Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-24, 14:26
  #1
Medlem
JymdKjams avatar
Nu har även de stora partierna kommit fram till att asylsökande som fått avslag inte längre ska erbjudas ett så kallat Spårbyte. Tills nu har det alltså varit OK att ändra sina bevekelsegrunder och ange nya idéer kring en eventuell tillvaro i Sverige.

Jag finner hela upplägget väldigt besynnerligt. Först får man söka asyl. Men går inte det så får man ändra sig och ”bara” söka jobb. Tanken var väl att asylsökande personer ändå skulle jobba...? Vad är det jag missar?

https://www.expressen.se/nyheter/spa...av-riksdagen-/

Citat:
Både Socialdemokraterna och Sverigedemokraterna är sedan tidigare emot att asylsökande som får nej i stället söker arbetstillstånd. Nu har Moderaterna och Kristdemokraterna landat i samma beslut.
– Problemet är ju att det här spårbytet används som ett sätt att kringgå exempelvis ett utvisningsbeslut, säger Kristdemokraternas migrationspolitiska talesperson Hans Eklind till radion.
Möjligheterna till spårbyte infördes 2008 i samband med att reglerna för arbetskraftsinvandring lättades upp.
Centerpartiet och Miljöpartiet har hårdast drivit frågan om spårbyte.

Varför driver de gröna libertarianska partierna det här så hårt? Får en spårbytare återförenas med sin familj sedan (definition: att han får lov att ta hit släkten)?

Vad kostar spårbytesprocessen för landet?
Citera
2019-11-24, 14:30
  #2
Avstängd
53280s avatar
Vi har inte råd. Arbetstillstånd för människor har blivit kanal att mjölka välfärden på pengar. Det har varit för liberalt att få stanna i Sverige, det är därför Sverige se ut som det gör, flest sprängningar i hela Europar.
Citera
2019-11-24, 14:57
  #3
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nu har även de stora partierna kommit fram till att asylsökande som fått avslag inte längre ska erbjudas ett så kallat Spårbyte. Tills nu har det alltså varit OK att ändra sina bevekelsegrunder och ange nya idéer kring en eventuell tillvaro i Sverige.

Jag finner hela upplägget väldigt besynnerligt. Först får man söka asyl. Men går inte det så får man ändra sig och ”bara” söka jobb. Tanken var väl att asylsökande personer ändå skulle jobba...? Vad är det jag missar?

https://www.expressen.se/nyheter/spa...av-riksdagen-/



Varför driver de gröna libertarianska partierna det här så hårt? Får en spårbytare återförenas med sin familj sedan (definition: att han får lov att ta hit släkten)?

Vad kostar spårbytesprocessen för landet?

Du får nog googla vad libertarian betyder för C och MP är långt ifrån libertarianska partier.
Citera
2019-11-24, 15:55
  #4
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickmanRevolution
Du får nog googla vad libertarian betyder för C och MP är långt ifrån libertarianska partier.

Jo, jag är väl bekant med begreppet libertarian. (C) är det enda partiet som öppet stödjer Ayn Rands tankar. Annie Lööf påstår själv att Atlas Shrugged är den bästa bok hon läst.

Fri invandring, inga gränser, polygami osv.
Stämmer väl hyfsat bra på bägge dessa stollepartier....
__________________
Senast redigerad av JymdKjam 2019-11-24 kl. 15:57.
Citera
2019-11-24, 16:27
  #5
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jo, jag är väl bekant med begreppet libertarian. (C) är det enda partiet som öppet stödjer Ayn Rands tankar. Annie Lööf påstår själv att Atlas Shrugged är den bästa bok hon läst.

Fri invandring, inga gränser, polygami osv.
Stämmer väl hyfsat bra på bägge dessa stollepartier....

Fortfarande är de ju för en stark stat med höga skatter som är långt ifrån libertarianism.
Citera
2019-11-24, 17:42
  #6
Medlem
Centern är ett parti för nyttiga idioter och här får ni tydliga exempel

https://www.youtube.com/watch?v=MN1RKsW6bhE

https://www.youtube.com/watch?v=ue5ioLNMklk
Citera
2019-11-24, 18:42
  #7
Medlem
Sedär ja, nu gick Gerorge Soros hora "Annie Lööf" på pumpen. Och han själv därigenom.
Det är ju dock rätt bisarrt att detta har fått pågå innan. Det var samma sak som när det kom en ändring "nu ska inte asylsökande som fått avslag längre kunna få bidrag och få bo kvar på asylboenden efter avslag"(naturligtvis med undantag vad annars), och samma reaktion, men vad i hela helvete har det ens varit tillåtet tidigare? Sverige i ett nötskal.
Citera
2019-11-24, 18:52
  #8
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nu har även de stora partierna kommit fram till att asylsökande som fått avslag inte längre ska erbjudas ett så kallat Spårbyte. Tills nu har det alltså varit OK att ändra sina bevekelsegrunder och ange nya idéer kring en eventuell tillvaro i Sverige.

Jag finner hela upplägget väldigt besynnerligt. Först får man söka asyl. Men går inte det så får man ändra sig och ”bara” söka jobb. Tanken var väl att asylsökande personer ändå skulle jobba...? Vad är det jag missar?

https://www.expressen.se/nyheter/spa...av-riksdagen-/



Varför driver de gröna libertarianska partierna det här så hårt? Får en spårbytare återförenas med sin familj sedan (definition: att han får lov att ta hit släkten)?

Vad kostar spårbytesprocessen för landet?

Det är väl egentligen inte mycket svårare än som så att Mp och C har identifierat invandrare som sin främsta målgrupp där dom inte behöver tävla med S, SD, KD, M, L och till viss del V om väljare. Att vara frikostliga mot muslimer kan rimligtvis innebära att man inte behöver vara speciellt paranoid över att landa under spärren förutsatt att man får dom att gå ut och rösta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback