2021-01-22, 10:47
Medlem
Fjällräven ryggsäck idag är väldigt politiskt laddad
Citera
2021-01-25, 17:14
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltronen
Finns det feminister som väljer män? Är de verkligen feminister då?

Som vardagsfeminist och socialdemokrat, är det en självklarhet att JAG väljer mina kukar. Det handlar om personlig makt och kontroll, vilket är en central punkt inom vardagsfeminismen.
Citera
2021-01-25, 21:42
Medlem
Asså man märker att ni i tråden verkligen inte har någon koll alls på vad feminismen betyder eller står för. Feminismen betyder att kvinnor och män ska ha samma rättigheter och behandlas likadant, och om man håller med om det så är man helt enkelt feminist. Så med andra ord är de flesta normala personerna feminister, men sen finns det ju såklart en del idioter som inte håller med om det feminism står för!
Citera
2021-01-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monstera.flower
Asså man märker att ni i tråden verkligen inte har någon koll alls på vad feminismen betyder eller står för. Feminismen betyder att kvinnor och män ska ha samma rättigheter och behandlas likadant, och om man håller med om det så är man helt enkelt feminist. Så med andra ord är de flesta normala personerna feminister, men sen finns det ju såklart en del idioter som inte håller med om det feminism står för!

"Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män" https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Feminism

Inte svårare än så.
Citera
2021-01-26, 09:12
Medlem
Citat:

Det stämmer inte.

en (stor) majoritet i västvärlden är för samma rättigheter och "behandling" oavset kön ,det är ju därför vi inte har några lagar och regler som förtrycker eller begränsar (nåja) den ena eller den andra.

en minioritet är beredda att kalla sig eller identifera sig som feminister, och det har aldrig varit på något annat sätt.

Är du feminist, Bildt?
https://youtu.be/5SvrgoAhbwg
Senast redigerad av slö 2021-01-26 kl. 09:18.
Citera
2021-01-26, 14:21
Medlem
Flickfotografs avatar
Manliga feminister är de mest creepy varelserna som finns. Federleys pojkvän och Kapten Klänning är typexmpel.

Vet ni hur det funkar bland orangutanger?
Bara alfahanen ser ut som Kung Louie med det månformade ansiktet.
http://www.bbc.com/earth/story/20151...ced-orangutans

BBC berättar inte hela sanningen.
Moonfacehannarna lever på marken, de vanliga mindre hannarna lever i träden. Honorna kommer till hanarna på marken och vill föröka sig och det enda sättet för hanarna i träden att få sex är genom våldtäkt.

Betahanar bland män är också oförmögna att locka till sig honorna med något annat än att vara jävligt "sneeky" och slicka en massa röv, anpassa sig och utnyttja svagheter när de dyker upp för random mercyfucks.

Ibland väldigt nära gränsen till utnmyttjande och våldtäkter.
Citera
2021-01-26, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det stämmer inte.

en (stor) majoritet i västvärlden är för samma rättigheter och "behandling" oavset kön ,det är ju därför vi inte har några lagar och regler som förtrycker eller begränsar (nåja) den ena eller den andra.

en minioritet är beredda att kalla sig eller identifera sig som feminister, och det har aldrig varit på något annat sätt.

Är du feminist, Bildt?
https://youtu.be/5SvrgoAhbwg

och en stor anledning till att det är så få som kallar sig feminister är ju att de inte förstår sig på vad det betyder eller att de ignorerar att det finns mycket ojämnställdhet mellan män och kvinnor.
Citera
2021-01-26, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Manliga feminister är de mest creepy varelserna som finns. Federleys pojkvän och Kapten Klänning är typexmpel.

Moonfacehannarna lever på marken, de vanliga mindre hannarna lever i träden. Honorna kommer till hanarna på marken och vill föröka sig och det enda sättet för hanarna i träden att få sex är genom våldtäkt.

Betahanar bland män är också oförmögna att locka till sig honorna med något annat än att vara jävligt "sneeky" och slicka en massa röv, anpassa sig och utnyttja svagheter när de dyker upp för random mercyfucks.

Det finns ingen som helst koppling mellan att en man är feminist och om han är en alfahane eller betahane. Finns många män som är feminister som folk skulle klassa som alfahanar och det finns många män som inte är feminister som folk skulle klassa som betahanar. Och varför alltid jämföra människor med hur djuren lever? Tycker inte du att vi människor är lite intelligentare än så?
Citera
2021-01-26, 17:26
Medlem
Citat:
och en stor anledning till att det är så få som kallar sig feminister är ju att de inte förstår sig på vad det betyder eller att de ignorerar att det finns mycket ojämnställdhet mellan män och kvinnor.

