2019-12-02, 15:34
Medlem
Äckelkänslor dämpas vid sexuell attraktion.
Citera
2019-12-02, 16:27
Medlem
Det kallas för Post-coital tristesse.

https://en.wikipedia.org/wiki/Post-coital_tristesse
Citera
2019-12-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKackerlacka
Efter att jag har fått utlösning i samband med sex, så känner jag att kvinnan inte är något sexuellt alls för mig. Jag tittar på henne, och hon ser ut som en kvinna, men jag känner ingen attraktion för henne längre. Inte bara det, jag hatar att hon finns där, och för att jag precis har kommit, så äcklas jag av henne.

Samma gäller när jag onanerar. Tänker på hur vackra kvinnor är. Tycker om precis (nästan)allt om kvinnor. Känner världens attraktion och "kärlek". Liksom dom gör mig kåta, och jag vill verkligen stoppa snoppen i dom. Kan med 100% sannolikhet säga att jag är hetero, och tycker om ett brett utbud av kvinnor. Är inte så kräsen.

Vanligtvis har jag en lägre empatisk förmåga jämfört med andra. Det här kan ha med saken att göra.

Hur är det för er? Efter utlösningen, känner ni fortfarande "kärleken"? Kvinnor något man har sex med, och inte något jag vill vara barnvakt för.

För mig är det en stark korrelation mellan hur kåt jag är och hur mycket kärlek jag känner.
Det kanske är en tröst för dig, eller så kanske du blir deppig av att veta att detta är något som förekommer hos bägge kön.
Citera
2019-12-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKackerlacka
Efter att jag har fått utlösning i samband med sex, så känner jag att kvinnan inte är något sexuellt alls för mig. Jag tittar på henne, och hon ser ut som en kvinna, men jag känner ingen attraktion för henne längre. Inte bara det, jag hatar att hon finns där, och för att jag precis har kommit, så äcklas jag av henne.

Samma gäller när jag onanerar. Tänker på hur vackra kvinnor är. Tycker om precis (nästan)allt om kvinnor. Känner världens attraktion och "kärlek". Liksom dom gör mig kåta, och jag vill verkligen stoppa snoppen i dom. Kan med 100% sannolikhet säga att jag är hetero, och tycker om ett brett utbud av kvinnor. Är inte så kräsen.

Vanligtvis har jag en lägre empatisk förmåga jämfört med andra. Det här kan ha med saken att göra.

Hur är det för er? Efter utlösningen, känner ni fortfarande "kärleken"? Kvinnor något man har sex med, och inte något jag vill vara barnvakt för.

För mig är det en stark korrelation mellan hur kåt jag är och hur mycket kärlek jag känner.

Efter jag kommit vill jag inte att dom ska röra mig, inte prata, inte se dom, helst gå härifrån. Sen kan dom få komma tillbaks efter 20 minuter när jag är kåt igen. Men då jag alltid gör "hårdjobbet" så vill jag ha min space efteråt, andas, öppna ett fönster, röka en cigg och dricka något.
Citera
2019-12-02, 17:09
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Ja.

Väldigt smidigt sätt om man inte vill ha, eller kan få, ett förhållande. Bara runka 1-2 ggr om dagen (individuellt), problem solved, man slipper sukta efter en kvinna liksom, för man är helt ointresserad.
Kanske inget jag skulle rekommendera att socialstyrelsen börjar lära ut men....

jag antar det är detta som "no-fap" istället vill råda bot på, dvs man ska gå runt och tråna efter kvinnor/tjejer dagarna i ända och då förhoppningsvis tillslut få napp eftersom man blir så desperat efter sex (=intresse av förhållande, som annars inte finns).
Senast redigerad av NegroidMongoloid 2019-12-02 kl. 17:14.
Citera
2019-12-02, 17:28
Medlem
Bbobis avatar
Kvinnor är lugnt men fantasier som kan komma inom att kåtheten byggts upp över tid försvinner på en gång.

Många av oss gör nog snuskiga saker när vi är kåta vi annars aldrig skulle men attraktionen till det kön man gillar ligger ju kvar i grunden.

Kanske tänder du inte egentligen på kvinnor utan det handlar bara om att komma för dig. Så när du är klar finns det inte någon mening kvar.
Citera
2019-12-02, 18:29
Medlem
rikastistorstans avatar
Jag skulle inte säga att jag äcklas direkt men precis efter orgasm är den enda gången man kan se på en kvinna helt objektivt. Allt sminkande och döljande av skavanker blir mer synligt. Jävlar vad vi män överskattar attraktivitet hos gemene kvinna.
Citera
2019-12-02, 19:06
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristusKorus
Till och med family guy hade en scen om detta. Peter längtar och trånar efter sin gamla tonårsporr han ägde. Han får tag på den igen, sätter sig ner med för att runka. Och 10 min senare vill han inte veta av porren alls.

Den där snubben ovan som säger "inte alla män" osv är full of shit :P ALLA män känner så. Säkerlingen också kvinnor.

EDIT: Finns till o med i south park. "And the male loses interest in the female".
Nej.
Det gör dom inte.
Citera
2019-12-02, 19:33
Medlem
Jofs avatar
Post-coital tristesse (PCT) is the feeling of sadness, anxiety, agitation or aggression after sexual intercourse.

Det var som fan. Nu har vi fått en ny diagnos. PCT.
Kan man blir sjukskriven för det?

Pre-coital tristesse blir väl nästa diagnos. PrCT

Men naturligtvis är det tvärtom. Den naturliga olusten är att utbyta kroppsvätskor med ett annat kön, Den bryts ned av sexualdriften, så att samlag kan genomföras. Sedan återgår man till utgångsläget.

Det som ska diagnostiseras, om man absolut vill göra det, är därför det coitala intresset - CI.
En klart underdiagnostiserad åkomma som orsaker mycket elände.
Citera
2019-12-02, 20:37
Medlem
Du är normal. Känner detsamma för 99% av jordens män ( kvinna). Tror evolutionen skapade det för vi skulle syssla med annat än att bara knulla. Typ sova, äta, jaga....

Lr så är du bög
Citera
2019-12-02, 20:51
Medlem
DrVonAnkas avatar
Den känner man igen! Från att vilja slicka tjejen i röven till att putta ner henne från sängen och aldrig mer se henne. Fascinerade hur snabbt det vänder.
Citera
2019-12-02, 22:51
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Det är för att du inte ska knulla ihjäl dig själv eller din partner. Man behöver äta också.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Refractory_period_(sex)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in