• 1
  • 2
2019-11-20, 20:09
Medlem
TheBouncers avatar
Ligger tråden fel ber jag om ursäkt.

Jag bor i en ny stad och har nyligen börjat umgås med en familj i denna staden.

De frågade om jag ville komma på en ”mini-jul” hos dem eftersom jag ska jobba julafton.

Iaf så drog vi lotter om vem vi skulle köpa julklapp till och givetvis fick jag deras 12-åriga dotter 🙄

Till saken hör att vi inte får berätta vem vi fick så jag kan ju inte fråga någon annan i familjen.

Jag vet inte någonting om henne, har aldrig varit inne på hennes rum. Träffat dottern två gånger (oftast är gubben och jag ute och dricker öl)

Presenten ska kosta mellan 200kr och 600kr

Vad köper man till en 12-årig tjej?
Citera
2019-11-20, 20:10
Medlem
Gå in på rummet och kolla. Det är inte olagligt. Flytta inte på något bara så det märks.
Citera
2019-11-20, 20:14
Medlem
carlpetersen73s avatar
Presentkort på valfritt köpcentrum där hon själv kan välja. Trist att både ge eller få något som blir fel. 4-hundring blir bra.
Citera
2019-11-20, 20:19
Medlem
Kolla på filmen " The Goonies"
Köp kexchocklad åt dem därefter .
Citera
2019-11-20, 20:21
Medlem
Kurt-Syds avatar
Allt som inte har med IT att göra.

Från Pölsa till Änglaspel kanske?
https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84nglaspel

Nää, ett presentkort är nog bättre.
Eller en/två årsavgifter till en bostadskö.
Senast redigerad av Kurt-Syd 2019-11-20 kl. 20:32.
Citera
2019-11-20, 20:35
Medlem
mickedansks avatar
Du bör ju kunna vädra detta med barnets far, viktigare är väl att dottern får nåt användbart än att han får veta du är hennes secret santa?
Citera
2019-11-20, 20:37
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickedansk
Du bör ju kunna vädra detta med barnets far, viktigare är väl att dottern får nåt användbart än att han får veta du är hennes secret santa?

Här har vi det, bra inlägg!

Vad gör det liksom om pappan vet vem som är hemlig tomte åt dottern liksom.
Citera
2019-11-20, 20:39
Medlem
mickedansks avatar
Om jag måste säga nåt - vita converse eller levis t shirt. Tycker alla glinen kubbar runt i sånna numera

Airpods om du vill flasha kanske?
Citera
2019-11-20, 20:41
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Presentkort är väl en bra julklapp till en flicka i den åldern!
Citera
2019-11-20, 20:42
Medlem
mickedansks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
Presentkort är väl en bra julklapp till en flicka i den åldern!

Presentkort e väl aldrig en ”bra” julklapp? Nödlösning kanske

Se till o skriva ett rim iaf 👍🏻
Citera
2019-11-20, 20:48
Medlem
Harrihaffis avatar
Är inte godis ett rätt säkert kort? Kanske något fairtrade märk om hon skulle bry sig om arbetarnas rättigheter, men det gör la sällan en 12åring. Biobiljet kan nog alla ha glädje av också. I värsta fall antas det att du ska följa med o se filmen, men det är väl inte speciellt troligt. Kläder e la lite jobbigt om storleken blir fel. Och sen kan det ju vara jobbig om hon inte tycker om färgen eller något.
Så godis o biobiljett!?
Citera
2019-11-20, 20:50
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncer
Ligger tråden fel ber jag om ursäkt.

Jag bor i en ny stad och har nyligen börjat umgås med en familj i denna staden.

De frågade om jag ville komma på en ”mini-jul” hos dem eftersom jag ska jobba julafton.

Iaf så drog vi lotter om vem vi skulle köpa julklapp till och givetvis fick jag deras 12-åriga dotter 🙄

Till saken hör att vi inte får berätta vem vi fick så jag kan ju inte fråga någon annan i familjen.

Jag vet inte någonting om henne, har aldrig varit inne på hennes rum. Träffat dottern två gånger (oftast är gubben och jag ute och dricker öl)

Presenten ska kosta mellan 200kr och 600kr

Vad köper man till en 12-årig tjej?

Hon är garanterat aktiv på sociala medier, Facebook, Instagram etc. Du kan ju gå in där och kolla vad hon gillar.

Annars kanske du t.ex. kan köpa någon presentkartong med blandade saker på Bodyshop? Ett annat förslag är t.ex. en badrock. Presentkort är tråkigt men går också bra i nödfall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in