2019-11-02, 13:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Det jag menar. Dra in alla möjliga bidrag till dem om de inte vill "hjälpa" oss.

De kan betala för sig själva. Ingen har gett oss bidrag.

Nej de ska inte behöva ta emot några "flyktingar". Men dessa ska heller då inte få EU-bidrag från länder som Sverige.
Även vårt land får pengar från EU till jordbruk och forskning som exempel, dom kallar det för "solidaritet" och "gemenskap" då pengarna rullar runt medans anställda i Bryssel tjänar miljoner. Hur som helst är det ändå pengar som hjälper eller utvecklar Europeiska länder och jag kan tåla det. Vad jag inte tål är att dessa pengar villkoras för att skapa muslimska fattiga enklaver även i dessa länder och jag tål inte förstörelsen av Europeisk kultur.

Det bästa vore om EU försvann helt i nuvarnade form för planen är helt uppenbart att bryta ner enskilda kulturer och nationalism. Sedan då EU blivit en grå superstat med splittrade folk då ska vi naturligtvis bli patrioter där vi kysser och hyllar den blå flaggan med stjärnor.
Citera
2019-11-02, 13:40
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Visserligen, fast jag undrar vilken makt generaladvokaten har egentligen? Kan generaladvokaten beordra bombningar av dessa länder? Eller ta bort deras medlemskap, för att de vägrar att ta emot muslimska flyktingar från MENA, samt övriga Afrika? Ett svagt EU är globalisternas värsta mardröm. Dessutom skulle dessa åtgärder skrämma upp andra EU-medlemmar.
Generaladvokatens makt är liten och h*n har bara en rådgivande och utredande funktion. Men domstolens domar liknar generaladvokatens råd/utredning i en klar majoritet av alla ärenden. Jag kan ingen siffra, men 90% är nog ingen överdrift, skulle jag tro.
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Union2: Korrigering! Danmark, Sverige, Norge, Finland, Island Prio Union! Prov nationer Lettland, Estland, Litauen, Skottland, om det funkar bra!

Vi ska fan inte ha nya Pakistan/Indien (England) med skiten! Men vi kan gärna deportera ditt större av våra falska asylsökare mm!
Jag har ingen åsikt, men uppdelning gjordes på en höft på under 2 minuter, utan större eftertanke. Det var för att skapa en debatt och provocera lite.

Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Tack Tjeckien,Polen och Ungern. Ni väljer eran suveränitet och skickar invandrare vidare till den Islamiska staten Sverige.
Exakt! Kolla videon jag postade här (FB) Videoklipp visar hur muslimska populationen ökat & minskat i icke-muslimska länder

Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Det står inget i EUs grundlag om att man kan tvinga nationer ta emot flyktingar
Exakt. Men det ska ställas mot att vi är en union och en gemensam gräns + asylrätten.

Hade jag bestämt i Tjeckien, Polen och Ungern hade jag sagt: -Okej, skicka hit alla så kör vi summariska processer och skickar hem alla. Vi sparar Sverige, Tyskland, Frankrike, Belgien mfl deras problem. Tacka oss sen.

Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det där med böter för att inte ta emot invandrare är en delikat fråga. Den har varit på tapeten även för svenska kommuner som försökt slippa ta emot sin kvot av invandrare.

Det som är problemet med böterna är att de måste sättas så högt så att det är dyrare med böterna än att ta emot invandrarna. Och i så fall så blir det plötsligt officiellt med hur fruktansvärt dyrt det är.
Om generaladvokatens råd blir dom, hur höga tror du böterna kan bli?

Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Även vårt land får pengar från EU till jordbruk och forskning som exempel, dom kallar det för "solidaritet" och "gemenskap" då pengarna rullar runt medans anställda i Bryssel tjänar miljoner. Hur som helst är det ändå pengar som hjälper eller utvecklar Europeiska länder och jag kan tåla det. Vad jag inte tål är att dessa pengar villkoras för att skapa muslimska fattiga enklaver även i dessa länder och jag tål inte förstörelsen av Europeisk kultur.

Det bästa vore om EU försvann helt i nuvarnade form för planen är helt uppenbart att bryta ner enskilda kulturer och nationalism. Sedan då EU blivit en grå superstat med splittrade folk då ska vi naturligtvis bli patrioter där vi kysser och hyllar den blå flaggan med stjärnor.
Helt rätt. Bra talat.
Citera
2019-11-02, 14:09
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Om generaladvokatens råd blir dom, hur höga tror du böterna kan bli?
Vad en livstidsförsörjning kostar i Polen har jag ingen aning om. Men de som sätter böterna blir verkligen tvungna att ta reda på det, samtidigt som de polska myndigheterna blir tvungna att räkna på det på sin kant.

Sedan är det mycket som är oklart. Böter är väl en sak, men hur länge kan en nation friköpa sig med ett bötesbelopp? Vi hittar på en siffra, säg att böterna för att inte ta emot en ekonomisk emigrant sätts till 10.000€. Så EU säger till Polen: ta emot de här 100 invandrarna. Nej, säger Polen och betalar 10.000.000€. Hur länge gäller då denna avlat? För alltid? Ett år? Eller bara för just dessa invandrare?
Kan EU komma nästa dag med 100 andra invandrare och begära tio nya miljoner just för dem?

