• 1
  • 2
2019-12-17, 21:03
Medlem
Hej,

Jag har tänkt börja med Silicea Hud, Hår & Naglar MAN eftersom mitt hår blivit tunnare av en del dålig livsstil...

Nu till frågorna...

1. Någon av er som använt den och fått bra resultat? beskriv järna!

2. Hur vet jag om ingredienserna i den är syntetiska eller inte? och ekologiska eller inte?

Tack snälla!
Citera
2019-12-17, 21:10
Medlem
Arsenikarsles avatar
Skulle det vara nåt speciellt eftersom den är till för män? Vi har alla hår och naglar, verkar underligt att uppdela efter kön..
Nåja, jag har prövat silica för hår och naglar och det gjorde ingen större skillnad.

Om du oroar dig för hårfästet är mitt råd att kamma fram luggen och spara ihop pengar till en hårtransplantation istället.
Citera
2019-12-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Skulle det vara nåt speciellt eftersom den är till för män? Vi har alla hår och naglar, verkar underligt att uppdela efter kön..
Nåja, jag har prövat silica för hår och naglar och det gjorde ingen större skillnad.

Om du oroar dig för hårfästet är mitt råd att kamma fram luggen och spara ihop pengar till en hårtransplantation istället.
Hur länge använde du den?
Citera
2019-12-17, 21:13
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Hur länge använde du den?

Så länge som burken varade, tog rekommenderad dos.
Men jag åt ju som man skulle också så jag fick säkert i mig rätt näringsämnen iallafall.
Citera
2019-12-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Så länge som burken varade, tog rekommenderad dos.
Men jag åt ju som man skulle också så jag fick säkert i mig rätt näringsämnen iallafall.
Vad för liten skillnad gjorde den då?
Citera
2019-12-18, 00:32
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Vad för liten skillnad gjorde den då?

Jag tyckte att mina naglar verkade mindre bräckliga men det kan ha varit placebo.
Håret var fint som vanligt.
Citera
2019-12-18, 00:37
Medlem
Käka D vitamin, det är viktigt om man tappar mycket hår.
Citera
2019-12-20, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Käka D vitamin, det är viktigt om man tappar mycket hår.
Det kanske jag börjar med!

Råka du veta om näringen i Silicea Hud, Hår & Naglar MAN är syntetiska?
Citera
2019-12-20, 13:50
Medlem
Mekanismerna bakom manligt håravfall är välkända. 5-alfa-reduktas som omvandlar testosteron till DHT. Kan motverkas med 5-alfa-reduktas-inhibitorer (finasterid). Därtill minoxidil och även ketokonazol i viss mån. Sedan är det upp till var och en om man anser det vara värt det.

Silicea (kisel) kommer inte att göra någon som helst skillnad, såvida du inte har fastställt att du lider av enorm näringsbrist och tappar hår på grund av det (vilket i princip aldrig är fallet). Vill minnas att jag körde det något år för 20 år sedan eller så. Gör varken till eller från.
Citera
2019-12-20, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Mekanismerna bakom manligt håravfall är välkända. 5-alfa-reduktas som omvandlar testosteron till DHT. Kan motverkas med 5-alfa-reduktas-inhibitorer (finasterid). Därtill minoxidil och även ketokonazol i viss mån. Sedan är det upp till var och en om man anser det vara värt det.

Silicea (kisel) kommer inte att göra någon som helst skillnad, såvida du inte har fastställt att du lider av enorm näringsbrist och tappar hår på grund av det (vilket i princip aldrig är fallet). Vill minnas att jag körde det något år för 20 år sedan eller så. Gör varken till eller från.
Jag har urlakats på en massa mineraler pga dålig livsstil!
Citera
2019-12-20, 18:59
Medlem
Citat:
Jag har urlakats på en massa mineraler pga dålig livsstil!

Och detta har du fått bekräftat av vilken läkare, som utförde vilka blodanalyser?
Citera
2019-12-20, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Och detta har du fått bekräftat av vilken läkare, som utförde vilka blodanalyser?
Läkare? lyssnar du på läkare? dom små små människorna? ååhhhhhhh!!!!!!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in