Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-30, 18:38
Medlem
Pestoleras avatar
Torsdagar då slänger jag ihop en pizza hemma, när jag ändå är igång och gjort en deg så blir det lite brödbak oxå. Vilken dag i veckan gör ni något liknande ?
Citera
2019-11-30, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Torsdagar då slänger jag ihop en pizza hemma, när jag ändå är igång och gjort en deg så blir det lite brödbak oxå. Vilken dag i veckan gör ni något liknande ?
Helgerån! Torsdagarna är för pannkaka och våfflor, BASTA!

Alla andra dagar kan man äta pizza men inte på torsdagar. Handeln försöker hela tiden få oss att äta vissa saker vissa dagar, som kyckling på fredá som lyckligtvis inte lyckades. Sen alla dagar, alltid är det kanelbullens dag, eller princesstårtans dag(den vore väl okej att ha på lördagar). Men torsdagarna rör man inte, chokladketchup kommer bli en storsäljare innan torsdagen blir något annat än pannkaksdagen.

edit: Visst kan man äta pizza på torsdagar men då som komplement eller efterrätt till pizzan, eller varför inte pannkakspizza.
Citera
2019-11-30, 19:02
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Helgerån! Torsdagarna är för pannkaka och våfflor, BASTA!

Alla andra dagar kan man äta pizza men inte på torsdagar. Handeln försöker hela tiden få oss att äta vissa saker vissa dagar, som kyckling på fredá som lyckligtvis inte lyckades. Sen alla dagar, alltid är det kanelbullens dag, eller princesstårtans dag(den vore väl okej att ha på lördagar). Men torsdagarna rör man inte, chokladketchup kommer bli en storsäljare innan torsdagen blir något annat än pannkaksdagen.

edit: Visst kan man äta pizza på torsdagar men då som komplement eller efterrätt till pizzan, eller varför inte pannkakspizza.
Äter du något speciellt på tisdagarna ?
Citera
2019-11-30, 19:43
Medlem
Onsdag. Det är ju ändå lillelördag.
Gör "vit" pizza. Skippar tomatsåsen som man ändå sällan får helt optimal.
Massor av mozzarella med parmaskinka!
Iskall coca-cola till...
Citera
2019-12-01, 18:18
Medlem
JerryCottons avatar
Lördag eller söndag.
Citera
2019-12-01, 21:57
Medlem
Mangelinas avatar
Åh herre, vi kör pizza när vi känner för det. Oftast helt oväntade dagar, beror lite på humör.

Sonen kom btw hem med hemkunskapsrecept på pizza härom dagen. Deg gjort på dinkelmjöl istället för vanligt mjöl. WOW, helt plötsligt hade vi en pizzabotten som blev sådär knaprig och krispig som man sökt efter i ÅR! Helt sjukt, prova! (sagt av en som anser sig vara rätt bra på mat) 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in