Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-24, 08:57
  #553
Medlem
Alwaysrights avatar
Undrar hur många fler det finns som
- flyttat tillbaka
- inte hade asylskäl
- har tveksam sjukskrivning

Jag vill gräva mer!
Citera
2019-11-24, 09:03
  #554
Avstängd
wwrs avatar
Vad den svenska utrikesministern Ann Linde borde säga till Iraks regering.

Citat:
Er försvarsminister har lurat Sverige på en summa pengar.

Enligt den överenskommelse vi har kommer Sverige att fortsätta kriga tillsammans med er i Irak. Enligt vår budget kommer detta att kosta Sverige 140 miljoner kronor nästa år.

Vi kommer dock inte att riskera svenska soldaters liv eller spendera några pengar alls på ert krig om inte er försvarsminister omedelbart betalar tillbaka det han lurat det svenska folket på.

-- vad utrikesminister Ann Linde borde säga, imho

Har utrikesdepartementet sagt någonting alls ännu? Jag undrar om de kommer att vara så flata att de fortsätter stödja Irak i kriget trots att Iraks försvarsminister lurat oss på pengar.
Citera
2019-11-24, 09:04
  #555
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
‏Den svenske försvarsministern kommer alltså från en de mest inflytelserika klanerna i Mellanöstern. Finns tydligen mängder från samma klan som tagit sig in i Sverige:


https://twitter.com/PerBrinkemo/stat...68615331594240


https://twitter.com/nyheternajohan/s...31775900143616

Otroligt intressant att han verkar ha 6 barn o oräkneligt antal släktingar i sverige.

Vad i hela fridens namn gör dessa människor i sverige?
Citera
2019-11-24, 09:15
  #556
Medlem
TonyBergmans avatar
Är han homosexuell???
Sett flera på twitter som driver med han att han är gay. Kan inte länk från telen men bl.a Chang Frick sen andra också.
Citera
2019-11-24, 09:21
  #557
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vad den svenska utrikesministern Ann Linde borde säga till Iraks regering.
...

Och vad hon borde säga till folket...
"Med anledning av fallet med den irakiske försvarsministern kommer Sveriges regering nu behöva se över lagstiftningen avseende medborgarskap. Att en svensk medborgare inte kan fråntas sitt medborgarskap ens om medborgarskapet erhållits på falska grunder, som falska uppgifter eller falsk identitet går inte längre i linje med regeringens uppfattning och har inget stöd hos folket. Vi kommer skyndsamt se över lagstiftningen."
Citera
2019-11-24, 09:24
  #558
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Och vad hon borde säga till folket...
"Med anledning av fallet med den irakiske försvarsministern kommer Sveriges regering nu behöva se över lagstiftningen avseende medborgarskap. Att en svensk medborgare inte kan fråntas sitt medborgarskap ens om medborgarskapet erhållits på falska grunder, som falska uppgifter eller falsk identitet går inte längre i linje med regeringens uppfattning och har inget stöd hos folket. Vi kommer skyndsamt se över lagstiftningen."
Jag har inte hängt med i den delen. Han fick svenskt medborgarskap under falsk identitet. Han är ju general och med i regeringen i Irak och behöver ingen asyl. Men hans svenska medborgarskap kommer ej att omprövas trots att han fuskade sig till det? Det var intressant. Jag håller med dig.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-11-24 kl. 09:34.
Citera
2019-11-24, 09:34
  #559
Medlem
Happysmurfs avatar
Den här kommentaren dök upp på SVTs Facebook-sida under artikeln om försvarsministern.

”För något år sedan fanns det en kvinna i Norsborg som berättade att hennes bror som såklart nu fanns i Sverige varit Saddam Husseins närmsta man.
Hon berättade ingående om hur de åkt till Sverige och fått helt paket med bostad och bidrag. De har stora ägor och tillgångar nere i Irak och nu även delaktiga i politiska ledningen i Irak. Även de med svenska bidragspengar.
Vad gör bostadsbolagen åt detta? För dessa hyr ut bostäder svart när dom nu är i Irak. Varken Stockholmshem eller Svenska bostäder är ett dugg intresserade av åtgärder trots att det sedan första sep faktiskt är olagligt att hyra ut.Finns oändligt många fler än Försvarsministern i samma situation som fullständigt trampar ner vårt land😡”
Citera
2019-11-24, 09:42
  #560
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Är han homosexuell???
Sett flera på twitter som driver med han att han är gay. Kan inte länk från telen men bl.a Chang Frick sen andra också.
Nej han är inte bög. Enligt arabisk ketym e bara mannen den passive som ställer sina öppningar till förfogande

Ers excellens den nådige svenske försvarsministern e således den aktive parten. Dvs påsättaren och kan således ej betraktas som homosexuell
Citera
2019-11-24, 09:43
  #561
Avstängd
wwrs avatar
Ni kanske haft det med tidigare. Men här bekräftas att ett svenskt medborgarskap ej kan återkallas.
https://www.lawline.se/answers/dra-t...-medborgarskap
Citat:
Hej! Kan man bli av med sitt svenska medborgarskap om man har ljugit i sin assylansökan när man först kom till Sverige och sökte asyl.

Svar:
...
I nuläget finns det ingen regel som gör det möjligt att dra in ett svenskt medborgarskap. Denna fråga har dock debatterats ett antal gånger men än så länge utan resultat.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-11-24 kl. 09:48.
Citera
2019-11-24, 10:11
  #562
Medlem
Imnshos avatar
Så här i årets elfte timme så kommer årets tråd på Flashback!

Här finns både sjukaste skönaste humor, och allvarligaste tragiska realiteter. Hela det galna knäppa PK-Sverige kondenserat i en maskeraddekorerad general som hämtat ur ett Tintin-album. Och sedan ett grundlurat land med urbefolkningen stående på alla fyra med en faslig värk i bajshålet! We didn't know what was coming!

Jag gratulerar MSM som nu har en guldgruva att ösa ur här i tråden eftersom det vore rasism att själv gräva och publicera fakta i ärendet. Nu är det bara att glutta i tråden, sedan ringa till varandra och till Bonniers och SvTs styrelser och få OK att publicera. Gärna med en gardering att "uppgifterna kommer från vanligtvis högerextremt håll men kan ändå stämma".

Jag ger mig tusan på att duktiga Flashback-grävare kommer att göra jobbet lika bra som Säpo, men med fördelen att vi medborgare får öppen inblick i den totala latrintank som är det korrumperade migrationsindustriella komplexet. Tror att tråden lever minst fram till nyår, om inte längre!

Fortsätt gräv och skriv, det här blir roligt att läsa!
Citera
2019-11-24, 10:22
  #563
Medlem
FedupFlorences avatar
Lars Beckman (M) har åter lagt en motion om att återkalla medborgarskap, senast var väl hösten -17 tror jag. Än har det inte kommit något avslag.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...rskap_H7021141
Citera
2019-11-24, 10:25
  #564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag har inte hängt med i den delen. Han fick svenskt medborgarskap under falsk identitet. Han är ju general och med i regeringen i Irak och behöver ingen asyl. Men hans svenska medborgarskap kommer ej att omprövas trots att han fuskade sig till det? Det var intressant. Jag håller med dig.

Ser inte hur han ska kunna resa till Sverige med sitt svenska pass igen. Personen med det svenska passet existerar ju inte. Det är ju en fakeidentitet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback