Citat:
Ursprungligen postat av
syserror
Om du inte ens vet att marknaden inte är öppen 7 dagar i veckan säger rätt mycket om dig istället. Visst du kan handla 6 dagar i veckan då GCC börsen är öppen på söndagar. Men ändå inget ställe du kör Trading på för är rätt standard policy på börsen här du inte får köpa och sälja samma dag.
Jo tack jag är fullt medveten om det. Men jag såg absolut ingen anledning till att förtydliga det, då det inte förändra något direkt, och det känns underförstått. Jag tänkte lite i bakhuvud att det säkert är någon som känner sig manad att poängtera det, och här är du. Han blir likväl världens rikaste på nolltid om han får en 1% avkastning varje dag börsen är öppen.
Btw, även om jag inte hade vetat det. Så hade det ändå inte ens varit i närheten av lika extremt som påståendet att han får mer än 1% avkastning om dagen.
Startar han med ynka 1000kr. Så har han mer än dubbelt så mkt pengar som världens rikaste idag, på mindre än 12 år, . Skulle han börja med 10 000, så skulle han göra det några år snabbare. För inte tala om hur rik han kommer vara några år efter det. Det hela är ett löjligt påstående. Ingen får 1% i avkastning per dag som börsen är öppen i längden, ingen. Kortare perioder ja, men inte i längden.