Citat:
Ursprungligen postat av
Urbizzo
En väldigt bra kombination som jag använder nu är kokosolja + Daktar. Blandar dom och smörjer in hela skallen, typ.
(kokos är känt för att vara mycket bra i sådana här fall) Finns också dom som tillverkar en egen variant av deodorant som består av kokosolja och bikarbonat. (tänker prova det nångång)
Daktar är en salva som finns receptfritt på apotek.
Annars finns det också en annan salva som heter Cortomyk. (effektiv och innehåller cortison)
jag fått bra resultat att behandla med mjölksyrabakterier - när jag duschar tar jag helt enkelt en blandning av filmjölk och turkisk yoghurt, som jag smörjer in och låter sitta minst fem minuter, innan jag sköljer ur och tvättar som vanligt)
(Filmjölk innehåller bakterier, fett, proteiner, surhet, enzymer. Allt som är bra för huden).
Vad har du tidigare använt, och hade du stora problem med torr hud? Har provat kokosolja ett par gånger och verkar bra, kanske skulle ge det ett ordentligt försök. Annars har jag testat det mesta i skäggvård, jojobaolja, tea tree, nån annan jag inte minns namnet på, otalet olika beard balms osv. Kör just nu babyolja och det funkar någorlunda det med. Har även torr hud på skallen (rakat) och där är det bra med den.