• 2
  • 3
2019-11-02, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orten19
Har länge velat bli en minimalist. Har alltså inga problem med att slänga bort min tv och mina älskade tv-spel och allt skit man har köpt genom åren som man "tror" man behöver men som egentligen bara är bekvämligheter som distraherar en från att leva det lyckliga livet vi alla borde göra.

Okej, lite jobbigt kommer det bli då jag spelar vissa spel varje dag och det har varit en del av hela mitt liv, men det är bara ett tidsfördriv.

Funderar på att flytta till en sommarstuga jag har men som inte har något vatten. I mina tankar kan jag lösa allt förutom att tvätta kläder. Förbränningstoa har jag och vatten kan man sno från jobbet eller gymmet men vart/hur ska man tvätta sina kläder??

Är det något jag missar här eller kan jag leva på minimum om jag lyckas hitta ett sätt att tvätta mina kläder på?

Jag bodde i en liten sommarstuga ett tag och trivdes bättre där än i en lägenhet.
Det är trevligt att elda i vedspisen.
Citera
2019-11-02, 17:33
Medlem
bilväg till sommarstugan? Isf. Pumpa brunnen tom, dit med sugbil som suger bort slam å som har vattentank å kan spola mellanåt å suga tom igen tills den är ren... sen blir vattnet bra! Innehåller vattnet humus eller dylikt så finns enkla filter som löser problemet!
Citera
2019-11-02, 17:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orten19
Har en "vanlig" vattenkran i köket och det kommer bara skitigt vatten från den, även när jag har spolat ett bra tag. Det kommer från en brunn på bakgården. Ingen pump
Hur tror du att vattnet kommer upp till kranen om du inte har någon pump?

Skaffa ett filer.
Citera
2019-11-02, 17:40
Medlem
Varför skall man vara/bli minimalist

Är det inte justare att bo i en fabrik med massor av maskiner o annat kuul
där man har plats med massa vuxenleksaker ink justa bilar mm
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera