• 1
  • 2
2019-12-07, 13:18
Medlem
Kl 8 imorse skickade jag pengar till en på blocket. Det var 3500kr. Nu säger han att mobilen gått sönder. Jag behöver dock en mobil snabbt så undrar om det går att avbryta betalningen? Det är ju lördag så det ska väl inte hamna på hans konto förän på måndag?
Citera
2019-12-07, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Kl 8 imorse skickade jag pengar till en på blocket. Det var 3500kr. Nu säger han att mobilen gått sönder. Jag behöver dock en mobil snabbt så undrar om det går att avbryta betalningen? Det är ju lördag så det ska väl inte hamna på hans konto förän på måndag?

Ring banken, dom kan stoppa betalningen.
Citera
2019-12-07, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Ring banken, dom kan stoppa betalningen.
Banken skulle aldrig stoppa betalningen även om dom kunde.
Citera
2019-12-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Banken skulle aldrig stoppa betalningen även om dom kunde.
'
jo det kan dom...
Citera
2019-12-07, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
'
jo det kan dom...
Skulle aldrig hända.
Citera
2019-12-07, 14:06
Avstängd
Hur skickade du pengarna? Via Swish eller vanlig banköverförsel?
Citera
2019-12-07, 14:09
Medlem
St-Sixtuss avatar
Titta under bevakning i ditt bankkonto.

Har inte överföringen gått iväg så går det att stoppa den.

Har ni samma bank är det försent då överföringen går direkt då.
Citera
2019-12-07, 15:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
Titta under bevakning i ditt bankkonto.

Har inte överföringen gått iväg så går det att stoppa den.

Har ni samma bank är det försent då överföringen går direkt då.

Har dom samma bank kan mottagaren skicka tillbaka pengarna ögonblickligen å andra sidan, så då går det ändå att lösa.
Citera
2019-12-07, 16:49
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Har dom samma bank kan mottagaren skicka tillbaka pengarna ögonblickligen å andra sidan, så då går det ändå att lösa.
Fast något säger mig att denna säljare inte hade för avsikt att sälja någon telefon övht...

Mao kommer inte denne föra tillbaks Ts pengar men så är jag av den cyniska typen också.
Citera
2019-12-07, 18:03
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Fast något säger mig att denna säljare inte hade för avsikt att sälja någon telefon övht...

Mao kommer inte denne föra tillbaks Ts pengar men så är jag av den cyniska typen också.

Jag fick intrycket av det TS skrev att säljaren har som intention att betala tillbaka. Fanns ingen sådan intention hade nog säljaren sagt "jag har skickat, har du inte fått den?" eller bara blivit tyst.
Citera
2019-12-07, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag fick intrycket av det TS skrev att säljaren har som intention att betala tillbaka. Fanns ingen sådan intention hade nog säljaren sagt "jag har skickat, har du inte fått den?" eller bara blivit tyst.

Skönt att det finns lättlurade idioter.

”Jag fick intrycket av det TS skrev att säljaren har som intention att betala tillbaka.”

”-Mobilen gick sönder. Och jag har tyvärr inga möjligheter att låna en mobil av någon annan. Det finns absolut inget bibliotek jag kan låna en dator på. Tyvärr. Det kommer att ta två veckor innan jag fått min mobil lagad och kan skicka grejerna. Tyvärr!”
Citera
2019-12-07, 18:16
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Skönt att det finns lättlurade idioter.

”Jag fick intrycket av det TS skrev att säljaren har som intention att betala tillbaka.”

”-Mobilen gick sönder. Och jag har tyvärr inga möjligheter att låna en mobil av någon annan. Det finns absolut inget bibliotek jag kan låna en dator på. Tyvärr. Det kommer att ta två veckor innan jag fått min mobil lagad och kan skicka grejerna. Tyvärr!”

Det är väl ändå mobilen som säljs som är trasig? Hur är det med läsförståelsen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in