Citat:
Hej alla!
Tillbaka igen.. tyvärr!
Efter mina första inlägg så blev jag mycket bättre.
Jag skar ner på hobbys och annat jag kunde vara utan, fick bra fokus på jobb och familj.
Jag har ett lugnare tempo i mitt arbetsliv numera.
Dock senaste 6 månaderna har saker förändrats.
1. Jag skaffade lärling för att kunna arbeta mindre längre fram.
Han går dock ytterligen 2 år i sin utbildning hos mig.
2. jag håller på att ombilda min enskilda firma till AB vilket kräver en del arbete och fokus.
3. Mer oro då jag har någon typ av OCD som kräver att jag har 100% kontroll på det jag gör.
Och med lärling och ombildning så känner jag såklart en ökad stress.
Mina förra symptom var glasklara.. jag var utmattad och på väg rakt in i väggen, lyckades avstyra det hela och hitta en ny rytm innan det var för sent.
Idag går jag på 2 veckors välbehövlig semester, men redan igår fick jag en del konstiga symptom jag inte känner igen.
*Värmekänsla i ansiktet
*dålig sömn
*oro
*kallsvettningar
är detta även nya tecken på att jag är på väg tillbaka till min utmattning?
När Jag arbetar mår jag verkligen bra, men frågan är om min kropp skriker när den undermedvetet vet att den inte ska arbeta på 2 veckor?
Jag har längtat som fan efter att få ha 2 veckor med barnen och min fru, men nu kryper det i kroppen och jag har bara varit ledig i knappa 8 timmar.
någon som har tips hur jag ska hantera detta?
allt gott till er och God Jul!
Tillbaka igen.. tyvärr!
Efter mina första inlägg så blev jag mycket bättre.
Jag skar ner på hobbys och annat jag kunde vara utan, fick bra fokus på jobb och familj.
Jag har ett lugnare tempo i mitt arbetsliv numera.
Dock senaste 6 månaderna har saker förändrats.
1. Jag skaffade lärling för att kunna arbeta mindre längre fram.
Han går dock ytterligen 2 år i sin utbildning hos mig.
2. jag håller på att ombilda min enskilda firma till AB vilket kräver en del arbete och fokus.
3. Mer oro då jag har någon typ av OCD som kräver att jag har 100% kontroll på det jag gör.
Och med lärling och ombildning så känner jag såklart en ökad stress.
Mina förra symptom var glasklara.. jag var utmattad och på väg rakt in i väggen, lyckades avstyra det hela och hitta en ny rytm innan det var för sent.
Idag går jag på 2 veckors välbehövlig semester, men redan igår fick jag en del konstiga symptom jag inte känner igen.
*Värmekänsla i ansiktet
*dålig sömn
*oro
*kallsvettningar
är detta även nya tecken på att jag är på väg tillbaka till min utmattning?
När Jag arbetar mår jag verkligen bra, men frågan är om min kropp skriker när den undermedvetet vet att den inte ska arbeta på 2 veckor?
Jag har längtat som fan efter att få ha 2 veckor med barnen och min fru, men nu kryper det i kroppen och jag har bara varit ledig i knappa 8 timmar.
någon som har tips hur jag ska hantera detta?
allt gott till er och God Jul!
Ångest kanske. Annars, kollat sköldkörteln?
Ha en god jul!