Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-28, 18:33
  #13
Medlem
Aradins avatar
Jag använder duckduckgo.com som standardsökmotor.

Om jag nu upprepar samma sökningar som i Google, dvs söker på
White couples, Black couples and couples - Kommer jag få ett annat resultat än med Google? Det borde jag ju få eftersom Google censurerar dessa sökningar men inte duckduckgo.

På min dator så har Google tydligen hackat min Duckduck-sökning för jag får i princip exakt samma proportioner på människorna i bilderna. Jag får med Google och Duckduckgo

White couples: Mixade par mestadels
Black couples: Mest svarta
Couples: Mest vita

Många förklaringar kan det vara men att Google censurerar så att det blir samma resultat som i DuckDuckgo kan bara inte vara sant.
Citera
2019-12-28, 18:38
  #14
Medlem
OdensOriginals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Lika illa om inte värre om du söker: white man and black woman

+1
Citera
2019-12-28, 18:45
  #15
Medlem
PK-befriads avatar
Ja de konspirerar som vanligt. Söker man på "european people history" så får man mestadels upp bilder på bruna människor. Några vita kvinnor men nästan inga vita män.
__________________
Senast redigerad av PK-befriad 2019-12-28 kl. 18:48.
Citera
2019-12-28, 18:57
  #16
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Fimpa google och använd "duckduckgo"
inget pkfilter inbyggt i den sökmotorn.
Edit bildlänk
https://forumbilder.com/i/roJB

Hahaha det är ju samma sak på duckduckgo! https://imgur.com/VfNXExc

Är de en del av konspirationen också eller? Har judarna infiltrerat DDG så att de också pushar för wHiTe GeNoCiDe??
Citera
2019-12-28, 19:18
  #17
Medlem
frdks avatar
Google vet inte vad bilderna visar mer än folks beskrivning och referens till de. Algoritmer bygger just på best-of-knowledge.. finns sekundär analys men bara för att riskbedöma naket eller annat olämpligt. Finns därtil filter vad som är mest trolig match från de 2 miljoner bilder som träffas och vad folk klickar på efter ha sökt det för att förbättra urvalet. Men nått avsiktligt politiskt filter nje, finns säkert förfrågningar om sånt och pengar på bordet men varför riskera företagets anseende på så känsliga saker. FB fick sig en rejäl smäll där genom sälja användardata jag tror många har i bakhuvudet om det skulle locka. Revenue är alltid viktigare än missaktning, sen kan politisk vridning såklart finnas där man är överens att undvika och släcka access till terror propaganda etc. men inte sånt här infantilt som hudfärg på parbilder.
Citera
2019-12-28, 19:23
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Hahaha det är ju samma sak på duckduckgo! https://imgur.com/VfNXExc

Är de en del av konspirationen också eller? Har judarna infiltrerat DDG så att de också pushar för wHiTe GeNoCiDe??

Duckduckgo använder Google för att leta med.

"Har judarna infiltrerat DDG"? Nä det är en helgalen konspirationsteori att DDG som gjordes av en jude kanske är kontrollerat av judar.
Citera
2019-12-28, 19:33
  #19
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Duckduckgo använder Google för att leta med.

"Har judarna infiltrerat DDG"? Nä det är en helgalen konspirationsteori att DDG som gjordes av en jude kanske är kontrollerat av judar.

Den helgalna konspirationsteorin är ju att samma globalistjudar som pushar white genocide ska ha infiltrerat DDG, påpekade ju att det var ett självmål att hänvisa till DDG här eftersom de inte har "pk filter" när det är exakt samma sak där.
Citera
2019-12-28, 20:21
  #20
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Hahaha det är ju samma sak på duckduckgo! https://imgur.com/VfNXExc

Är de en del av konspirationen också eller? Har judarna infiltrerat DDG så att de också pushar för wHiTe GeNoCiDe??
Antar att du är en ung person
jag var lika hjärntvättad o naiv
som dig en gång i tiden
sök på internet var noga med källor
sakta men säkert kommer du att
vakna du med,ta det bit för bit
annars kan det bli överväldigande.
Citera
2019-12-28, 20:25
  #21
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ja de konspirerar som vanligt. Söker man på "european people history" så får man mestadels upp bilder på bruna människor. Några vita kvinnor men nästan inga vita män.
Jo så är det,men fler o fler börjar
få upp ögonen...det var faktiskt lite
jobbigt ett tag men bättre ha koll
än sova i tvsoffan som reinfeldt uttryckte sig om svenskar
Och där måste jag ge han rätt.
Citera
2019-12-28, 20:26
  #22
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Antar att du är en ung person
jag var lika hjärntvättad o naiv
som dig en gång i tiden
sök på internet var noga med källor
sakta men säkert kommer du att
vakna du med,ta det bit för bit
annars kan det bli överväldigande.

Noga med källor, så som du är när du hänvisade till DDG eftersom de inte har "pk filter" och sedan visade det sig att DDG visar exakt samma sak som Google?
Citera
2019-12-28, 20:48
  #23
Medlem
DDG vidarebefordrar sökningar på Google.
Citera
2019-12-28, 20:56
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Den helgalna konspirationsteorin är ju att samma globalistjudar som pushar white genocide ska ha infiltrerat DDG, påpekade ju att det var ett självmål att hänvisa till DDG här eftersom de inte har "pk filter" när det är exakt samma sak där.

Vet inte vad du snackar om. DDG använder Google för att söka.

DDG är dessutom startat av en jude.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback