Citat:
Ursprungligen postat av
Malfoybaggins
Det slog mig idag när jag handlade att lök (speciellt gullök) är ganska billigt. Jag köpte 6st lagom stora lökar för 9kr. Jag använder gullök till 80% av min matlagning. Och jag får för mig, utan att göra nån undersökning i ämnet att stora delar av världen har gullök som en ståndpelare i deras matlagning.
Får för mig det kan vara för det är väldigt enkelt att olda? Alternativt att man kan enkelt skippa lök i de flesta rätterna?
Och när jag ändå skriver om gullök, vad tycker ni om vuxna människor som inte kan äta lök? Tex i en köttfärssås? Jag tycker det är så barnsligt att jag ofta hånar mina icke lökätande vänner.
Vad betyder olda? Som i "Får för mig det kan vara för det är väldigt enkelt att olda?"
Med tanke på att gul lök är så pass vanligt, och används i många olika maträtter så har jag svårt att se hur löken är underskattad. På vilket sätt är gul lök underskattad? Men ja, man kan enkelt skippa gul lök i många rätter.
Varför tycker du att det är barnsligt att ogilla gul lök, och att det ger dig rätt att håna dina vänner? Det finns säkert saker som du ogillar i matväg, men dina vänner hånar dig säkert inte för det.