2019-12-17, 08:32
Medlem
mitti.se: Väsbybo åtalas för bokföringsbrott

Citat:
En Njurstabo åtalas för bokföringsbrott. Mannen driver en restaurang i Uppsala som konkursförklarades tidigare i år.

Attunda TR B 9028-19:
* Stämningsansökan
* Fup

Vet någon mer om detta?
Citera
2019-12-17, 09:13
Medlem
Det är inte lätt att förstå svenska regler för att driva företag. Jag tycker att alla nya svenskar som startar företag skulle ha rätt till gratis hjälp med redovisning, anställningsavtal m.m. Det är väldigt kontraproduktivt att så många driftiga och strävsamma nya svenskar blir stämplade som kriminella på grund av misstag i pappersexercisen.
Senast redigerad av Manskahahusvagn 2019-12-17 kl. 09:28.
Citera
2019-12-17, 09:20
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det är inte lätt att förstå svenska regler för att driva företag. Jag tycker att alla nya svenskar som startar företag skulle ha tätt till gratis hjälp med redovisning, anställningsavtal m.m. Det är väldigt kontraproduktivt att så många driftiga och strävsamma nya svenskar blir stämplade som kriminella på grund av misstag i pappersexercisen.
Och som vanligt ska de snälla skattebetalarna stå för notan.

Idioti
Citera
2019-12-17, 10:56
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det är inte lätt att förstå svenska regler för att driva företag. Jag tycker att alla nya svenskar som startar företag skulle ha rätt till gratis hjälp med redovisning, anställningsavtal m.m. Det är väldigt kontraproduktivt att så många driftiga och strävsamma nya svenskar blir stämplade som kriminella på grund av misstag i pappersexercisen.

Det är lustigt dock att ingen har problem att förstå reglerna för bidrag. Det är bara när det gäller att betala skatter och avgifter som som det är väldigt svårt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in