Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-01, 10:05
  #685
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Ni som prövade Barbarians i DIV, var whirlwind som D2, dvs ostyrbar, eller var den skillen styrbar som i D3?
Själv spelade jag D2, men inte D3, så jag kan inte jämföra. Spelade inte mycket barbarian i D2 heller. Men hann bara spela Barbarian i D4 betan och WW gjorde iaf det den skulle, den dödade allt när jag var omringad av enklare fiender. Fanns ett par tillfällen där jag kunde styra den litegrann. Så, jag tror att det är möjligt att styra den.
Citera
2023-04-01, 12:20
  #686
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Precis, var väl gröna mighty vapnen som var ett måste i D3 om jag inte missminner mig.

Går att köra utan dom också, även om jag brukar köra med dom för bekvämlighetens skull.
Citera
2023-04-02, 14:40
  #687
Medlem
World bosses på timers och dailies man kommer behöva logga in varje dag för att göra annars kommer FOMOn, lär bli jävligt drygt efter ett tag och är det sämsta med moderna MMOs. User interfacet taget direkt från konsol är skit med.
Citera
2023-04-07, 07:54
  #688
Medlem
Känns som att den billigare standard versionen är allt som behövs, 4 dagars early access i deluxe/ultimate är obetydligt för alla kommer ändå spela om nya gubbar när den nya season startar.

Från dataminade Paragon Boards verkar det bli en kopia av PoE skill trädet, läggs stats för att komma till nodes som ger starka passiva effekter, stun på sorcens lightning skills osv.


Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
World bosses på timers och dailies man kommer behöva logga in varje dag för att göra annars kommer FOMOn, lär bli jävligt drygt efter ett tag och är det sämsta med moderna MMOs. User interfacet taget direkt från konsol är skit med.
World bosses måste vi inte spela, ger väl inget unikt? Ironiskt är den konsol anpassade interfacen inte ens något bra på konsol, var ett drygt plottrande med kontroll på alla menyer. Får hoppas interfacen görs om efter popular demand.
__________________
Senast redigerad av Imladris 2023-04-07 kl. 08:00.
Citera
2023-04-07, 10:12
  #689
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Känns som att den billigare standard versionen är allt som behövs, 4 dagars early access i deluxe/ultimate är obetydligt för alla kommer ändå spela om nya gubbar när den nya season startar.


Ska bli skönt spela 4 dagar innan alla andra =)) slippa långa köerna i startområdena på releasen kvällen/natten. Jag ska ta mig till act2 där jag tror kommer vara lugnare när man loggar in!! Seasons kommer nog vänta med tills jag fått kläm på softcore! Men spännande se vad som erbjuds i seasons sen? nya områden? nya items? nya worldbossar kanske?
Citera
2023-04-07, 10:37
  #690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Ska bli skönt spela 4 dagar innan alla andra =)) slippa långa köerna i startområdena på releasen kvällen/natten. Jag ska ta mig till act2 där jag tror kommer vara lugnare när man loggar in!! Seasons kommer nog vänta med tills jag fått kläm på softcore! Men spännande se vad som erbjuds i seasons sen? nya områden? nya items? nya worldbossar kanske?
Någon dev sa att seasons themes ska vara centrerade runt ett väldigt svårt endgame, episka fiender och avsevärt mycket större i skala än D3 seasons var, tror Blizz sneglat på poe Atlas grind och uber bossar.

I och för sig ett smart sätt att återinföra klassiska monster som Izual, Prime Evils, Diablo, Andariel, Duriel, fallna Änglar osv som inte är med i main storyn, eller kan göra en comeback från den i en ny season. Diablo har en rik lore så är detta huvudtemat går det säkert att återinföra välkända antagonister i flera år fram vart kvartal.
Citera
2023-04-07, 11:05
  #691
Medlem
Overminds avatar
Som ett långt och gammalt Diablofan när man var ett litet barn när man spelade D1 och mötte Butcher (fresh meat!) och King Leoric med gigantisk tvåhandssvärd så är jag helvetiskt sugen på detta spelet efter att ha slaktat i betan. Jag kommer nog förboka inom en snar framtid!
Citera
2023-04-07, 12:13
  #692
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Ska bli skönt spela 4 dagar innan alla andra =)) slippa långa köerna i startområdena på releasen kvällen/natten. Jag ska ta mig till act2 där jag tror kommer vara lugnare när man loggar in!! Seasons kommer nog vänta med tills jag fått kläm på softcore! Men spännande se vad som erbjuds i seasons sen? nya områden? nya items? nya worldbossar kanske?

Tror snarare att serverproblemen blir värre på early release, samma som det var på beta veckorna. De har 4 dagar på sig att fixa alla problem innan resten av folket som inte gav 20 euro extra kommer.
Citera
2023-04-07, 12:31
  #693
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Tror snarare att serverproblemen blir värre på early release, samma som det var på beta veckorna. De har 4 dagar på sig att fixa alla problem innan resten av folket som inte gav 20 euro extra kommer.

