Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-01, 10:05
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminijti
Bosvedjan

Vad händer där? 95% av alla som bor där är 55+ typ. Typ enda som händer där, är att 8-9åringar kallar vuxna för fitta osv.
Citera
2020-01-01, 10:10
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieu
Vad händer där? 95% av alla som bor där är 55+ typ. Typ enda som händer där, är att 8-9åringar kallar vuxna för fitta osv.

Skulle påstå att därifrån är vissa ledargestalter, flertal som kommer därifrån och vuxit upp där som suttit för grovt narkotikabrott m.m..

Men att det inte ”händer” något är ju pågrund av att dem är inga små banditer som tjuvar, kiosk rånare eller liknande..

Sitter man på mycket varor så försöker man hålla lowkey och inte begå onödiga brott, varför det inte märks är också för det är 5-8 personer på sin höjd, finns inte så många grovt kriminella i Sundsvall

Grabbarna som jagade varandra genom stan och krocka och slog med basebollträ, den konstellationen kommer t.ex just från Bosvedjan
__________________
Senast redigerad av Illuminijti 2020-01-01 kl. 10:15.
Citera
2020-01-01, 10:22
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminijti
Skulle påstå att därifrån är vissa ledargestalter, flertal som kommer därifrån och vuxit upp där som suttit för grovt narkotikabrott m.m..

Grabbarna som jagade varandra genom stan och krocka och slog med basebollträ, den konstellationen kommer t.ex just från Bosvedjan


Fast ingen verkar i Bosvedjan. Senast något hände i Bosvedjan, försvann Johan Asplund. K pangar lite i tunneln vid CG och genast tror folk att det händer saker i Bosvedjan. Det är dock i Bydalen. Roligt att Nacksta skulle vara lugnare än Bosvedjan. Nacksta hade en avrättning så sent som för en månad sedan och man hör alltid att det händer saker.
Citera
2020-01-01, 10:31
  #16
Medlem
Ingen som stuckit ut näsan och sett någon polisnärvaro någonstans? En adress vore en bra start.
Citera
2020-01-01, 10:38
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieu
Fast ingen verkar i Bosvedjan. Senast något hände i Bosvedjan, försvann Johan Asplund. K pangar lite i tunneln vid CG och genast tror folk att det händer saker i Bosvedjan. Det är dock i Bydalen. Roligt att Nacksta skulle vara lugnare än Bosvedjan. Nacksta hade en avrättning så sent som för en månad sedan och man hör alltid att det händer saker.

Exakt, dem kommer därifrån / bor i området men dem håller oftast inte till där.


Avrättningen har dock inget med Nacksta att göra, bara att P.E var i Nacksta för sova hos en vän.

P.E hängde friskt med bosvedjan/bydalen konstellationen, var dessa han hängde mest med på slutet

Du måste skilja på nivå av kriminella, i Nacksta är det mer mindre grovt kriminella, absolut så är det fler knarkförsäljare där än Bosvedjan, men dessa försäljare säljer 5 gram hasch eller 10 tabletter per affär, medans dem jag pratar om är dem som förser dessa ”Nacksta” med godis.

5 st 15-18 åriga grabbar som säljer röka för eget bruk eller en person som hanterar 2 hekton kokain och kilovis röka?

Jag syftar på tyngden av brotten, dem tungt kriminella är inte dem som säljer en rökbit för 500 i mina ögon, då är man långt nere i kedjan
__________________
Senast redigerad av Illuminijti 2020-01-01 kl. 10:46.
Citera
2020-01-01, 10:45
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieu
Fast ingen verkar i Bosvedjan. Senast något hände i Bosvedjan, försvann Johan Asplund. K pangar lite i tunneln vid CG och genast tror folk att det händer saker i Bosvedjan. Det är dock i Bydalen. Roligt att Nacksta skulle vara lugnare än Bosvedjan. Nacksta hade en avrättning så sent som för en månad sedan och man hör alltid att det händer saker.


Att inget händer i Bosvedjan vill jag inte hålla med om. Härvan med läkaren och pensionären (R) som blev dömda för sexbrott mot barn ifjol har ju stark koppling dit. Den äldre av dem bor ju där och blev även dömd för liknande några år tidigare. Och rätt nyligen blev en äldre man St*re U.... (nära bekant med pensionären f.ö) dömd för ofredande av ung pojke.
Så det är en viss oro i området.
Citera
2020-01-01, 10:49
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pokonis-trav
Att inget händer i Bosvedjan vill jag inte hålla med om. Härvan med läkaren och pensionären (R) som blev dömda för sexbrott mot barn ifjol har ju stark koppling dit. Den äldre av dem bor ju där och blev även dömd för liknande några år tidigare. Och rätt nyligen blev en äldre man St*re U.... (nära bekant med pensionären f.ö) dömd för ofredande av ung pojke.
Så det är en viss oro i området.

Ja men jag antar h*n syftar på droghandel eller andra uppgörelser och inte peddo gubbar, för mig är det skillnad på en våldtäcksman/peddo och vara grovt kriminell, när jag säger grovt kriminell så syftar jag inte på någon snusk hummer, dessa tillhör en annan kategori av smuts
Citera
2020-01-01, 10:52
  #20
Medlem
Ärligt talat, vad är de vi ska diskutera?
Vilka som bestämmer i stan eller vart de händer mest kriminella handlingarna?

Eller ska vi utgå ifrån trådrubrik?

Centrala sundsvall bör innebära att de kan ha skett mitt i stan?
Citera
2020-01-01, 11:47
  #21
Medlem
Mongoglads avatar
Jaha, redan? Nu är det uppe i tre mord på bara någon månad i den staden. Vad är det som händer där borta egentligen?
Vilka är det nu som ställt till det, är det knarkarmord eller är det en klassisk nyårsfylla som spårat ur?
Jag vill minnas ett mord på skönsmon, ett i nacksta detta, och till och med en som dött i polisens arrest dom senaste två-tre månaderna, av vad jag läst på flashback.
Hänger sakerna ihop med varandra eller har hela staden blivit galen?
Citera
2020-01-01, 11:56
  #22
Medlem
CaLund89s avatar
Kan De hänt på McDonalds? Va jätte mycke poliser där efter 00
Citera
2020-01-01, 12:11
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaLund89
Kan De hänt på McDonalds? Va jätte mycke poliser där efter 00

Nä, det var storslagsmål. Inget med detta att göra.
Citera
2020-01-01, 12:19
  #24
Medlem
downbelows avatar
Ingen som vet åldern på kvinnan ? Platsen ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback