2020-05-26, 18:47
  #25
Medlem
GrayGrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muay666
Har börjat idag med ditt upplägg så får se hur det går.

Men är lite orolig att det blir för mycket träning så man skadar sig.

Kan springa 5km under 25min utan problem men inte styrketränat på några månader.

Kosten är inga problem, tänkte fasta åtminstone 16/8 om inte mer då jag inte tränar på morgonen utan bara går runt 0515, styrketräningen runt 15 och löpning runt 20.

Är tjurig så ska inte vara några problem att följa detta.

Hur har det gått?

Har du inte styrketränat tidigare bör du ta det lugnt i början och öka gradvis. Överdriv inte med joggingen, utan se till att det är lågintensivt så att du kan återhämta dig. Powerwalken på morgonen kan lika gärna vara att promenera raskt till jobbet istället för att ta bussen.
Citera
2020-05-28, 00:00
  #26
Medlem
Jag har genomgått programmet. Det står på inbetalningskortet att man får böta 200.000 om man sprider innehållet.

Man får ett gäng PDF filer om kost och träning. Allt är väldigt strukturerat. Sedan får man tillgång till en app där alla teäningsvideor finns. Man måste även avrapportera varje vecka känslorapport samt vikt.

Det går undan och funkar sjukt bra.
Citera
2020-05-28, 09:44
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
- Morgonpromenader. Finns inga fördelar med att promenera på morgonen.

Meningen är väl att få in så mycket träning som möjligt - då är det bra med morgonpromenader då man ska gymma 5-6 gånger i veckan och de flesta har ett jobb?

Läste tidigare i tråden:

5-6 dagar i veckan styrketräning.
30-60 min på cykel eller löpband per dag (gärna några timmar efter styrkepasset)
30-60 minuter powerwalk per dag.

För en normal person som kanske kan klämma in styrketräningen mitt på dagen (många kan ju träna på jobbet) så blir det nog just morgonen man kan klämma in powerwalken.
Citera
2020-05-28, 09:52
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plit
Jag har genomgått programmet. Det står på inbetalningskortet att man får böta 200.000 om man sprider innehållet.

Det får mina varningsklockor att ringa.

Om hela "hemligheten" finns i dessa PDF-er så låter det konstigt.

Skulle jag betala 16.000 för en sådan kurs så ville jag iaf att den skulle inkludera tjänster som jag tycker är värda 16.000 kr - medlemskap i gym, tillgång till PT osv. Jag skulle aldrig köpa några PDF:er för 16.000 kr som utlovar innehålla "hemligheten".

Som sagt - det finns nog massa liknande träningsprogram som man kan få gratis men de försöker väl tjäna så mycket pengar som möjligt så länge det funkar. Kändisarna som är med i Dplay-serien får nog duktigt betalt för att marknadsföra programmet på sina sociala medier.

Det intressanta är att på Dplay så nämns det inget om varumärket 16weeksofhell (där heter det istället "Den stora hälsoresan" men det är precis det som programmet handlar om - går man till 16 weeks of hells hemsida så är det dock tydligt att det är just det som programmet handlar om.
__________________
Senast redigerad av Kalmar2004 2020-05-28 kl. 09:58.
Citera
2020-05-28, 09:57
  #29
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Meningen är väl att få in så mycket träning som möjligt - då är det bra med morgonpromenader då man ska gymma 5-6 gånger i veckan och de flesta har ett jobb?

Läste tidigare i tråden:

5-6 dagar i veckan styrketräning.
30-60 min på cykel eller löpband per dag (gärna några timmar efter styrkepasset)
30-60 minuter powerwalk per dag.

För en normal person som kanske kan klämma in styrketräningen mitt på dagen (många kan ju träna på jobbet) så blir det nog just morgonen man kan klämma in powerwalken.

Mycket möjligt att jag var otydlig för att undvika en alldeles för lång text.

Jag är inte emot morgonpromenader. De fungerar precis lika bra som kvällspromenader.

Min poäng är att de passar inte alla. Du MÅSTE alltså inte göra din cardio på morgonen. Det existerar inga studier som påvisar att du får bättre resultat av det. Gör din cardio när det funkar för dig.

Och det där är ett återkommande tema med Tony (eller vad han heter) från 16 weeks of hell.
Han verkar ha ett extremt "snävt" sätt att resonera på som jag inte ställer mig bakom.

Varför pressa in andra människor i ett upplägg som funkar för dig men kanske inte för andra?
Man måste inte fasta, man måste inte träna på morgonen, man måste inte strypa kolhydrater.

1. Håll koll på kalorierna.
2. Få i dig tillräckligt med protein.
3. Styrketräna tillräckligt.


Hur du sedan uppnår detta är upp till dig. Hitta den metod / upplägg som passar din personlighet och vardag.

Jag personligen skulle aldrig överleva hans keto trams. Jag säger tvärtom! Maxa kolhydraterna! Finns bara fördelar med det! Det kommer hjälpa dig på gymmet, din återhämtning, ditt psykiska välmående, din sexlust etc.

I slutändan är det kalorierna som avgör om du går upp eller ner i vikt.
Varför göra resan till en plåga när man inte måste?
Citera
2020-05-28, 09:58
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Meningen är väl att få in så mycket träning som möjligt - då är det bra med morgonpromenader då man ska gymma 5-6 gånger i veckan och de flesta har ett jobb?

Läste tidigare i tråden:

5-6 dagar i veckan styrketräning.
30-60 min på cykel eller löpband per dag (gärna några timmar efter styrkepasset)
30-60 minuter powerwalk per dag.

För en normal person som kanske kan klämma in styrketräningen mitt på dagen (många kan ju träna på jobbet) så blir det nog just morgonen man kan klämma in powerwalken.

Mjo. Rust-Lee verkade missade planeringsaspekten där. Att både träna och gå promenad efter jobbet hade iaf inte jag pallat. Och jag går helst promenad varje dag. Så då blir det som du förklarade.
Citera
2020-05-28, 10:04
  #31
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Mjo. Rust-Lee verkade missade planeringsaspekten där. Att både träna och gå promenad efter jobbet hade iaf inte jag pallat. Och jag går helst promenad varje dag. Så då blir det som du förklarade.

Jag har inte missat något

Passar det ditt schema att köra cardio på morgonen? Kör cardio på morgonen!

Jag kör min cardio mellan 11-12.

På morgonen hinner jag inte och då jag allmänt är en "poor sleeper" sedan födseln värdesätter jag varje minut i sängen. Nu har jag ett arbete som tillåter mig att planera min tid som jag vill så länge jag uppnår företagets mål. Därmed kan jag jobba på fram till kl 11 för att sedan ta en timmes promenad innan lunch. Styrketräna gör jag generellt efter arbetet innan kvällsmat.

Hade jag inte haft samma "fria" arbetstider hade jag troligtvis vart tvungen att ta min promenad på morgonen.
Citera
2020-05-28, 10:09
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Jag har inte missat något

Passar det ditt schema att köra cardio på morgonen? Kör cardio på morgonen!

Jag kör min cardio mellan 11-12.

På morgonen hinner jag inte och då jag allmänt är en "poor sleeper" sedan födseln värdesätter jag varje minut i sängen. Nu har jag ett arbete som tillåter mig att planera min tid som jag vill så länge jag uppnår företagets mål. Därmed kan jag jobba på fram till kl 11 för att sedan ta en timmes promenad innan lunch. Styrketräna gör jag generellt efter arbetet innan kvällsmat.

Hade jag inte haft samma "fria" arbetstider hade jag troligtvis vart tvungen att ta min promenad på morgonen.

Men om du ska powerwalka 30-60 minuter, styrketräna 30-60 minuter och köra cardio 30-60 minuter varje dag - hur skulle du lägga upp det?

Jag hänger inte riktigt med dina powerwalks och cardio - du verkar ta båda samtidigt?