Nog för att jag tror att de kommer ha server problem (bara att se vad som hände med timmar i kö på senaste D3 säsongen) men de körde med för lite kapacitet i betan för att stresstesta vilket är helt normalt under en test. Dock har jag väl noll förhoppningar på att det kommer vara smärtfritt de där första 4 dagarna..
Citera
2023-04-08, 18:41
  #694
Medlem
Ett Tre Tre Sjus avatar
Är det någon mer än jag som är lite smått nervös inför svårighetsgraden?
Har uteslutande spelat hardcore i de tidigare spelen och känner inte för att ändra på det nu...

MEN, satan i gatan vad jag dog under betan!

Körde iofs på World Tier 2 men det var ett antal gånger som jag blev 1 shottad på hyfsat oväntade ställen.

En av de första questerna ska man hämta tillbaks juveler från ett gäng banditer, tänkte glad i hågen att jag skulle ta en smäll från bossen bara för att se hur ont det gjorde. Visade sig att hans långsamma slag dräpte mig på direkten... där och då har man väldigt begränsat med items så att stacka HP gear är inte direkt en möjlighet; lärdom, är huvudet dumt får kroppen lida.

Butchern var en jäkla smärta, lyckades inte springa ifrån honom trots dubbla evades; lärdom, få fatt i evasive skills ASAP.

Sen sprang man rakt in i Tomb Lord och hans bone /stone wall explotion första gången och fattade inte vad som hände (gömde mig bakom en pelare för att undkomma ringen runt honom men missade totalt att han satt upp mer väggar vid sidan om mig); lärdom, ha koll på mechanics.

Sen fanns det något stort monster med en massiv yxa som gjorde grym skada.
Såg en stream där en snubbe blev frusen samtidigt som han mötte två av dem. BAM död, och det fanns ingenting han kunde gjort för att förhindra det.

Sen ska vi inte tala om Ashava som skördade folk på löpande band av vad jag såg (mötte aldrig henne själv)

Hmm, känns som att det kan bli spännande att gå in i bossfighterna i Act 2 helt blind för att inte tala om överrasknings moment likt Butcher och andra läskigheter....
Citera
2023-04-09, 01:39
  #695
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Tre Tre Sju
Är det någon mer än jag som är lite smått nervös inför svårighetsgraden?
Har uteslutande spelat hardcore i de tidigare spelen och känner inte för att ändra på det nu...

MEN, satan i gatan vad jag dog under betan!

Körde iofs på World Tier 2 men det var ett antal gånger som jag blev 1 shottad på hyfsat oväntade ställen.

En av de första questerna ska man hämta tillbaks juveler från ett gäng banditer, tänkte glad i hågen att jag skulle ta en smäll från bossen bara för att se hur ont det gjorde. Visade sig att hans långsamma slag dräpte mig på direkten... där och då har man väldigt begränsat med items så att stacka HP gear är inte direkt en möjlighet; lärdom, är huvudet dumt får kroppen lida.

Butchern var en jäkla smärta, lyckades inte springa ifrån honom trots dubbla evades; lärdom, få fatt i evasive skills ASAP.

Sen sprang man rakt in i Tomb Lord och hans bone /stone wall explotion första gången och fattade inte vad som hände (gömde mig bakom en pelare för att undkomma ringen runt honom men missade totalt att han satt upp mer väggar vid sidan om mig); lärdom, ha koll på mechanics.

Sen fanns det något stort monster med en massiv yxa som gjorde grym skada.
Såg en stream där en snubbe blev frusen samtidigt som han mötte två av dem. BAM död, och det fanns ingenting han kunde gjort för att förhindra det.

Sen ska vi inte tala om Ashava som skördade folk på löpande band av vad jag såg (mötte aldrig henne själv)

Hmm, känns som att det kan bli spännande att gå in i bossfighterna i Act 2 helt blind för att inte tala om överrasknings moment likt Butcher och andra läskigheter....

Jag kommer köra igenom spelet på sc först sen blir det hardcore, kommer aldrig glömma när jag dog med min lvl 88 Barbarian på d2 för 20 år sen (var på bossen i act 3? med massa små tattare där i skogen, körde coop med en polare och vi trodde allt var dött satt o snackade skit så efter ett par minuter hör jag ljud från lurarna som jag lagt av då ser jag 1mm hp och en liten vanlig mob som slog ihjäl mig, där lärde jag mig läxan att alltid dra tp om man ska titta bort från skärmen) ;D
Citera
2023-04-09, 08:13
  #696
Medlem
Opilus5500s avatar


Skulle inte rekommendera det, det för att spelet är nytt vi har ingen aning om bossar, monster affixes, dirverse event, fällor , buggar? World bossar, boss event, randoms bossar som the butcher? det finns säkert ännu flera bossar och elite packs som kommer åka på pisk av "Skratt".. Jag tyckte såg Andriel skymtandes i senaste end gaming trailern och det lär nog dyka upp många gäster in D4.


En fråga i tråden var någon som märkte någon skillnad på End gaming trailer och betan? det var en hel del små saker som jag la märke till exempelvis - Sockets såg större ut på föremålen i end gaming trailer, och även interface såg annorlunda ut.
__________________
Senast redigerad av Opilus5500 2023-04-09 kl. 08:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback