Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Jag har gjort en betalning direkt till ett bankkonto i SHB från mitt bankkonto i Swedbank. Det är korrekt bankkontonummer. Mottagare påstår dock att han inte fått något. jag gjorde då en spårning via min bank, det kostade 100 kr, och resultatet var ett kvitto, ett papper hem till mig, att pengarna dragits och satts in på hans konto. Han tog detta papper till sin bank, och påstår därefter att SHB sagt att de inte kan göra något, pengarna finns bara inte.
Har ni någonsin varit med om detta, en vanlig bankkonto-betalning som dragits men inte satts in? Det borde vara omöjligt? Ljuger min kollega?
Han kräver mig på en andra betalning. Jag kommer naturligtvis inte att göra något, jag har ju kvitto på att beloppet är betalt. Men jag är nyfiken på om någon drabbats av något liknande?
Hans SHB konto börjar ju med ett fyrsiffrigt clearingnummer. Ta reda på vilket bankkontor det är
och berätta att du har kvitto på insättning från din bank och be dom bekräfta att dom tagit eller
inte tagit emot betalningen.
Alternativt. Kontakta Swedbank och gör en reklamation där du uppger att pengarna inte överförts
till det angivna kontor.
Meddela din kollega att betalningen är reklamerad och du återkommer efter deras redogörelse.
Betala inte igen.
Han han skulder hos KFM ? dvs att KFM lagt spärr på hans konto och tagit beloppet ?
typ skatteskuld