• 1
  • 2
2019-12-03, 20:38
Medlem
Det slog mig idag när jag handlade att lök (speciellt gullök) är ganska billigt. Jag köpte 6st lagom stora lökar för 9kr. Jag använder gullök till 80% av min matlagning. Och jag får för mig, utan att göra nån undersökning i ämnet att stora delar av världen har gullök som en ståndpelare i deras matlagning.

Får för mig det kan vara för det är väldigt enkelt att olda? Alternativt att man kan enkelt skippa lök i de flesta rätterna?

Och när jag ändå skriver om gullök, vad tycker ni om vuxna människor som inte kan äta lök? Tex i en köttfärssås? Jag tycker det är så barnsligt att jag ofta hånar mina icke lökätande vänner.
Citera
2019-12-03, 20:42
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malfoybaggins
Det slog mig idag när jag handlade att lök (speciellt gullök) är ganska billigt. Jag köpte 6st lagom stora lökar för 9kr. Jag använder gullök till 80% av min matlagning. Och jag får för mig, utan att göra nån undersökning i ämnet att stora delar av världen har gullök som en ståndpelare i deras matlagning.

Får för mig det kan vara för det är väldigt enkelt att olda? Alternativt att man kan enkelt skippa lök i de flesta rätterna?

Och när jag ändå skriver om gullök, vad tycker ni om vuxna människor som inte kan äta lök? Tex i en köttfärssås? Jag tycker det är så barnsligt att jag ofta hånar mina icke lökätande vänner.
Är ganska många som har problem med magen, då hjälper det i många fall att hoppa löken.
Men håna på du.
Dom där icke lökätarna måste tycka du är så häftig.
Citera
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Matpetare är det värsta som finns, jag tycker inte om fisk, jag äter inte ketchup, skulle aldrig smaka på nätting, jävla töntar, ät och håll käften era bortskämda slynglar.
Citera
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:

Gul/röd lök och vitlök är bästa kryddan.
Citera
2019-12-03, 20:47
Medlem
Lökigt att inte tycka om lök!
Citera
2019-12-03, 20:49
Medlem
Citat:

De är en smakbärare å utfyllnad.
Citera
2019-12-03, 20:50
Medlem
Fast det blir inte mycket kvar när man steker dina lök 😜 kanske darför billigt.

Jättegott men tar mycket tid att skalla, skära i små bitar, steka annars förstår inte varför vissa gillar inte!!
Citera
2019-12-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Är ganska många som har problem med magen, då hjälper det i många fall att hoppa löken.
Men håna på du.
Dom där icke lökätarna måste tycka du är så häftig.

Då finns det självklart en anledning. Tänker främst på folk som klagar på att det är starkt osv. Äh lite skit får man ta vänner emellan.
Citera
2019-12-03, 20:51
Medlem
Gotesvanssons avatar
Lök har man ju i för att det ska vara med och man alltid har gjort så, men smakar det egentligen så mycket? Vitlök vet jag ju att de blir en jävla skjuts av...
Citera
2019-12-03, 20:53
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Överskattat?
Citera
2019-12-03, 20:53
Medlem
Känns som att man skulle kunde dubbla priset på lök och folk skulle köpa lika mycket. Det är superbilligt och man köper bara så mycket man behöver.
Citera
2019-12-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankil35
Känns som att man skulle kunde dubbla priset på lök och folk skulle köpa lika mycket. Det är superbilligt och man köper bara så mycket man behöver.

Så tänker jag också. Jag hade garanterat köpt lika mycket, och har aldrig ens kollat på priset på lök, så skulle inte ens veta om affären hade höjt priset med 100%.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in