2019-11-07, 10:56
Medlem
Wendigos avatar
Ön ligger alltså inte mitt i Umeå utan en bit bort, mot flygplatsen och husen där är inte billiga, hur skruttiga de än må vara. Det är ett stort sorgebarn för Soc att de har boende där som kostar dubbelt mot vad ett boende på Mumindalen skulle gå på.

Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Så jävla fint bor de inte. De bor i ett småhus ute i skogen, fast mitt i stan på Ön i Umeålven. Lite lagom isolerade från andra grannar.

M*lin är skriven där och stämmer infon från domar och Fup så är det socialen som betalar för boendet.

Ett typsikt skräphus som socialen hyr för att inhysa svåra hyresgäster.
2019-11-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
Ön ligger alltså inte mitt i Umeå utan en bit bort, mot flygplatsen och husen där är inte billiga, hur skruttiga de än må vara. Det är ett stort sorgebarn för Soc att de har boende där som kostar dubbelt mot vad ett boende på Mumindalen skulle gå på.
Kan absolut vara värt att gå på en Ön-safari, och kika in kåken. Jag tror socialen har kvar huset för att den kommer rivas vid en eventuell expansionen av Öns västra del.
Har det framkommit vad de stulna pengarna, går det till droger eller är det bara with-trash-konsumtion som energidryck, jack-vegas och gråa mjukisar. Pengar till snus läste jag men det böra vara mer för att ha drivkraften.
2019-11-07, 15:53
Medlem
Är det någon som vet vilka handikapp Malin har? Är hon bara lågbegåvad, eller finns det fler diagnoser?
2019-11-07, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Är det någon som vet vilka handikapp Malin har? Är hon bara lågbegåvad, eller finns det fler diagnoser?

Lindrig psykisk utvecklingsstörning, borderline samt panikångest.
2019-11-07, 19:33
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
FUP, Målnr B 1279-19:
del 1: https://docdro.id/lbH9SuR
del 2: https://docdro.id/TZryVK1
del 3: https://docdro.id/DkIZYnn

Stackars brottsoffer, gamlingar och en ung kille med downs som trodde Kimpa och Fanny var hans vänner.

I förhören med Fanny ger hon dock intrycket av att ljuga och ta på sig merparten av skulden för att Malin sagt åt henne att göra det. Vissa lägenheter verkar hon inte ens ha varit in i, och i de fall hon har (och hon begått stölden) verkar hon fått tydliga instruktioner från Kimpa.

Väldigt många "Jag tog plånboken, sen gav jag alla pengarna till Malin för jag hade inga fickor" men "Vi delade på pengarna" men summan hon fått understiger hälften. Nyfiken på varför hon inte (till synes) fått frågan var hon förvarade pengarna efter splitten, då hon inte har några fickor.

Tyvärr kan Fanny ha gått från vara ett verktyg till ha lärt sig hur man stjäl, och att det inte är värre än att betala tillbaka sen, så risken är väl inte obefintlig att hon fortsätter sin brottsliga bana på egen hand.
2019-11-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Lindrig psykisk utvecklingsstörning, borderline samt panikångest.

Det var mig en salig blandning! Tack för upplysningen.
2019-11-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo

Menar du " Umedalen "? Enligt en vän till mig är det ett fint område också. Men det kanske var vad du menade? Eller lever socfallen i umeå lyxliv?
2019-11-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Kan absolut vara värt att gå på en Ön-safari, och kika in kåken. Jag tror socialen har kvar huset för att den kommer rivas vid en eventuell expansionen av Öns västra del.
Har det framkommit vad de stulna pengarna, går det till droger eller är det bara with-trash-konsumtion som energidryck, jack-vegas och gråa mjukisar. Pengar till snus läste jag men det böra vara mer för att ha drivkraften.
Det finns ingen annan drivkraft än att det behövs pengar för stunden.

De köpta alltså piggelinshots(!) på Olearys med ett stulet bankomarkort. Där har du nivån på kriminaliteten.

Edit: står i något dokument att M får 700(?) kr i handen varje onsdag. När de är borta så behövs det plockas en plånbok eller nåt om det ska bli en utekväll med kareoke
Senast redigerad av byggare bob 2019-11-08 kl. 14:47.
2019-11-08, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det finns ingen annan drivkraft än att det behövs pengar för stunden.

De köpta alltså piggelinshots(!) på Olearys med ett stulet bankomarkort. Där har du nivån på kriminaliteten.

Edit: står i något dokument att M får 700(?) kr i handen varje onsdag. När de är borta så behövs det plockas en plånbok eller nåt om det ska bli en utekväll med kareoke

Japp, 400 i matpeng och 300 i fickpeng. När man får allt annat betalt så bör det räcka riktigt länge.
2019-11-08, 14:59
Medlem
Tror vi att S*muel anmäler Fanny och Kimpa för hets mot folkgrupp och olaga hot? (Allt skrevs ju från Fannys användare men med slash Malin, verkar vara vanligt att snriva från andras konton i denna krets )
2019-11-08, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Tror vi att S*muel anmäler Fanny och Kimpa för hets mot folkgrupp och olaga hot? (Allt skrevs ju från Fannys användare men med slash Malin, verkar vara vanligt att snriva från andras konton i denna krets )

Hoppas. Kimpa verkar ha fanny som scapegoat till det mesta. Kändes tydligt i senaste fupen att fanny blivit tillsagd vad hon skulle säga.
2019-11-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Japp, 400 i matpeng och 300 i fickpeng. När man får allt annat betalt så bör det räcka riktigt länge.
4cl piggelinshots går på en 80-85 kr ungefär. Då räcker inte 300 i fickpengar sårskilt långt så då måste pengarna komma någon ananstans ifrån.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in