2019-11-29, 10:47
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Håller med, tortyr vill jag se på dem.

Tortyr utövar bara omänskliga varelser.

Tydligen kämpar ägaren för afghaner och jag skäms lite för att jag hoppas att hon fått sitt Jimmie-moment, även om jag tvivlar på det.
Citera
2019-11-29, 10:53
Medlem
halaltarzans avatar
Nu bor det ju inte så mycket pack runt Odenplan så det är väl ingen vild gissning att gänget tagit sig ner i T-banan, då bör man ju kunna se om någon har en rottis med sig.
Citera
2019-11-29, 10:59
Medlem
hijodejuans avatar
Verkar vara en batikhäxa som älskar afghaner, tror någon gjorde hunden en tjänst.
Citera
2019-11-29, 11:08
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Vart kan man läsa att rottisen lyckats bita av kopplet i den texten? Då ska han varit snabb isåfall då ägaren var inne på burger king i typ 1 minut. Det är väll ganska solklart och tydligt vilka "grymma" det är som tagit den? Spela inte dum.

Är du kvinna? Är det därför du inte förstår ironi?

Läste om en person som alltid lämnade hunden okopplad utanför butikerna för att den inte skulle bli stulen!

Först tyckte jag det verkade helsnurrigt nen det är i själva verket helsmart! Inget koppel = inget att leda bort hunden i! Bara att dressera den att vänta på husse/matte!
Citera
2019-11-29, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nu bor det ju inte så mycket pack runt Odenplan så det är väl ingen vild gissning att gänget tagit sig ner i T-banan, då bör man ju kunna se om någon har en rottis med sig.

Känns som om det skulle kunna vara en del andra kameror runt Odenplan också.
Citera
2019-11-29, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Är du kvinna? Är det därför du inte förstår ironi?

Läste om en person som alltid lämnade hunden okopplad utanför butikerna för att den inte skulle bli stulen!

Först tyckte jag det verkade helsnurrigt nen det är i själva verket helsmart! Inget koppel = inget att leda bort hunden i! Bara att dressera den att vänta på husse/matte!

Haha sorry var trögtänkt där
Citera
2019-11-29, 11:35
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Såg detta på facebook:

https://www.facebook.com/madeleine.r...uysLD4&fref=nf

"Hjälp oss att dela!!! Mig når ni på 0708706460

OBS!!
VÅR ÄLSKADE ROTTIS, JAZZA BLEV STULEN IKVÄLL UTANFÖR BURGER KING PÅ ODENPLAN.!! SNÄLLA HJÄLP OSS ATT HITTA HENNE🙏🏽🙏🏽🙏🏽

22.00 Karlbergsvägen 4
Ett mycket aggressivt ungdomsgäng kom in samtidigt som maken och blev utslängda pga de uppträdde hotfullt och otrevligt på restaurangen. De skrek och verkade påverkade av droger. Kan inte säga att det var dem såklart men innan denna händelse såg maken hunden, när han vänder sig om igen och bara betalade är hunden borta, samtidigt som detta gäng stack.

Jazza är världens snällaste Rottis. Hon skulle aldrig smita eller bita av sitt koppel för att komma loss. Hon är 9 1/2 år så hon vill inget annat än att vara med oss och mysa. Hon väntar alltid troget på oss var vi än är och gör....😢😢😢😢😢😢

Vi är alla chockade av händelsen och aldrig har vi lämnat henne utan uppsyn. Maken stod till och med och såg henne genom fönstret medans han väntade på maten. På ett ögonblicksverk förändras livet till en mardröm för oss alla💔💔💔💔💔💔

Tack till alla kärleksfulla människor där ute. Låt inte hat och grymhet vinna. Nu är det upp till kamp för kärlek!!! 💪🏽💪🏽💪🏽💪🏽❤️❤️❤️❤️
De grymma människor som gjort detta behöver mer kärlek än nån annan....😢

Ring mig om någon ser eller hör nåt
0708706460"

Kan vi hjälpas åt här inne så den stackars hunden kommer till rätta?

Man lämnar inte en hund i koppel utanför en butik eller BK. Då händer inte det där. Stackars hund.. Det tål att sägas hur många gånger som helst. Lämna hunden hemma om du inte kan ta med den in.
Citera
2019-11-29, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Man lämnar inte en hund i koppel utanför en butik eller BK. Då händer inte det där. Stackars hund.. Det tål att sägas hur många gånger som helst. Lämna hunden hemma om du inte kan ta med den in.

Exakt så. skulle aldrig aldrig koppla min hund utanför en butik, framförallt inte här i Stockholm där jag bor.
Citera
2019-11-29, 11:44
Medlem
Goodinbeds avatar
Det ska man inte göra någonstans. Det stjäls hundar på landsorten med. De kan trakassera och reta hunden också eller sparka på den som vi vet. Eller ge den något med gift i. Nej det där är väldigt, väldigt dumt.
Citera
2019-11-29, 11:53
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Inte ens djuren går fredade i det nya dystopiska jävla blattesverige

Naiva dumsvenskar har inte fattat läget ännu.
Fan, de fattar ju inte ens läget om deras 12-åriga dotter våldtas av kaosanalfabeter.

OnTopic! Hur i helvete tänkte han där som lämnade hunden utanför ett ställe där kaosanalfabeter älskar att hänga?
Självklart är hunden borta och vi vet tämligen säkert hur dessa kaosanalfabeter hanterar hundar.
RIP!

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2019-11-29, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hijodejuan
Verkar vara en batikhäxa som älskar afghaner, tror någon gjorde hunden en tjänst.

De kanske var djurens rätt som befriade hunden? Nu springer den runt hemlös och tigger mat utanför matbutiker på Norrmalm.
Ägarinnan får ringa "missing dogs" så det kan hjälpa till att leta.
Citera
2019-11-29, 12:11
Medlem
anarkias avatar
Nu är kommentarerna mer än elaka här. Visa lite medmänsklig empati och försök hjälpa till istället för att klaga på den olyckliga ägaren till hunden.

Trygghetscentralen, Trygg c, har säkert övervakningsfilmer från t-banan. Kruxet är att polisen måste begära ut dem.
Men det kan väl inte skada att slå dem en signal.

https://sl.se/sv/info/kundservice/tr...hetscentralen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in