Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-10, 19:03
  #973
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Har inget emot att ventilera det komiska faktum att SD återigen är portade, men jag vill ju också ha nöjet att i bästa hänt-i-veckan-anda dissekera vem som dansar med vem, vem som är där i övrigt (och varför), och andra ”skandaler” som alltid utspelar sig när nån tar fram mobilen, etc. Men det kanske är offt för den här tråden?
Sådärja, ser nu att tråd startats för dylikt gottande: (FB) Nobelfesten 2019
Citera
2019-12-10, 19:20
  #974
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Det är inte en offentlig verksamhet så de får väl göra precis som de vill.
De får porta folk för att de har dålig klädsmak om de vill. Folk som har utvecklingsstörning, tjocka personer osv
De enda som inte är tillåtet är att porta homosexuella och svarta av den...

Nobelprisets kommer att urvattnas och förlora sitt värde.
Men tror du dom portar personer som är tjocka, fula eller utvecklingsstörda? Om det är så tycker jag faktiskt dom kan köra upp sitt pris i löfvens anus
Citera
2019-12-10, 19:44
  #975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
SVT som finansieras av HELA det svenska folket måste nu sätta ner foten:

1) Antingen så likabehandlar Nobelstiftelsen de demokratiskt valda partierna
2) Eller, så sänder inte SVT spektaklet

Om SVT toge detta steg, så tror jag att Nobelstiftelsen skulle krypa till korset.

Att inte bjuda in SD är en politisk handling, och SVT deltar mer aktivt än någon annan i utförandet av denna handling när man sänder festligheterna. Det måste kännas helt sjukt för SVTs utsända att i nån bisats tala om för tittarna att SD inte är inbjudna.

Sedan kan man undra vad Alfred Nobel hade tyckt...

Visst är det så. Nobelstiftelsens ordförande nöjde sig dock inte med detta utan inledde prisutdelningen med ren och skär "aktivism" när han bl a sa (ungefär, finns på play) "vissa politiska partier tar inte klimatkatastrofen på allvar, de lyssnar inte på vetenskapen". Vidare nämnde han Greta indirekt genom att syfta på barn och unga som gör "uppror". Fantastiskt att han inför hela världen måste stå och polarisera världens mest berömda och rennomerade prisutdelning på detta sätt. Finns inget som helst att vinna på detta annat än att han får utlopp för sitt eget förakt för alla som inte tillbedjer klimatalarmistgudarna med tydlig adress till SD.
Citera
2019-12-10, 20:15
  #976
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
SVT som finansieras av HELA det svenska folket måste nu sätta ner foten:

1) Antingen så likabehandlar Nobelstiftelsen de demokratiskt valda partierna
2) Eller, så sänder inte SVT spektaklet

Om SVT toge detta steg, så tror jag att Nobelstiftelsen skulle krypa till korset.

Att inte bjuda in SD är en politisk handling, och SVT deltar mer aktivt än någon annan i utförandet av denna handling när man sänder festligheterna. Det måste kännas helt sjukt för SVTs utsända att i nån bisats tala om för tittarna att SD inte är inbjudna.

Sedan kan man undra vad Alfred Nobel hade tyckt...

Skriver under på detta. Jag håller dessutom på med att lista ut hur mycket indirekt skattefinansiering Nobelstiftelsen får. Kan lägga ner skiten för min del.
Citera
2019-12-10, 20:48
  #977
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Svårt att tänka mig att det finns någon från Miljöpartiet där. Tänk bara på allt utsläpp som den här festen har genererat. Folk flyger till Sverige från alla möjliga håll, mat och dryck kommer med dieseldrivna lastbilar, alla kläder som tillverkas enbart för det här ändamålet.

Man får hoppas att de lever som de lär och bojkottar alla festligheter
Citera
2019-12-10, 21:30
  #978
Medlem
Det är en lång tråd och jag har inte läst hela men en sak som slog mig när jag tittar på festen är att tänk om/när Åkesson blir statsminister, ska han inte få gå på festen då. Vad pinsamt det kommer att bli. Tycker att de målar in sig lite i ett hörn här.
Citera
2019-12-10, 22:26
  #979
Medlem
TraXzmans avatar
SD med Jimmie har alldrig gillat tillställningen av olika orsaker men inte emot mycket och mot alla och sen inbjuds ju ändå en massa byråkrater och diktatur makthavare dit så och det säger ju en hel del om etablisemanget
Citera
2019-12-11, 07:09
  #980
Medlem
LillaflickanPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Alla andra folkvalda är inbjudna och då är det en skymf tycker jag att inte alla
partiledare är bjudna.

https://twitter.com/jsjostedt/status/674959592862965761
Apropå bakgrund, om nu det skulle vara orsaken.....

Antingen ska alla partiledare vara inbjudna eller ingen anser jag. De är folkvalda och representerar befolkningen.

Löjligt att utesluta Åkesson. Han är inte brunare än centern eller rödare än vänstern.
Vore snöpligt för stiftelsen om t ex riksdagens talman tackade nej av solidaritet med JÅ!?
Citera
2019-12-11, 11:13
  #981
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nobelfesten är fantastisk, där sitter vänstermänniskor och froterar sig med noblessen på en galafest fjärran från vad vanligt hederligt arbetande folk någonsin får vara med om.!

Det komiska är att Alfred Nobel var en sann nationalist och hade förmodligen endast bjudit in SD om han själv fick välja.
Citera
2019-12-11, 11:21
  #982
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det komiska är att Alfred Nobel var en sann nationalist och hade förmodligen endast bjudit in SD om han själv fick välja.

Han bodde väl i Ryssland och tillbad tsar Nikolaj II. Sedan kom. revolutionen närmare och han reste över Östersjön, sedan var han i Italien och en massa andra ställen. En sann överklass globalist.

Den globala överklassen hade samsyn om mycket men när det blev en liten träta så startade de krig och offrade några miljoner bönder. Nobel var lite mindre för krig men det råder ingen tvekan om hans släktskap med dagens globalism.
Citera
2019-12-11, 12:38
  #983
Medlem
Intressant att så många som 5-6 ministrar (med partners) fick närvara, tillika sitta vid
honnörsbordet. Kan inte vara omöjligt för SD att redan nästa decennium få in någon
där. Klädseln blir spännande att se i så fall. Folkdräkt rakt igenom ?

Och i väntan på detta kan man notera att även Kroatiens ambassadör valde att sitta
hemma framför TVn ...
Citera
2019-12-11, 20:14
  #984
Medlem
Rammsbergs avatar
Det skrivs om att Nobel-stiftelsen är en privat förening och kan därför välja att bjuda in vem de vill. Uppenbarligen besitter de den rätten rent formellt, men Nobel-priset och festen är en högst offentlig tillställning och därför gör Nobel-kommittén bort sig när de vägrar Åkesson tillträde.

De övriga partiledarna, Kungen och andra representanter för offentligheten gör bort sig ännu mer. Hade det varit ett uns av demokratisk stake i dem, hade de stannat hemma i protest mot att Åkesson är utesluten. Mobbare är vad de är!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback