Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-03-16, 01:42
  #1
Avstängd
RPerssons avatar
Storyn om Pocahontas, verkar väldigt intressant

http://www.imdb.com/title/tt0402399/
Citera
2006-03-16, 09:52
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RPersson
Storyn om Pocahontas, verkar väldigt intressant

http://www.imdb.com/title/tt0402399/


Måste vara en av de sämsta filmerna jag sett. Påminner en hel del om "tunna röda linjen" och den var den sämsta filmen jag sett då. Och ja, det är samma regisör. Tråkigare och mer innehållsfattigare filmer får man leta efter.

Kommer att ignorera alla denne regisörs filmer för all framtid.

Ska även nämna att jag såg 1 timme på vardera film och sedan stängde jag av dem. .
Citera
2006-03-26, 11:06
  #3
Medlem
Håller med. Tyckte också den var så tråkigt att jag stängde av efter halva filmen.
Citera
2006-03-26, 14:42
  #4
Medlem
Ankdammsmans avatar
Terrence Malick + Pocahontas = måste ses. Men så gillade jag The Thin Red Line också.

Citat:
Kommer att ignorera alla denne regisörs filmer för all framtid.

Malick gör en film vart tionde år, så du behöver inte anstränga dig så mycket för att slippa honom.

Förresten, "stängde av"? The New World har mig veterligen inte släppts på dvd än, så det måste betyda att du såg den i nedladdad fulversion. Att göra så mot en film av Malick är att likna vid våldtäkt, och då menar jag inte upphovsrättsligt utan estetiskt.
Citera
2006-03-27, 14:11
  #5
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Förresten, "stängde av"? The New World har mig veterligen inte släppts på dvd än, så det måste betyda att du såg den i nedladdad fulversion. Att göra så mot en film av Malick är att likna vid våldtäkt, och då menar jag inte upphovsrättsligt utan estetiskt.
Eh trams.

Filmers briljans ligger inte så djupt rotad i ljudkvaliten eller bildkvaliten att
en AVI fil skulle ta titeln mästerverk från ett mästerverk.
The Thin red line är föresten en av mina favoritfilmer..
Helt enkelt vacker och väldigt intelligent filmad. Man fångas in
av filmen på något mystiskt vis...
Citera
2006-03-27, 18:57
  #6
Medlem
Företagarsvinets avatar
Malick gör sina filmer på ett speciellt sätt. Antingen diggar man det eller så retar det gallfeber på en. Det är som en stream of conciousness (vet ej ordet på svenska) och väldigt cerebralt. Jag råkar tycka hans filmer är fantastiska - dom är som trippade narkotiakrus ungefär. Väldigt avslappnande, nästan som terapi.

The New World är mycket bra om man gillar just denna stil. Vill man ha action och solklart historieberättande med tydliga good guys och bad guys ska man se Disneys version.
Citera
2006-03-27, 21:52
  #7
Avstängd
Dagdrivarns avatar
Jag försökte tvinga mig igenom den här men det gick helt enkelt inte..
Citera
2006-04-07, 01:45
  #8
Avstängd
RPerssons avatar
Såg den häromdagen och måste säga att den va sjukt seg och meningslös.
Trist...
Citera
2006-04-07, 11:30
  #9
Avstängd
Againsts avatar
Håller med Harry:
http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=22090
Citera
2006-04-07, 14:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettkall
Måste vara en av de sämsta filmerna jag sett. Påminner en hel del om "tunna röda linjen" och den var den sämsta filmen jag sett då. Och ja, det är samma regisör. Tråkigare och mer innehållsfattigare filmer får man leta efter.

Kommer att ignorera alla denne regisörs filmer för all framtid.

Ska även nämna att jag såg 1 timme på vardera film och sedan stängde jag av dem. .
Kan bara hålla med.

Trodde det skulle bli lite indianslakt. Men icke sa nicke. Bara en massa kärleksdravell och så var filmen helt plötsligt slut.
Citera
2006-04-09, 11:31
  #11
Medlem
Nachtmystiums avatar
http://www.celebritywonder.com/mp/20..._world_902.jpg

Hon är alltså född 1990?
Citera
2006-05-18, 18:47
  #12
Medlem
-Q-s avatar
Stängde också av efter halva - jösses vilken dålig film.
Nu ska jag in på imdb och ge den en etta
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback