Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-30, 20:39
Medlem
druiddance1337s avatar
Tjena!

Har märkt att jag börjat bli extremt arg när jag förlorar på datorspel eller när mina favoritlag förlorar i sport. Brukar ofta vara att mina händer börjar skaka eller kittla och jag känner att jag bara vill slå sönder något, jag brukar ofta gå och slå på en stor kudde jag har och det har nu blivit märken på väggen bakom kudden, när jag sparkade i min lilltå under ett anfall i en blomkruka slutade det med att jag lyfte upp krukan, frågade om den var så kaxig nu och slängde ner den i marken (stor kruka, dock utan växt då jag skulle hämta den dagen efter). Detta har blivit mer och mer vanligt och det uppstår ofta när jag känner mig orättvist behandlad, om ett lag jag håller på fast de spelar bättre eller om jag spelar ett spel och den andra har tur. Blir sugen på att hitta personen irl och nita honom. Jag gymmar mycket på sidan om, 6 ggr i veckan, tar inga droger eller så men konsumerar mycket koffein, beta-alanin osv. När dessa tillstånd inte sker är jag helt lugn och har nästan ingen energi alls, därför är jag ofta sittandes hemma när jag inte är på plugget eller ute på krogen med polare. En gång när en kille puttade på min kompis kände jag att det började liksom brinna inom mig och jag tryckte in han mot väggen och nästan skrek i hans ansikte och frågade vad fan han tror att han är och massa skit. Har somsagt alltid varit en lugn kille annars och är fortfarande 95% av tiden.

Info: Ålder 20, kille, pluggar sociologi i lund, spelat mycket datorspel genom åren, var mobbad och utstött som liten, har inga problem med kompisar och tjejer nuförtiden, var mer problem under grundskolan+gymnasiet. Ofta fegat ur och alltid tänkt att jag ska vara en bättre person när någon "satt sig på mig" och sakt elaka saker under mina 12 år som mobbad.
Citera
2019-11-30, 21:05
Medlem
2442245335352s avatar
Slappna av lite mer kanske? Lägg in några timmar i veckan då du går promenader och lyssnar på lugn musik.
Citera
2019-11-30, 21:17
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Sök hjälp innan du börjar slå på oskyldiga människor, problemet ligger hos dig!
Citera
2019-11-30, 22:01
Medlem
kalkryggars avatar
Du verkar ha någon form av aggressionsproblem. Kan bero på massa saker. Du borde söka upp en psykolog och ta några träffar. Den kanske kan hjälpa dig med metoder och ge dig förståelsen du behöver för att inte "gå igång" som du gör.

Lägg ner datorspelandet helt och gör roliga saker i livet istället.
Citera
2019-11-30, 22:03
Medlem
Glossis avatar
Min armstolspsykologiska kunskap säger att du skulle behöva uttrycka och jobba igenom den uppenbart uppdämda ilska du när med dig.
Citera
2019-11-30, 22:06
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av druiddance1337
Tjena!

Har märkt att jag börjat bli extremt arg när jag förlorar på datorspel eller när mina favoritlag förlorar i sport. Brukar ofta vara att mina händer börjar skaka eller kittla och jag känner att jag bara vill slå sönder något, jag brukar ofta gå och slå på en stor kudde jag har och det har nu blivit märken på väggen bakom kudden, när jag sparkade i min lilltå under ett anfall i en blomkruka slutade det med att jag lyfte upp krukan, frågade om den var så kaxig nu och slängde ner den i marken (stor kruka, dock utan växt då jag skulle hämta den dagen efter). Detta har blivit mer och mer vanligt och det uppstår ofta när jag känner mig orättvist behandlad, om ett lag jag håller på fast de spelar bättre eller om jag spelar ett spel och den andra har tur. Blir sugen på att hitta personen irl och nita honom. Jag gymmar mycket på sidan om, 6 ggr i veckan, tar inga droger eller så men konsumerar mycket koffein, beta-alanin osv. När dessa tillstånd inte sker är jag helt lugn och har nästan ingen energi alls, därför är jag ofta sittandes hemma när jag inte är på plugget eller ute på krogen med polare. En gång när en kille puttade på min kompis kände jag att det började liksom brinna inom mig och jag tryckte in han mot väggen och nästan skrek i hans ansikte och frågade vad fan han tror att han är och massa skit. Har somsagt alltid varit en lugn kille annars och är fortfarande 95% av tiden.

Info: Ålder 20, kille, pluggar sociologi i lund, spelat mycket datorspel genom åren, var mobbad och utstött som liten, har inga problem med kompisar och tjejer nuförtiden, var mer problem under grundskolan+gymnasiet. Ofta fegat ur och alltid tänkt att jag ska vara en bättre person när någon "satt sig på mig" och sakt elaka saker under mina 12 år som mobbad.
Svaret är enkelt. Sluta lek med dataspel och väx upp!
Citera
2019-11-30, 22:07
Medlem
HuJintaos avatar
”Anger Management”
Citera
2019-12-01, 02:10
Medlem
Sök hjälp innan du gör något dumt.
Citera
2019-12-01, 02:19
Medlem
particulum1s avatar
Här är ett enkelt trick du kan prova, förlora mer och tillräckligt mycket så att du inte bryr dig längre när du förlorar. Jag har tävlat i många olika aspekter i allt från fysiska aktiviteter till brädspel och datorspel och min erfarenhet har visat mig att ju mer gånger jag förlorar desto mindre påverkas jag känslomässigt av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in