När jag söker på Google bilder och använder motsvarande engelska ord för "vita par" respektive "svarta par" ("white couples" resp. "black couples"), så får jag i ena sökningen inte alls det resultat jag förväntar mig. En bildsökning på "vita par" leder till få bilder på helt vita par, oftast är det en eller flera svarta personer med i bilden. När jag å andra sidan söker på "svarta par" så får jag endast svarta par?!
Så, varför det här konstiga resultat? Är det frågan om en censur från Google (GOOLAG skämtsamt

), som de medvetet lagt in i sina algoritmer? Själv tror jag det, och därför placerar jag denna trådstart här.
Får ni samma resultat som jag om ni söker på samma sökord, det vill säga, om ni var för sig söker på orden "white couples" resp. "black couples"? Om ni får samma resultat, vad tror ni är anledningen till detta besynnerliga utfall? Varför gör man så här från Google?
Det borde vara många som klagar på att Google inte levererar rätt information, istället väljer de att helt uppenbart diskriminera vita människan (i vita västvärlden dessutom).