något måndags exemplar sas, en annan modell som fungerat sämre. Eller att din pajade beroende på din användning av maskinen?
Man brukar ju i allmänhet få vad man betalar för och blir LITE skeptisk till att en Samsung för 3.800 kr. skulle vara lika bra eller bättre, generellt sett. Men kanske kan vara så (betvivlar det ändå).
Vill inte käfta emot, men men

Nu gjorde jag det.