2002-01-16, 09:13
År lite nyfiken på hur det hela fungerar, någon kunnig individ som kan upplysa en okunnig???
Citera
2002-01-16, 10:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Hur hackar man hemsidor???

Beror helt på servern som sidan ligger på och hur smart sidans innehavare är.
Citera
2002-01-16, 14:57
äldre konto (old)
Ej medlem

Hur gör man t.ex om personen har en egen server och kör iis??
Citera
2002-01-16, 18:11
Medlem

DU VAR TAMIFAN INTE DEN SMARTASTE HÄR! JÄVLA NOLLA! STICK OCH DÖ!
Citera
2002-01-16, 23:19
Medlem

Hemliga:
Först tar du reda på vilken version dom kör och sedan söker du på Internet efter hål till den versionen.

Om personen inte är så duktig på att säkra en windows burk så kan du ju också testa lite olika windows trix.

/....
(Som är sååå kass på att förklara)
Citera
2002-01-17, 07:22
Medlem

Durk, Finns så många metoder. Allt från att gissa inloggningslösen (manuellt, med en ordlista eller Brute Force (testa a, b, c...aa, ab, ac o.s.v.). Sen kan man använda olika hål, kanske något script på sidan som gör att du kan lista källkod, komma åt filer m.m.

Att hacka är som att, hmm, laga bilar eller något, det finns inte en metod att berätta om. Allt handlar om fel, bilmodell o.s.v. Samma sak som hacking då, allt handlar om vad det är för server, vad man vill åstakomma o.s.v.

Har du mer specifika frågor kanske vi kan svara bättre. ;)

/LoomChild
Citera
2002-01-17, 23:16
Medlem

LoomChild: Du har helt rätt, men om man ska hacka t ex en sida på angelfire (http://www.angelfire.com) ?

Finns det några säkerhetshål där eller ?
En polare lyckades bla hacka min när den låg hos Angelfire för 2 år sen, jag har undrat en hel del över hur han gjorde, frågade honom oxå, han sa att han hade nåt Windows program som hackade min hemsida åt honom, med hjälp av nåt hål då. Mitt lösenord följde konstens alla regler, 8 tecken långt, inget ord, siffror och specialtecken.

Detta krävs vanligen numera även av servrarna där man "uploadar" sina hemsidor
Citera
2002-01-18, 07:21
Medlem

Tja, har för mig Angelfire hade något känt hål en stund, de flesta ställen har ju haft något, se bara på Hotmail. "Tyvärr" håller det inte i sig så länge bara.

Annars kanske han hittade din FTP-config-fil? Lokal access är så trevlig. ;)

/LoomChild
Citera
2002-01-19, 21:55
äldre konto (old)
Ej medlem

finns en bug i m$ iss servrar, STOR ( finns iofs en massa medn ), knappra in adressen http://hemsidan.com/issadmin/ om du kommer in så har du admin på server =) lätt va
Citera
2002-01-20, 13:13
Medlem

Zteam, Hmm, tror inte du har sådan tur då. Ev. att du kan hitta en cookie med lösenordet, jag vet några mindre siter som inte kör med tillfälliga ID eller så utan lagrar namn + lösen i en cookie. Ok, ofta raderas ju den när man loggar ut/stänger av sin browser, men kolla vet jag.

I annat fall: Keylogger

/LoomChild
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in