Citat:
Jag kör min cardio mellan 11-12.

Citat:
Därmed kan jag jobba på fram till kl 11 för att sedan ta en timmes promenad innan lunch.

Menar du att du kör cardio vissa dagar och powerwalks andra dagar?
Citera
2020-05-28, 10:10
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Mycket möjligt att jag var otydlig för att undvika en alldeles för lång text.

Jag är inte emot morgonpromenader. De fungerar precis lika bra som kvällspromenader.

Min poäng är att de passar inte alla. Du MÅSTE alltså inte göra din cardio på morgonen. Det existerar inga studier som påvisar att du får bättre resultat av det. Gör din cardio när det funkar för dig.

Och det där är ett återkommande tema med Tony (eller vad han heter) från 16 weeks of hell.
Han verkar ha ett extremt "snävt" sätt att resonera på som jag inte ställer mig bakom.

Varför pressa in andra människor i ett upplägg som funkar för dig men kanske inte för andra?
Man måste inte fasta, man måste inte träna på morgonen, man måste inte strypa kolhydrater.

1. Håll koll på kalorierna.
2. Få i dig tillräckligt med protein.
3. Styrketräna tillräckligt.


Hur du sedan uppnår detta är upp till dig. Hitta den metod / upplägg som passar din personlighet och vardag.

Jag personligen skulle aldrig överleva hans keto trams. Jag säger tvärtom! Maxa kolhydraterna! Finns bara fördelar med det! Det kommer hjälpa dig på gymmet, din återhämtning, ditt psykiska välmående, din sexlust etc.

I slutändan är det kalorierna som avgör om du går upp eller ner i vikt.
Varför göra resan till en plåga när man inte måste?

Bra sagt. Vill man bli en vinnare så får man nog tänka om ifall man tror man kan köpa sig till en vältränad kropp på 16 veckor. Inte en jäkel blir vältränad på 16 veckor.
Citera
2020-05-28, 10:13
  #34
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Men om du ska powerwalka 30-60 minuter, styrketräna 30-60 minuter och köra cardio 30-60 minuter varje dag - hur skulle du lägga upp det?

Jag hänger inte riktigt med dina powerwalks och cardio - du verkar ta båda samtidigt?





Menar du att du kör cardio vissa dagar och powerwalks andra dagar?

Jag kör inte hans upplägg och rekommenderar inte det till någon.

Powerwalks ÄR min cardio.
Citera
2020-05-28, 10:17
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Jag har inte missat något

Passar det ditt schema att köra cardio på morgonen? Kör cardio på morgonen!

Jag kör min cardio mellan 11-12.

På morgonen hinner jag inte och då jag allmänt är en "poor sleeper" sedan födseln värdesätter jag varje minut i sängen. Nu har jag ett arbete som tillåter mig att planera min tid som jag vill så länge jag uppnår företagets mål. Därmed kan jag jobba på fram till kl 11 för att sedan ta en timmes promenad innan lunch. Styrketräna gör jag generellt efter arbetet innan kvällsmat.

Hade jag inte haft samma "fria" arbetstider hade jag troligtvis vart tvungen att ta min promenad på morgonen.

Gick på det han citerade bara. Förstod att du inte menade det bokstavligt.
Ja precis. Man får se till att träningen gjort oavsett vad man tycker, känner, vill osv.
Citera
2020-05-28, 10:17
  #36
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Bra sagt. Vill man bli en vinnare så får man nog tänka om ifall man tror man kan köpa sig till en vältränad kropp på 16 veckor. Inte en jäkel blir vältränad på 16 veckor.

100%

Du kan självklart förändra din fett% och addera lite muskler på den tiden, men för att bygga en riktigt "bra" kropp pratar vi flera år.

Och därmed min invändning till programmet. Lär folk att att förändra sina liv långsiktigt istället.
Lär dem kalorilära och styrketräning. Hjälp dem att hitta en vardag där kost och träning förgyller och gör dem till bättre versioner av sig själva. Inte bara fysiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in