Tror du det hjälper om vi sätter dem i omskolningsläger eller är det bättre att skicka dem direkt till gulag?
Citera
2021-01-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf

Håller med monstera. flower när denna debattör skriver: "Det finns ingen som helst koppling mellan att en man är feminist och om han är en alfahane eller betahane. Finns många män som är feminister som folk skulle klassa som alfahanar och det finns många män som inte är feminister som folk skulle klassa som betahanar. Och varför alltid jämföra människor med hur djuren lever? Tycker inte du att vi människor är lite intelligentare än så?"

Jag har känt flera manliga feminister. Alfahanar nästan hela bunten. Riktigt manliga män. Trygga i sin manlighet. En av mina äldre släktingar (en man) var uttalad feminist. Och stark, framåt och definitivt manlig. Uppvuxen med många kvinnor och därav sett hur kvinnor kunde ha det. Fick sedan själv söner och en dotter samt hustru. Och andra nära släktingar av kvinnligt kön. Han var van vid kvinnor och såg under hela sitt liv hur kvinnor haft det/hade det. Förmodligen det som gjorde honom till feminist. Mycket fin man och en stor förebild. Nu är inte jag feminist (vilket han visste om) men han var stolt över mig och min humanism.
Citera
2021-01-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Håller med monstera. flower när denna debattör skriver: "Det finns ingen som helst koppling mellan att en man är feminist och om han är en alfahane eller betahane. Finns många män som är feminister som folk skulle klassa som alfahanar och det finns många män som inte är feminister som folk skulle klassa som betahanar. Och varför alltid jämföra människor med hur djuren lever? Tycker inte du att vi människor är lite intelligentare än så?"

Jag har känt flera manliga feminister. Alfahanar nästan hela bunten. Riktigt manliga män. Trygga i sin manlighet. En av mina äldre släktingar (en man) var uttalad feminist. Och stark, framåt och definitivt manlig. Uppvuxen med många kvinnor och därav sett hur kvinnor kunde ha det. Fick sedan själv söner och en dotter samt hustru. Och andra nära släktingar av kvinnligt kön. Han var van vid kvinnor och såg under hela sitt liv hur kvinnor haft det/hade det. Förmodligen det som gjorde honom till feminist. Mycket fin man och en stor förebild. Nu är inte jag feminist (vilket han visste om) men han var stolt över mig och min humanism.

Du och flower kanske kan ge exempel på några så att andra i tråden kan ta del av? Flickfotografen hade ju vänligheten att ge exempel som läsarna själva skulle bilda sig en uppfatning om, att fantisera friskt om sigsjälv är ju inte att bidra, det är ju något narcesiter hänger sig åt.

Typ såhär, även Harvey Weinstein var en stor beta feminist som lyfte kvinnors status i Hollywood, sneacky som fan , men populär bland feminister.
Citera
2021-01-27, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Du och flower kanske kan ge exempel på några så att andra i tråden kan ta del av? Flickfotografen hade ju vänligheten att ge exempel som läsarna själva skulle bilda sig en uppfatning om, att fantisera friskt om sigsjälv är ju inte att bidra, det är ju något narcesiter hänger sig åt.

Typ såhär, även Harvey Weinstein var en stor beta feminist som lyfte kvinnors status i Hollywood, sneacky som fan , men populär bland feminister.

Jag är som sagt inte så väl insatt i "Kända" feminister. Men jag känner en hel del okända feminister. Både män och kvinnor.

Mannen jag skrev om här är en mycket nära släkting till mig, som gick bort för inte allt så länge sedan. Jag är fortfarande i sorg efter hans bortgång. Han var en bra man, en manlig man och definitivt feminist. Han sa det rentav själv.

Inget jag skriver om är fantasier. Utan det är berättelser tagna ur verkliga livet. Mitt liv eller andras liv. Du behöver inte tro på det eller ens bry dig om det. Men kan du vara så snäll och sluta kalla saker för "fantasier". Jag berättar om svåra livsöden, jag berättar om min kära bortgångna nära släkting osv. För att ge en bild av något. För att gestalta mina åsikter. Ge dem en röd tråd in i verkligheten. Du behöver inte ta någon notis om historierna. Utan kan istället fokusera på resten jag skriver om/sakfrågan. Men när jag nämner dessa livsöden, så knyter jag ihop säcken och visar en röd tråd. Andra delar liknande erfarenheter och vi kan känna oss stärkta av att se att andra delar våra erfarenheter. Men om du inte delar erfarenheterna, kanske det räcker med att du håller dig till sakfrågan? Och slutar kalla det andra för "fantasier"?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in