Jag tror jag har hittat ett intresse nyligen som är matlagning och bakning... Men det kräver att man måste ha en del pengar för det som jag inte har om man ska hålla på med det långsiktigt.
Funderar starkt på att flytta till en hyresrätt på ca 20 kvm för att minska levnadskostnaderna och bli mer självständig.
Ingen vill anställa mig och utbildning är enda vägen framåt.
Jag inser någonstans att använda min tid till sociala medier och tv är till stor del slöseri med tid... Att jag egentligen borde fokusera fullt ut på studier men jag har svårt att acceptera att jag borde göra en digital detox. Youtubes algoritmer är så beroendeframkallande, tv är också beroendeframkallande eftersom jag ibland känner för att kolla på repriser av exakt samma program osv.
Jag menar, vad har jag om jag gör en digital detox? Gymmet och studier enbart i en lång tid framöver? Kanske behöver Youtube och tv trots allt för att orka med långsiktigt? Att skaffa vänner är helt uteslutet kommande åren.
Skönt men tufft ...
klart de finns jobb där du kan bli anställd på !
Vänner får man , släpp datan om du ändå inte har vänner . Ut o sök jobb. Sitt i naturen 30 min varje dag. Studier visar att det är bra , lämna då mobilen hemma
Skönt men tufft ...
klart de finns jobb där du kan bli anställd på !
Vänner får man , släpp datan om du ändå inte har vänner . Ut o sök jobb. Sitt i naturen 30 min varje dag. Studier visar att det är bra , lämna då mobilen hemma 🎆
Låter lite som att du kommer på ursäkter istället för att ta itu med "problemet".
Man skyfflar gärna undan det man inte vill eller orkar ta i genom att hitta andra orsaker.. Lättja skulle jag vilja kalla det?
Är övertygad om att du inte behöver en "digital detox", du behöver nog bara ta dom första stegen till en studie, uppenbarligen så står du ju still just nu.. Lycka till!
Börja använd internet som ett verktyg till din hobby.
Exempelvis följa matlagning/bakning på instagram och youtube för inspiration och tips.
Gör egna videos som en del av din hobby.
Se till att göra detta seriöst, skriv manus, se till att fotot är dugligt, lär dig redigera et cetera. Du behöver inte ens skapa en youtubekanal till att börja med, utan gör det för din egen skull och inte för att jaga likes. Skulle du explodera på tuben om du skapar en kanal, så se det som en bonus och inte ett mål.
Planera.
Vad vill du baka, vad vill du laga, vilka redskap och ingredienser vill du testa? Gör ett schema och se till att hålla det, även om det inte är stenkul, för livet är inte alltid stenkul.
Angående arbete, kan en mördarkurd få timmar inom hemtjänsten borde du också kunna få det. Så sök inom hemtjänst i din kommun som timvikarie.
Vill du bli en duktig racer förare så köper du knappast en formula 1bdet första du du gör.
Ditt nästa steg är basics vilket inte är dyrt.
Ska jag göra olika typer av bakverk så kommer det kosta eftersom jag också måste få i mig mina vitaminer och mineraler... Att enbart få i mig mina vitaminer och mineraler så ligger jag ungefär +/- 0 i levnadskostnader.
Ska jag göra olika typer av bakverk så kommer det kosta eftersom jag också måste få i mig mina vitaminer och mineraler... Att enbart få i mig mina vitaminer och mineraler så ligger jag ungefär +/- 0 i levnadskostnader.
Är du seriös?
Har du tänkt basera din kost på bakverk?
Lycka till
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!