2020-01-03, 12:07
Medlem
Trodde ju att det var DP som låg bakom men nej,
de har hela tiden varit den starkare sidan medan S verkar klanta sig och bråka mest hela tiden. Både DP och S har folk i hela norrvästra förorterna men det är mest S anhängare som kolar vippen(?).

Efter att Lejonen åkte för morden i Tensta/Rinkeby för några år sedan verkar de från DP sköta saker snyggare och inte åka fast lika ofta som Shott..(?).

Jag ser ju folket från DP gå runt öppet i Hässelby och verkar må jättebra allihop medan deras springpojkar i andra orter åker ibland,
Shottaz däremot är nervösa och bråkar internt, åker in hela tiden.

Har jag fel?

Jag vill att de åker in på låååååånga straff allihop så vi slipper dem.
Citera
2020-01-03, 12:12
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Om de är han så är det nästan spikat att detta är hämnd på poydem som förmodligen golat till dp om franky och gucci

Var började ryktet om F & G? Är det någon som kan utveckla den teori med mer fakta?

Om någon kan hämta ut häktningsframställan så kan vi se tidpunkten dom blivit arresterade så kan vi lista ut vilka som greps omgående av polisen?
Citera
2020-01-03, 12:13
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickyTicker
Namnen på de misstänkta som nu sitter häktade är
- As*d Ad*n Hersi, född 1997

- Ily*s Noor *hmed, född 1994

- H*shim *hmed Du*le, född 1998

- Y*sin Abdull*hi M*h*moud, född 1998

- Abdiriz*q Olol Yusuf, född 1999

*=a på samtliga

Dagboksbladet finner ni här
Alla utom Yusuf bör vara 21 år eller äldre, åldersrabatten upphör väl vid 21?
Citera
2020-01-03, 12:16
Medlem
lonewolf163s avatar
De fem häktas på sannolika skäl medans de 2 senare anhållna släpps på fri fot ,men misstankarna kvarstår enl pressmeddelande från åklagarmyndigheten
Tingsrättens målnummer B 12133-19
Citera
2020-01-03, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Jag skrev att det var en drog inte narkotika, men ja de flesta har beroende av något slag ja, om det så är socker, koffein, hasch, heroin eller vad det nu än må vara.. Sen är väl kanske inte socker och koffein de värsta drogerna, men det stimulerar samma sinnen som amfetamin och kokain gör...Och sen har vi ju ett stort hälsoproblem med socker och sjukdomar som kommer med det, koffein dör ett par hundra av om året i världen... Känns skönt att vara fri från allt onyttigt förutom snus då som är min bov... Vitaminer är bara bra, så vet inte riktigt eller om du bara försökte göra dig lustig??
Vitaminer gör en pigg Ja d var ett skämt.
Det här känns OT så blir en spoiler

Det är bra att de åker in, önskar att allihop (från alla gängen) fick långa straff så kanske det blir lugnare i norrväst!

Vad har hänt med de äldre personerna som tidigare varit tongivande i de här gängen tror ni? De låter de yngre göra skitjobbet och tjafsa.
Ta dem också helst.
Senast redigerad av Yanii 2020-01-03 kl. 12:21.
Citera
2020-01-03, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Alla utom Yusuf bör vara 21 år eller äldre, åldersrabatten upphör väl vid 21?
Yes!
Citera
2020-01-03, 12:24
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Nä, jag skulle säga att Tokarevs fortfarande är det vanligaste.

Är inte det en rätt ovanlig kaliber på den? Vanligaste är ju 9mm men det kanske kommer ammunition tsm med puffrorna då....
Citera
2020-01-03, 12:26
Medlem
Alla häktade är Tensta grabbar förutom Yasin
Citera
2020-01-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Tycker också det verkar uppenbart att det är en han litar på som gjort det.
Liknar Kista väldigt mycket. Lurad i en fälla.
Jag skulle nog säga att det ej var planerat. Så jävla dum plats. Kanske bara ett tjaffs som spårat pågrund av att dem är jävligt labila på habb då haschet just nu tryter med sin frånvaro, alternativt att han inte hade alla pengar han var slyldig med tanken på den billiga bilen han införskaffat precis. Han behövde pengar. Och att ddem som greps va maskerde är j inget bevis för planering. Alla här är maskerade. Även jag bär en enkel maskerings-halsduk eller vad dem kallas. Man vill inte bli sedd.
Citera
2020-01-03, 12:30
Medlem
Man undrar varför Yasin och Somaliann känns så kaxiga. Lägger upp videos och bild med banke bl a.
Är dem så säkra på att Yasin går fri?

Jag hoppas han är oskyldig och går fri, men allt tyder på att han åker in igen.
Citera
2020-01-03, 12:30
Medlem
är abdirazak som är häktad nu den som mörda hamza i rinkeby???

hur kan han redan vara fri och göra ett nytt mord?
Citera
2020-01-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gates1
Man undrar varför Yasin och Somaliann känns så kaxiga. Lägger upp videos och bild med banke bl a.
Är dem så säkra på att Yasin går fri?

Jag hoppas han är oskyldig och går fri, men allt tyder på att han åker in igen.

Sjukt svårt att veta eller så kanske Ayye är förvånad själv att detta har hänt . Han kanske inte fick vara med .

Nu kan vi bara vänta och se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in