Citat:
Ursprungligen postat av
boredjonson
*** UPPDATERING ***
Har nu samlat mina lån (förra månaden) och alla skulder förutom swedbank-skulden är samlade i rememberlånet.
Alla ”urträdanden” gick smidigt förutom remembers kreditkort. Kvinnan i luren försökte hela tiden argumentera att ”du har ett jättebra kreditkort, du borde behålla det för resor t ex.” osv. men till sist sa jag ”jag är införstådd men jag överväger att avsluta kredit pga av belastning i min ekonomi.”
Resterande kreditskulder betalades och där fick jag också skriva anledning till avslutande. Everday plus kontaktade mig och sa att jag kommer aldrig få ta lån där igen. Någonsin.
Nu har jag fått tre fyra fakturor från de gamla kreditkorten och på alla dessa står det skuld: 0,00kr. En fråga! Ska jag betala fakturorna? Det är exakt 0kr skuld så jag förstår inte varför jag får faktura.
Övrigt
Amorterar 20k i månaden.
Bra gjort.
Jag brukar få räkningar på 0 kronor på mina kreditkort, beroende på att jag inte har någon utestående skuld där den eller den månaden. "Beloppet" behöver inte betalas.
Om du har sagt upp korten borde räkningarna sluta att komma nästa månad, antar jag.
Skicka ett tackmail till Everyday Plus: "Jag ser verkligen fram mot att slippa ha med er att göra!"