• 1
  • 2
2006-03-27, 23:01
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gourmetkocken
StigAllan:
Man behöver ju inte äta dom om man inte vill och det är nog ingen som tänker tvinga dig ... är det så att man inte är intresserad så kan man ju hoppa över detta och läsa någon annan tråd istället. Då spar du tid. Dessutom så kan ju de som tycker om dessa otroligt goda vingar få vara ifred och tycka vad dom vill ...
ät vad du vill... så äter vi det vi vill... bra va

Ställde en liten fråga, detta för att jag alltid undrat över vilka individer som sitter och gnager på vingarna.
Själv så rensar jag dessa vingar ytterst summariskt vid köttrensning av hela skrov.
Anser att det knappt är värt besväret.
Därav min undran!
Sen brukar det vara tillåtet att fråga om man vill veta något.
Citera
2006-03-27, 23:17
Medlem
gourmetkockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Ställde en liten fråga, detta för att jag alltid undrat över vilka individer som sitter och gnager på vingarna.
Själv så rensar jag dessa vingar ytterst summariskt vid köttrensning av hela skrov.
Anser att det knappt är värt besväret.
Därav min undran!
Sen brukar det vara tillåtet att fråga om man vill veta något.

Självklart , men din fråga såg ut som om du sågade det fullständigt..
men jag skulle rekommendera dig att testa. Och man behöver inte sitta och gnaga på vingarna för att hitta det lilla goda. Man helt enkelt stoppar hela skiten i munnen och drar av det hela mot framtänderna. Om du inte har testat detta så gör det tillsammans med några väl kylda klass 3. Jag nästan till 100% garantera att du kommer att äta dig galen på dessa gudomliga saker
Följ recepten och lägg isbergsallad på tallriken . En stor klick dippsås bredvid som är gjord på nåt du gillar och du kommer att äta detta minst en gång i veckan.... det är helt sjukt gott
Citera
2006-03-27, 23:21
Medlem
gourmetkockens avatar
Jo .. glömde.. det finns några påsar som är röda , minns inte märket på dom. Men dom är faktist ganska stora dom vingarna.
Men man kan oxå köpa kycklingklubbor och köra samma recept som jag beskrev , för den som vill ha lite mera matigt...
men grejjen är att man måste köra dom i ugnen tills dom svartnar. De är då sirapssmörjan karamelliseras och klibbar fast .... *hua* nu blev ja hungrig
Citera
2006-03-27, 23:29
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gourmetkocken
Självklart , men din fråga såg ut som om du sågade det fullständigt..
men jag skulle rekommendera dig att testa. Och man behöver inte sitta och gnaga på vingarna för att hitta det lilla goda. Man helt enkelt stoppar hela skiten i munnen och drar av det hela mot framtänderna. Om du inte har testat detta så gör det tillsammans med några väl kylda klass 3. Jag nästan till 100% garantera att du kommer att äta dig galen på dessa gudomliga saker
Följ recepten och lägg isbergsallad på tallriken . En stor klick dippsås bredvid som är gjord på nåt du gillar och du kommer att äta detta minst en gång i veckan.... det är helt sjukt gott

Att jag undrade varför folk äter skinn och suger ben med en aning matnyttig emellan skulle kanske ha varit en bättre ställd fråga?
Men risken att jag köper på mig en påse vingar får anses som obefintlig.
Då ska jag ha hamnat väldigt illa till.
Citera
2006-03-27, 23:43
Medlem
gourmetkockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Att jag undrade varför folk äter skinn och suger ben med en aning matnyttig emellan skulle kanske ha varit en bättre ställd fråga?
Men risken att jag köper på mig en påse vingar får anses som obefintlig.
Då ska jag ha hamnat väldigt illa till.

ja... man väljer själv.. men du kanske missar nåt och det är inte bara skinn och ben.. Men de lär du aldrig få reda på
Men vill du inte så ska ingen tvinga dig heller.
Citera
2006-08-04, 11:20
Medlem
Grårävs avatar
Nytt, supergott recept:

Marinera vingarna i ostronsås och redigt med finriven vitlök, lite ingefära och chili efter tycke och smak, stek crispiga i olja och låt rinna av på hushållspapper.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in