Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-26, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlatanskusinbarn
Oj.
Ska göra en lång historia kort.
Hamnade hos KF då jag och min sambo gjort en urdum investering. Så nu har vi tillsammans 15k efter skatt i månaden.
Skulden är på 600k och KF tar allt över 15k.

Vår hyra ligger på 8400kr (Vi bor i en stad i Östergötland så hyrorna är dyra)
Vi kan inte få billigare lägenhet då hamnar vi i utanförskapsområde och söker vi billigare lägenhet gör de kontroll och då ser de att vi har KF på oss.

Vi har kallhyra vilket gör att vi har en sammanlagd boendekostnad på 10 000 i snitt per månad.
Vi har matkostnad på 2600kr, 1200kr för en bil och försäkring(som min mamma tagit lån på åt oss) och resten går till bränsle för att ta oss till arbetet.

Förstå mig rätt. Vi överlever på 15k men det blir inget extra. Därför ville jag kolla hur man kan tjäna extra 1-2k i månaden utan att KF tar det. Har ni några tips?

Vad vi testat:
°Olika marknadsundersökningar:
(tar enormt mycket tid och man kommer upp i 3-400kr i månaden)
Det är inte relevant längre eftersom det tar otroligt mycket tid och det är inte värt det.

°Pant: också något som tar mycket tid men som inte ger mer än max 300kr i månaden. Det är också väldigt många nysvenskar som plockar så det är svårt att hitta och komma upp i en lagom summa.

Så, har ni några tips på extra inkomst som gärna betalas ut till Paypal, presentkort eller liknande?
Skaffa en webkamera, annonsera efter vouyeurer som är villiga atr betala en prenumeration för att följa ditt privatliv. Låter riktigt knasigt, men det finns tydligen en stor och synnerligen lönsam marknad.
Citera
2019-11-26, 12:42
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IpswichEdinburgh
Måste det vara lagligt

Citat:
Ja det måste det!

Om det skall vara lagligt så måste du uppge inkomsten annars är den inte lagligt.
Om du uppger inkomsten så kommer väl KF att utmäta även denna?

Med andra ord måste du ha en svart inkomst om du vill öka din disponibla inkomst med 1-2000/mån, ergo kan den inte vara laglig eftersom en svart inkomst per definition är olaglig.

Eller har jag missförstått något?
Citera
2019-11-26, 12:56
Medlem
Redisas avatar
Hur ser ni på att jobba mer/byta jobb för att få upp lönen och betala av snabbare?
Se över matkonto, det går kanske att köpa lite billigare varor ich frigöra slantar för lite lyx att piffa maten med?
Om ni är 2 så låter 600 tkr inte som helt omöjlig summa,mi klarar det galant!
Citera
2019-11-26, 14:08
Moderator
HelgeBuks avatar
Är du intresserad av någon sport kan du bli domare. De flesta sporter behöver fler domare och det kan lätt ge nån tusenlapp i månaden. Sällan svart dock.
Citera
2019-11-26, 14:48
Medlem
sluskjohans avatar
Svensk direktreklam.
Citera
2019-11-26, 14:50
Medlem
irrelevants avatar
Runka av gubbar i bilar? Fullt lagligt.
Citera
2019-11-26, 16:56
Medlem
Flurps avatar
Jag drar in 2k i snitt i månaden på att vara med i hemvärnet. Kul stimulerande och smhällsnyttigt på samma gång
Citera
2019-11-26, 16:59
Bannlyst
Herrejesus. Ni kan halvera hyran genom att göra avkall på boendestandard. Alla "utsatta områden" är inte Mordor, utan livet flyter på fint även här.

Får man nyfiket fråga vad det var för investering som kullkastade ert liv och satte er hos fogden?
Citera
2019-11-26, 17:09
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Citat:
Oj.
Ska göra en lång historia kort.
Hamnade hos KF då jag och min sambo gjort en urdum investering. Så nu har vi tillsammans 15k efter skatt i månaden.
Skulden är på 600k och KF tar allt över 15k.

Vår hyra ligger på 8400kr (Vi bor i en stad i Östergötland så hyrorna är dyra)
Vi kan inte få billigare lägenhet då hamnar vi i utanförskapsområde och söker vi billigare lägenhet gör de kontroll och då ser de att vi har KF på oss.

Vi har kallhyra vilket gör att vi har en sammanlagd boendekostnad på 10 000 i snitt per månad.
Vi har matkostnad på 2600kr, 1200kr för en bil och försäkring(som min mamma tagit lån på åt oss) och resten går till bränsle för att ta oss till arbetet.

Förstå mig rätt. Vi överlever på 15k men det blir inget extra. Därför ville jag kolla hur man kan tjäna extra 1-2k i månaden utan att KF tar det. Har ni några tips?

Vad vi testat:
°Olika marknadsundersökningar:
(tar enormt mycket tid och man kommer upp i 3-400kr i månaden)
Det är inte relevant längre eftersom det tar otroligt mycket tid och det är inte värt det.

°Pant: också något som tar mycket tid men som inte ger mer än max 300kr i månaden. Det är också väldigt många nysvenskar som plockar så det är svårt att hitta och komma upp i en lagom summa.

Så, har ni några tips på extra inkomst som gärna betalas ut till Paypal, presentkort eller liknande?
Nysvenskar? Dom som plockar burkar är zigenare och definitivt inga svenskar.
Citera
2019-11-26, 17:11
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Om det skall vara lagligt så måste du uppge inkomsten annars är den inte lagligt.
Om du uppger inkomsten så kommer väl KF att utmäta även denna?

Med andra ord måste du ha en svart inkomst om du vill öka din disponibla inkomst med 1-2000/mån, ergo kan den inte vara laglig eftersom en svart inkomst per definition är olaglig.

Eller har jag missförstått något?

Jag är inte hundra men vill ändå svara "nja". Om man "bara" har löneutmätning så är ju fogden nöjda med det. Om man skaffar ett extra jobb och får in mer lön så ska den så klart också utmätas. Däremot får man tjäna pengar på gambling, affärer med värdepapper, panta burkar, sälja saker, osv.

Bästa och enklaste sättet att få lite mer pengar över är helt klart att försöka sänka sina utgifter. Att jobba mer leder bara till att man blir skuldfri några månader tidigare och det är faktiskt en ganska klen tröst när man har flera år på existensminimum framför sig.

Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Herrejesus. Ni kan halvera hyran genom att göra avkall på boendestandard. Alla "utsatta områden" är inte Mordor, utan livet flyter på fint även här.

Får man nyfiket fråga vad det var för investering som kullkastade ert liv och satte er hos fogden?

Om man sänker boendekostnaderna så tar kronofogden bara mer av ens lön. Man blir ju skuldfri snabbare men får inte mer i plånboken under tiden.
Senast redigerad av Aigis 2019-11-26 kl. 17:14.
Citera
2019-11-26, 19:05
Medlem
Youtubekanal låter inte som något höjdartips. Massor av jobb och kan ta år innan man får avkastning.
Citera
2019-11-26, 19:06
Medlem
Kör svarttaxi. Det gör jag!
Drar in mellan 1.5-2.500 per kväll. Tipset är att ta betalt i kontanter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in