Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Du och flower kanske kan ge exempel på några så att andra i tråden kan ta del av? Flickfotografen hade ju vänligheten att ge exempel som läsarna själva skulle bilda sig en uppfatning om, att fantisera friskt om sigsjälv är ju inte att bidra, det är ju något narcesiter hänger sig åt.
Typ såhär, även Harvey Weinstein var en stor beta feminist som lyfte kvinnors status i Hollywood, sneacky som fan , men populär bland feminister.
Jag är som sagt inte så väl insatt i "Kända" feminister. Men jag känner en hel del okända feminister. Både män och kvinnor.
Mannen jag skrev om här är en mycket nära släkting till mig, som gick bort för inte allt så länge sedan.

Jag är fortfarande i sorg efter hans bortgång. Han var en bra man, en manlig man och definitivt feminist. Han sa det rentav själv.
Inget jag skriver om är fantasier. Utan det är berättelser tagna ur verkliga livet. Mitt liv eller andras liv. Du behöver inte tro på det eller ens bry dig om det. Men kan du vara så snäll och sluta kalla saker för "fantasier". Jag berättar om svåra livsöden, jag berättar om min kära bortgångna nära släkting osv. För att ge en bild av något. För att gestalta mina åsikter. Ge dem en röd tråd in i verkligheten. Du behöver inte ta någon notis om historierna. Utan kan istället fokusera på resten jag skriver om/sakfrågan. Men när jag nämner dessa livsöden, så knyter jag ihop säcken och visar en röd tråd. Andra delar liknande erfarenheter och vi kan känna oss stärkta av att se att andra delar våra erfarenheter. Men om du inte delar erfarenheterna, kanske det räcker med att du håller dig till sakfrågan? Och slutar kalla det andra för "fantasier"?.