• 1
  • 2
2019-12-16, 12:52
Medlem
Säg åt fastern att sätta in pengarna där hon bor, och sen göra en vanlig banköverföring istället.
Alternativet att växla mot svenska cash i mindre summor funkar, men blir jävligt dyrt.

Jag skulle använda pengarna på semesterresor, dollar är gångbart i alla länder. Eller snoka upp nån som vill växla till svenska kr privat, det finns åtskilliga som vill bli av med svenska cash idag när det är så mycket krångel med riktiga pengar.
Citera
2019-12-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Tack för tipset men jag tror inte jag kan jämföra mellan forex och bankinsättning då kontanthantering i dollar inte erbjuds av någon bank till privatpersoner mig veterligen. Har du nån annan information får du gärna dela med dig. I sånt fall återstår ju endast forex. Och tack för det andra erbjudandet men vi söker förmodligen en helhetslösning.

Är antagligen en fråga om summan och hur bra kund man är. Givetvis kan man inte bara knalla in på ett kontor oförberett.
Citera
2019-12-16, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Är antagligen en fråga om summan och hur bra kund man är. Givetvis kan man inte bara knalla in på ett kontor oförberett.

Har man en bra bankkontakt och förklarar hur det ligger till så skall det inte vara några problem.
Citera
2019-12-16, 17:42
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer

Skrev fel i första inlägget. Min fru verkar vilja fortsätta spara dessa fast på ett dollarkonto, inte konsumera dem. Ingen bank verkar erbjuda valutakonto som tillåter kontantinsättningar för privatpersoner. Om det bara handlar om en ren växling kan säkert någon bank göra det mot en avgift.
Citera
2019-12-17, 11:35
Medlem
Ringhals3s avatar
Hör när någon ni känner ska till USA och låt den personen växla till sig sedlarna till dagens valutakurs, det tjänar ni båda på!

Och de 8000 som nämns, är det 8000 Dollar eller 8000 Sek?
Senast redigerad av Ringhals3 2019-12-17 kl. 11:41.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in