• 1
  • 2
2019-11-28, 07:15
Medlem
Brottsvaags avatar
https://live.aftonbladet.se/supernyt...1fda0012ca1299

"En man i 20-årsåldern ringde polisen klockan 01.20 och uppgav att han blivit rånad av två gärningsmän vid Resecentrum i Uppsala. Han hade blivit knivhuggen i låret och fördes till sjukhus med ambulans, uppger polisen."

En frågeställning som dyker upp: går verkligen dagens ungdomar runt i jackor för 20 000kr? Och i såna fall, kan man inte ta en taxi mitt i natten då istället för att bege sig till resecentrum i Uppsala som bekant är en lite stökig plats?

Eller har 20-åringen saltat sin anmälan med värdet på jackan? Vad tror ni?
Citera
2019-11-28, 07:29
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
..eller har man rätt att vistas på allmän plats utan att behöva utsättas för brott?

Kanske vore mera klädsamt att fråga sig varför inte samhället skyddar den som snällt betalat in sin statliga skatt.
Citera
2019-11-28, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsvaag

"En man i 20-årsåldern ringde polisen klockan 01.20 och uppgav att han blivit rånad av två gärningsmän vid Resecentrum i Uppsala. Han hade blivit knivhuggen i låret och fördes till sjukhus med ambulans, uppger polisen."

En frågeställning som dyker upp: går verkligen dagens ungdomar runt i jackor för 20 000kr? Och i såna fall, kan man inte ta en taxi mitt i natten då istället för att bege sig till resecentrum i Uppsala som bekant är en lite stökig plats?

20-åring som hänger vid Resecentrum kl. 01.20 en onsdag. Knivar inblandade. Med största sannolikhet en ensamkommande. De är väl bara sådana som har råd att köpa en Parajumper-jacka. Alternativt att det kan vara stulen.

En Parajumper-jacka går väl på ca 10000 så 20000 låter som en bluff.
Citera
2019-11-28, 07:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsvaag

Är du lite bakom flötet? Man kliver kanske av från taxin vid resecentrum för att ta tåget vidare till Sthlm eller var nu snobben bor. Att ta taxi från Uppsala hela vägen till Sthlm är lite övermaga även för snobbarna.
Citera
2019-11-28, 07:40
Medlem
Brottsvaags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
..eller har man rätt att vistas på allmän plats utan att behöva utsättas för brott?

Kanske vore mera klädsamt att fråga sig varför inte samhället skyddar den som snällt betalat in sin statliga skatt.

Hade det hänt för 5-10 år sedan så hade det varit min självklara frågeställning ja. Idag är det allmänt känt att situationen dessvärre inte ser ut så.

Men jag håller helt med dig, samhället BÖR ju skydda allmänheten och man SKALL kunna vistas på allmän plats utan att utsättas för brott.
Citera
2019-11-28, 07:41
Medlem
Brottsvaags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiaminsalva
Är du lite bakom flötet? Man kliver kanske av från taxin vid resecentrum för att ta tåget vidare till Sthlm eller var nu snobben bor. Att ta taxi från Uppsala hela vägen till Sthlm är lite övermaga även för snobbarna.

Sant sant, tänkte inte så långt. Skyller på för långsamt intag av morgonkaffet.
Citera
2019-11-28, 07:46
Medlem
tegelpanna123s avatar
Jag noterar att tidningarna går igång på jackan och dess värde, mer så än på det faktum att han blev knivskuren👀
Citera
2019-11-28, 07:49
Medlem
RikaStonerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Jag noterar att tidningarna går igång på jackan och dess värde, mer så än på det faktum att han blev knivskuren👀
Det är en man, hans liv och hälsa är inte särskilt mycket värt.
Citera
2019-11-28, 07:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Någonsin hört ljudet av tegelpannor som krossats? Det har jag, och det låter ungefär lika förfärligt som vad du skriver.
Citera
2019-11-28, 07:55
Medlem
Parajumper kostar väl typ 10000 som mest?

Man blir lite nyfiken på vad det kan vara för jacka faktiskt.
Citera
2019-11-28, 08:06
Medlem
mikaelss avatar
Det var ett jävla svamlande om priset på jackan, läste ni inte ens länken?
Citat:
– De har rånat honom på en guldkedja och en jacka värd uppemot 20 000 kronor, säger Thomas Bertze, vid polisens regionledningscentral.
Visserligen lite illa formulerat, det är ju Aftonbladet, och dessutom ett citat, men de menar förmodligen att jackan och kedjan tillsammans hade ett värde av ca 20.000 kr
Senast redigerad av mikaels 2019-11-28 kl. 08:08.
Citera
2019-11-28, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Parajumper kostar väl typ 10000 som mest?

Man blir lite nyfiken på vad det kan vara för jacka faktiskt.

Kan vara en Moncler dom är rätt dyra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in