Sedan finns det i Polen en fruktan att den vanliga socialförsäkringsnivån som gäller för polska medborgare inte skulle gälla för invandrare, utan att de skulle få bättre villkor än polackerna själva. Ungefär som i Sverige, alltså.
Citera
2019-11-02, 14:12
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Vad en livstidsförsörjning kostar i Polen har jag ingen aning om. Men de som sätter böterna blir verkligen tvungna att ta reda på det, samtidigt som de polska myndigheterna blir tvungna att räkna på det på sin kant.

Sedan är det mycket som är oklart. Böter är väl en sak, men hur länge kan en nation friköpa sig med ett bötesbelopp? Vi hittar på en siffra, säg att böterna för att inte ta emot en ekonomisk emigrant sätts till 10.000€. Så EU säger till Polen: ta emot de här 100 invandrarna. Nej, säger Polen och betalar 10.000.000€. Hur länge gäller då denna avlat? För alltid? Ett år? Eller bara för just dessa invandrare?
Kan EU komma nästa dag med 100 andra invandrare och begära tio nya miljoner just för dem?

Sedan finns det i Polen en fruktan att den vanliga socialförsäkringsnivån som gäller för polska medborgare inte skulle gälla för invandrare, utan att de skulle få bättre villkor än polackerna själva. Ungefär som i Sverige, alltså.
Oavsett, onekligen en intressant frågeställning.
Hur länge brukar det ta för domstolen att komma med en dom?
Citera
2019-11-02, 14:49
Medlem
Någon som har funderat över varför det går så innihelvete bra för Ungern, Polen och Tjeckien?
Kan det finnas något samband?
Någon?
Citera
2019-11-02, 15:27
Medlem
Perstamps avatar
Det ska bli intressant att se hur Ylva Johansson ska gripa sig an sitt nya uppdrag som EU-kommissionär med ansvar för migrationsfrågor. Mycket talar för att en av hennes främsta uppgifter är att pådyvla östblocket svensk migrationspolitik.
Citera
2019-11-02, 16:12
Medlem
haschleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th

Hon lyfter i sitt yttrande fram tre viktiga principer för EU-samarbetet: rättsstatlighet, lojalt samarbete och solidaritet.

”Att åsidosätta de åtagandena för att […] de är ovälkomna eller impopulära är ett farligt första steg mot ett sammanbrott av det välordnade och strukturerade samhället som styrs av rättsstatens principer”, skriver generaladvokat Eleanor Sharpston.

Så är vi på väg mot ett sammanbrott? Vem kommer att gå vinnande ur striden? Kommer domstolen eller kommissionen att bötfälla länderna? Vad tror Flashback? Vad tycker Flashback?

Mycket bra och viktig (i paritet med Brexit) och ett tydligt finger mot EU och multikultiagendan. Det är synd för Sverige och en tuff sits att ta sig ur. När sojalattepappa inte längre kan gömma sig på innerstadens kafeer så ska vi vara tacksamma att östeuropa sätter ner foten och markerar. De har sett vad som sker annars.

Vad den Eleonor tror på - och i slutändan väljer att försvara kan vi bara gissa om. De man undrar är var sådana människor drar gränsen mellan "rättstatens(överstatlighetens) principer" och vad som är välkommet eller "impopulärt (nationell demokrati)"? I sitt land? på sin gata eller i ens hus och kylskåp?

Globalisterna, strukturen runtom och figurerna bakom har visat sitt sanna jag. Och med det kommer dem falla.
Om inte idag så imorgon av anledningarna ovan. Var ligger ens lojalitet när det väl kommer till kritan?
Citera
2019-11-02, 16:53
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Du verkar störa dig på att dessa länder vägrar att ta emot muslimska flyktigar?

Ja, eftersom de ingår i EU, och har skrivit på avtal att göra detta. Och får EU-bidrag för att göra så.
Citera
2019-11-02, 17:10
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Ja, eftersom de ingår i EU, och har skrivit på avtal att göra detta. Och får EU-bidrag för att göra så.
Så Polen får EU-bidrag för att ta emot flyktingar fast de inte gör det, medan Sverige som tar emot hundratusentals flyktingar (eller i alla fall asylsökande och deras anhöriga) inte får något bidrag! Vad orättvist!
Citera
2019-11-02, 17:34
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Och Sverige har gått under pga av bidragsinvandringen, EU förvandlas till Fjärde Riket då Tyskland tar över det då det inte längre finns någon som kan stå emot dem, Putin ockuperar Baltikum och Skandinavien och centraleuropeerna skrattar hela vägen till banken då de klarat sig bäst och kan sälja till både öst och väst.

Trams Sverige har, och kommer inte gå under.
Och ingen kommer ockupera Sverige...hahaha
Citera
2019-11-02, 17:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Vilka avtal har dom skrivit på avseende att ta emot miljontals bidragsinvandrare?
Citera
2019-11-02, 17:38
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vi med! Vilket kontrakt säger att "generaladvokaten" (vilket jädra namn! XD ) ska pissa på oss alla och bestämma allt inom EU's stater?
NÅGON/NÅGOT har ju hållit en pistol mot Sveriges och Tysklands tinningar och sagt "ta emot dessa obscena mängder nomadfolk från världens skithål - annars!"
VEM/vilka?

EU är genomkorrupt. Det är de globalistiska storföretagen som står bakom. De äger i princip all media och har korrumperat politiker i hela västvärlden. Målet är att störta demokratin och införa ett globalistiskt styre som gynnar storföretagen. Driver EU på för hårt i den här frågan så kommer unionen att spricka. Det finns ingenting överhuvudtaget i EU:s fördrag som tvingar medlemsländerna att ta emot bidragstagare och kriminella från u-länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in