Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-13, 09:13
  #397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Det enda som borde reta upp med filmen var att gänget i början såg svenskt ut...
Haha kul ju. Blir svårare att påvisa rasism. Liknade en informationsfilm från UR anno 1985. Bara flakmoppen som fattades.
Citera
2019-11-13, 09:14
  #398
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
För ett år sedan så körde Joakim Lamotte ett livereportage från just Staffanstorp. Verkar ju inte vara så lugnt där ändå.

Så klart det inte är med sin närhet till Malmö (och säkert egna problem utöver detta). Men det videon förmedlar är att trygghet är något den politiska ledningen värderar och arbetar aktivt för. Det har ett värde i sig.
Citera
2019-11-13, 09:23
  #399
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Så klart det inte är med sin närhet till Malmö (och säkert egna problem utöver detta). Men det videon förmedlar är att trygghet är något den politiska ledningen värderar och arbetar aktivt för. Det har ett värde i sig.

De vill såklart få in så många skattebetalare som möjligt. Annars blir kommunen som Mordor, aka Malmö. Blondinen såg aptitlig ut, hoppas inte det drar till sig för många pigmentskadade individer.

OT. Blir kommunen först med bygga större gated communities i landet? Skull lätt trivas i ett område där biffiga vakter ser till att löskefolket hålls utanför.
Citera
2019-11-13, 09:31
  #400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Men även dessa ganska trista områden borde väl i princip gå att förändra i kulturell riktning?
Javisst det är bara till att sluta ta hand om sina skattebetalande kommuninvånare och istället prioritera och locka till sig arbestlösa. Socialbidragstagare. Etc så tömms snart kommunkassan och dessa orter blir precis lika roliga som tex malmö
Citera
2019-11-13, 09:35
  #401
Avstängd
wwrs avatar
Det här är ingen reklamfilm för att flytta till Staffanstorp. Tvärtom. Killen ser ut att kunna vara av utländsk härkomst. De som ser filmen kommer att tänka "Jaha nu sprider sig invandrarna ut från Malmö till förorterna och därmed sprids även problemen."

Den som ser filmen kommer inte att vilja flytta till Staffanstorp utan tvärt om undvika Malmöregionen. Man har blåst Staffanstorpsborna rejält. De har fått betala för en film som är onödig och t.o.m. motverkar sitt påstådda syfte att göra reklam för kommunen.
Citera
2019-11-13, 09:49
  #402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det här är ingen reklamfilm för att flytta till Staffanstorp. Tvärtom. Killen ser ut att kunna vara av utländsk härkomst. De som ser filmen kommer att tänka "Jaha nu sprider sig invandrarna ut från Malmö till förorterna och därmed sprids även problemen."

Den som ser filmen kommer inte att vilja flytta till Staffanstorp utan tvärt om undvika Malmöregionen. Man har blåst Staffanstorpsborna rejält. De har fått betala för en film som är onödig och t.o.m. motverkar sitt påstådda syfte att göra reklam för kommunen.

Berätta mer om hur det är att tillhöra den halva procenten av tråden som får sådana tankegångar. Själv får jag bara barndomsbilder och påminns om vad som var helt friskt och normala bostadsområden, för ändå, inte så länge sedan.

Att någon kan bli triggad och att det skapas nyhetsvärde för att man INTE visar upp alla raser i en salig blandning är fan fullständigt absurt. Glädjande dock är att jag tror att vi har nått rock bottom nu. Det kan inte bli mer absurt.
Citera
2019-11-13, 10:06
  #403
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Berätta mer om hur det är att tillhöra den halva procenten av tråden som får sådana tankegångar. Själv får jag bara barndomsbilder och påminns om vad som var helt friskt och normala bostadsområden, för ändå, inte så länge sedan.

Att någon kan bli triggad och att det skapas nyhetsvärde för att man INTE visar upp alla raser i en salig blandning är fan fullständigt absurt. Glädjande dock är att jag tror att vi har nått rock bottom nu. Det kan inte bli mer absurt.
Filmen är riggad. Problemen i Malmö förknippas med invandringen. Nu låtsas man göra reklam för Staffanstorp. Men man visar en kille som skulle kunna vara invandrare som flyttar in. Naturligtvis tänker folk då att problemen sprider sig.

Ville man göra reklam för Staffanstorp som en trygg ort, skulle man visa folk med typiskt svenskt utseende som flyttar in. Eller naturligtvis visa vad kommunen har att erbjuda.
Citera
2019-11-13, 10:08
  #404
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Berätta mer om hur det är att tillhöra den halva procenten av tråden som får sådana tankegångar.
Tjejen är rasblandad, har redan konstaterats i tråden.
Citat:
Själv får jag bara barndomsbilder och påminns om vad som var helt friskt och normala bostadsområden, för ändå, inte så länge sedan.
Då ser du det kanske lite väl ensidigt. Fröet till dagens vansinne fanns nog redan i dessa "normala bostadsområden".
Citat:
Att någon kan bli triggad och att det skapas nyhetsvärde för att man INTE visar upp alla raser i en salig blandning är fan fullständigt absurt.
Så sant, men Sverige är absurt idag.
Citat:
Glädjande dock är att jag tror att vi har nått rock bottom nu. Det kan inte bli mer absurt.
Det är då inte jag övertygad om.
Citera
2019-11-13, 10:17
  #405
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Tjejen är rasblandad, har redan konstaterats i tråden.
Då ser du det kanske lite väl ensidigt. Fröet till dagens vansinne fanns nog redan i dessa "normala bostadsområden".
Så sant, men Sverige är absurt idag.
Det är då inte jag övertygad om.

Så här ser Mikaelas rasprofil ut:

Gammalpolsk/västslavisk: 50 procent
Götaländsk/nordgermansk: 25 procent
Högkastiliansk/mediterransk: 25 procent

Påminner alltså om en Old Fashion-cocktail. De brukar lätt gå ned.
Citera
2019-11-13, 10:34
  #406
Medlem
Jack-Ryans avatar
Såg Aktuellt inslaget. Aktuellt frågar invandrartjejen om hon kan tänka sig att flytta till Malmö? - aldrig, säger hon med eftertryck. Ja, där fick nog många lite att tänka på.
Citera
2019-11-13, 10:57
  #407
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag fick också ett gott skratt i slutklämmen från Christian Sonesson. Riktigt underhållande fras som inte sker var dag i Aktuellt. Tanten från skånetidningen hade svårt för sig och jag tyckte till och med att programledaren ifrågasatte damen. Moderaten är cool och gör alltid bra ifrån sig. Han var med i Opinion tidigare och helt suverän även där.

Han har dessutom inte intrycket av en typisk lågutbildad SD-politiker som är "öhhhh muslimer är dåligt dom tar över julen" så det kan nog göra att många gillar honom
Citera
2019-11-13, 11:18
  #408
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Så här ser Mikaelas rasprofil ut:

Gammalpolsk/västslavisk: 50 procent
Götaländsk/nordgermansk: 25 procent
Högkastiliansk/mediterransk: 25 procent

Påminner alltså om en Old Fashion-cocktail. De brukar lätt gå ned.
Ok. Tja, klockan tre på natten, kanske. Men är det 25 procent germanskt kan det lika gärna bli 12,5 nästa gång, och så vidare. Man hamnar lätt i det sluttande planet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback