2019-12-27, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natale28
Knappast, ordningsvakter är vana vid nattarbete

Nattvakter är väl inte tröttare än andra. De sover väl på dagen.
Citera
2019-12-27, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Någon som vet namnen på de inblandade? Var ungdomarna från ydre och ordningsvakten från vetlanda? Vilket håll kom han ifrån?
Ungdomarna va en från stockaryd phi*lip Gustav*sson 17 år jak*ob sand*er kom från vrigstad men bodde i österbymo född 97 jessi*ka bjö*rk bodde i Bodafors och va förlovad med jak*ob sand*er jesp*er flinkm*an bodde utanför vrigstad 17 år gammal han å jessi*ka lever mannen i 50 års åldern va fre*drik sto*lpe hade varit vakt på kulturhuset i sävsjö och va på väg hem ! finns en stefa*n bertils*on som va först på plats och skrivit ut så här på fb
Har funderat fram och tillbaka på om jag ska skriva men känner att jag måste då den otäcka olyckan i natt utanför Sävsjö är så nära men ändå så långt bort.
Jag kan inte ens tänka mig hur fruktansvärt det måste kännas för de omkomnas nära och kära men vill bara berätta att jag/vi var först på plats vid olyckan då vi blivit omkörda strax innan. Om någon anhörig vill så får ni gärna kontakta mig. Styrka till alla inblandade💖😢 och han bord verkligen veta vad som hänt detta är tragiskt för många läste också att församlingshemmet i stockaryd skulle hållas öppet vila i frid 😢❤️
Citera
2019-12-27, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amusing
Nattvakter är väl inte tröttare än andra. De sover väl på dagen.
Du svarar nog fel person
Citera
2019-12-27, 08:51
Medlem
TuvaLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quenn
Ungdomarna va en från stockaryd phi*lip Gustav*sson 17 år jak*ob sand*er kom från vrigstad men bodde i österbymo född 97 jessi*ka bjö*rk bodde i Bodafors och va förlovad med jak*ob sand*er jesp*er flinkm*an bodde utanför vrigstad 17 år gammal han å jessi*ka lever mannen i 50 års åldern va fre*drik sto*lpe hade varit vakt på kulturhuset i sävsjö och va på väg hem ! finns en stefa*n bertils*on som va först på plats och skrivit ut så här på fb
Har funderat fram och tillbaka på om jag ska skriva men känner att jag måste då den otäcka olyckan i natt utanför Sävsjö är så nära men ändå så långt bort.
Jag kan inte ens tänka mig hur fruktansvärt det måste kännas för de omkomnas nära och kära men vill bara berätta att jag/vi var först på plats vid olyckan då vi blivit omkörda strax innan. Om någon anhörig vill så får ni gärna kontakta mig. Styrka till alla inblandade💖😢 och han bord verkligen veta vad som hänt detta är tragiskt för många läste också att församlingshemmet i stockaryd skulle hållas öppet vila i frid 😢❤️

Känns som att det styrker att kidsen hade gjort en omkörning. Kollar man på en av dem så har han 14 fordon reggad på sig varav några volov 740 och 940. RWD bilar, lätt att få sladd då om det är halt eller moddigt. Som någon sa tidigare, tveksamt om alkohol är inblandat här, däremot hastighet och för högt förtroende för sin egen förmåga att köra som varit fallet. Tragiskt oavsett.
Citera
2019-12-27, 08:54
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Någon mera som hört någonting mera om detta eventuella scenarium?

Jag ska nog ta det med en nypa salt. Visst kan de gått till så men det är inte direkt någon expert som uttalar sig utan det är en pontentiell släkting till en användare här på forumet även om det var någon ur räddningstjänsten. Att bedöma en olycka direkt är väldigt svårt om man inte såg olyckan.
Citera
2019-12-27, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag ska nog ta det med en nypa salt. Visst kan de gått till så men det är inte direkt någon expert som uttalar sig utan det är en pontentiell släkting till en användare här på forumet även om det var någon ur räddningstjänsten. Att bedöma en olycka direkt är väldigt svårt om man inte såg olyckan.

Brandmän ser enkelt hur olyckan smäller till. Är själv utbildad brandman. Där är man utbildad att bilda sig uppfattning om vad som kan ha hänt. Via skador på bilar är det ganska enkelt att avgöra vem som tog i vem först.
Citera
2019-12-27, 09:13
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johngold
Brandmän ser enkelt hur olyckan smäller till. Är själv utbildad brandman. Där är man utbildad att bilda sig uppfattning om vad som kan ha hänt. Via skador på bilar är det ganska enkelt att avgöra vem som tog i vem först.

Du kan kanske göra en avancerad gissning men du kan inte bedöma om ena bilen exempelvis lekte och låg längst ut på andra körbanan utan du utgår ifrån att alla kör lagligt och på rätt sida. Jag kan också se på en bil vart skador finns och jag kan även gissa hur en olycka gått till men det är som sagt gissningar.
Citera
2019-12-27, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johngold
Visst, att se hur bilarna smällde ihop går kanske rätt bra att se/gissa. MEN! ....vad hände 2 eller 5 sekunder innan det??
Ingen kollar upp det, dvs utredningar här och där, ingenting lärs egentligen. Status Quo!!
Citera
2019-12-27, 09:34
Medlem
Amazon-mannens avatar
Olyckspartiet och dess sträckning är väl känd av lokala urinnevånare, som en riskabel sträcka om jag fattat det rätt. Var föraren ej medveten om denna sträcka eller var det ett självhävdelsebehov bakom ratten?
Citera
2019-12-27, 10:16
Medlem
Har väldigt svårt att tro att inte den bilburna ungdomen på ca. 18 år var orsaken till olyckan. (även om de fick en annan bil i sidan). Säkert fullt ös i bilen, passagerarna hade druckit, hög musik, ja ni som åkt med raggare/blöjraggare fattar. Ov i frågan var en frireligiös ordningsman som haft detta jobb i jag vet inte hur många jular. Vila i frid. Menmen, kan ju varit älg på vägen eller liknande, 127an har varit ganska olycksdrabbad genom åren.
Citera
2019-12-27, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Känns som att det styrker att kidsen hade gjort en omkörning. Kollar man på en av dem så har han 14 fordon reggad på sig varav några volov 740 och 940. RWD bilar, lätt att få sladd då om det är halt eller moddigt. Som någon sa tidigare, tveksamt om alkohol är inblandat här, däremot hastighet och för högt förtroende för sin egen förmåga att köra som varit fallet. Tragiskt oavsett.
Mindre troligt för att föraren Jakob är den ende i framsätet som är över 18 och på hans FB finns en bild på en röd Audi A4 1.8 1996 som ägs av hans far som bor i Ydre.
Senast redigerad av Bassiehof 2019-12-27 kl. 10:39.
Citera
2019-12-27, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Olyckspartiet och dess sträckning är väl känd av lokala urinnevånare, som en riskabel sträcka om jag fattat det rätt. Var föraren ej medveten om denna sträcka eller var det ett självhävdelsebehov bakom ratten?
Vägen är exemplarisk, lyckas man köra av där så bör man nog kalibrera hastighetmätaren, men viltet är det nog värre med. Ränner djur över vägarna ganska ofta på höglandet, vet 2 dödsfall dom senaste åren som garanterat inte berodde på vägen eller viltet på den aktuella vägen
Senast redigerad av skitpadig 2019-12-27 kl. 10:38. Anledning: Stavning, tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in