Citat:
Ursprungligen postat av
Kalmar2004
Meningen är väl att få in så mycket träning som möjligt - då är det bra med morgonpromenader då man ska gymma 5-6 gånger i veckan och de flesta har ett jobb?
Läste tidigare i tråden:
5-6 dagar i veckan styrketräning.
30-60 min på cykel eller löpband per dag (gärna några timmar efter styrkepasset)
30-60 minuter powerwalk per dag.
För en normal person som kanske kan klämma in styrketräningen mitt på dagen (många kan ju träna på jobbet) så blir det nog just morgonen man kan klämma in powerwalken.
Mycket möjligt att jag var otydlig för att undvika en alldeles för lång text.
Jag är inte emot morgonpromenader. De fungerar precis lika bra som kvällspromenader.
Min poäng är att de passar inte alla. Du MÅSTE alltså inte göra din cardio på morgonen. Det existerar inga studier som påvisar att du får bättre resultat av det. Gör din cardio när det funkar för dig.
Och det där är ett återkommande tema med Tony (eller vad han heter) från 16 weeks of hell.
Han verkar ha ett extremt "snävt" sätt att resonera på som jag inte ställer mig bakom.
Varför pressa in andra människor i ett upplägg som funkar för dig men kanske inte för andra?
Man måste inte fasta, man måste inte träna på morgonen, man måste inte strypa kolhydrater.
1. Håll koll på kalorierna.
2. Få i dig tillräckligt med protein.
3. Styrketräna tillräckligt.
Hur du sedan uppnår detta är upp till dig. Hitta den metod / upplägg som passar din personlighet och vardag.
Jag personligen skulle aldrig överleva hans keto trams. Jag säger tvärtom! Maxa kolhydraterna! Finns bara fördelar med det! Det kommer hjälpa dig på gymmet, din återhämtning, ditt psykiska välmående, din sexlust etc.
I slutändan är det kalorierna som avgör om du går upp eller ner i vikt.
Varför göra resan till en plåga när man inte måste?