• 3
  • 4
2019-12-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Sydlänningar är ju generellt kaxigare än oss. Har käkat riktigt bra "italiensk pizza" i Varberg, fast jag är nästan säker på att det var juggar som drev det stället. Paolos pizza i sthlm ska vara bra, men har inte fått tummen ur att prova än.

I Rom har jag vart ett par gånger och haft "otur" med maten men det är säkert så att jag hamnade på turistställena. Däremot har jag ätit hur bra italiensk mat som helst, i småbyarna i nordvästra Italien.

Vill jag ha bra mat i Italien och står på ett turiststråk, så väljer jag höger eller vänster och går 500meter och sen tar jag första bästa ställe. (eller använder TripAdvisor eller nåt sånt).

Paolos i Örebro var grymt när vi var där och jag förväntar mig samma nivå i Sthlm.
Det är ju dock ingen turkpizza man får så är man bakfyllehungrig så går den bort.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2019-12-07 kl. 13:22.
Citera
2019-12-07, 13:28
Medlem
TraXzmans avatar
Gärna en vällagrad (mycket smak, stark) ost kan man strössla på lite till mycket mildare ost, lyfter pizza smakupplevelsen till högre nivåer. VB ost tex
Citera
2019-12-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Säga vad man vill om Paulo Roberto men trycka dit feminister och baka pizza kan han.
Måste bli ett besök någon dag, såg förbannat gott ut.

https://www.youtube.com/watch?v=dt4wCVY_NWc
Väldigt bra video. Är inget stort fan av Paulo men här visade han en helt annan sida, en proffsig sådan dessutom. Var jäkligt intressant och se.
Citera
2019-12-07, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Eldorado är faktiskt det lågprismärke som säljer äkta riven ost gjord på komjölk.

Många andra (t ex Wernersson) säljer en blandning av vatten, olja och tillsatser.
Det var ju bra! Jag har varit lite tveksam till Eldorado men wernerssons vet jag säljer billigt skräp förpackat så det ska se äkta ut. Förmodligen har grossisterna som säljer till storkök och pizzerior allt från äkta vara till billigaste fejkost.
Citera
2019-12-07, 15:37
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Vilket roligt recept, för två personer- räcker till 20 pizzor!
Nog för att det är OT men snack, det räcker till högst fem personer.

En riktig pizza har mozzarella på sig, ingen jävla buffelmozzarella så är det bara, håll käften!!! Och får man det inte att smaka bra så kan man inte laga pizza, så är det bara!
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Gärna en vällagrad (mycket smak, stark) ost kan man strössla på lite till mycket mildare ost, lyfter pizza smakupplevelsen till högre nivåer. VB ost tex
Min favorit är mozzarella-bas, camembert, gorgonzola & danablu/stilton i klickar, eftersmaken med två/tre mögelostar blir minst sagt härligt, och det luktar nästan sur strumpa när du öppnat ugnen! Alternativt en långlagrad med något tunt kit på sig, fast det känns slösigt att lägga på en pizza innan bakning.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
OT men italiensk pizza är så tråkig.

En kebab pizza mättar dubbelt så mycket.
Det är för att en pizza utan kebab inte har kebab på sig, och kebab är kött med högre energiinnehåll per kg, så ja - kebabpizza (med större volym än en Margherita) mättar mer än en mindre pizza, ärthjärna.
Senast redigerad av GoUoD 2019-12-07 kl. 15:49.
Citera
2019-12-07, 15:40
Medlem
Vatos.Locoss avatar
OT men italiensk pizza är så tråkig.

En kebab pizza mättar dubbelt så mycket.
Citera
2019-12-07, 15:46
Bannlyst
Nej. Ost eller pizza, eller pizzaost är ingen svensk uppfinning.
Citera
2019-12-07, 16:20
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Nu har jag stenkoll på vart saluhallar ligger i respektive län (i alla fall de tre stora) men företagsekonomi kan jag inget om, tydligen!

Hur menar du att de 25% raderas när man betalar 3kg isbergssallad på ICA?

Och således blir det ett helvete om en pizzabagare skulle vardagshandlat sina varor. Revisorn skulle bryta ihop av 1000-tals kvitton med udda summor.

Nja, alltså, momsen raderas inte. Man betalar ink moms. Och sedan redovisar man inköpen till skatteverket som registrerar hur mycket moms man har betalt in. Sedan kvittas denna mot den moms man själv får in av sina egna kunder.

Men ja, du kan köpa både hos grossist och på ICA, det funkar precis på samma sätt momsmässigt. Fast nu hamnar vi ju lite off topic. Vad var ens topic, jag har glömt.... Ja, just det ja, pizzaost!!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in