Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-04, 22:45
  #841
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Japp det är ren ondska. För att citera Reagan:



Applicerbart även i Sverige. Undrar när människor i Sverige kommer vakna till att svensk så kallad "godhet" egentligen är ondska och de man kallat rasister egentligen är de som försvarar vanliga medborgare.

Dock kan givetvis alla ideologier gå till överdrifter och bli ondska, lagomt är faktiskt nästan alltid bäst. Men i detta fall är de som kallas rasister de "goda" skulle jag vilja påstå. Men de flesta är helt enkelt inte tillräckligt insatta för att förstå, verkligheten kommer slå hårt mot dessa.
Ja, många som fortfarande tror på ”de goda” har ett brutalt uppvaknande framför sig. Jag undrar hur många det är som är medvetet onda och hur många som TROR att de är goda.
Citera
2019-11-05, 06:24
  #842
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annasvensson32
Intervjun med Lasse Wilhelmsson som avslöjar sanningen om EXPO

(FB) Intervjun med Lasse Wilhelmsson är helt borta från Youtube och Vimeo
Vad har du emot Östling? Vet du ens vem det är?
Citera
2019-11-05, 10:15
  #843
Avstängd
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Fri invandring eller generös invandring? 1980 delade vi ut 12 000 uppehållstillstånd. På 90-talet låg siffran ofta runt ~30 000. Idag ligger den på 130 000. Tyvärr tror jag att många inte förstod att det skulle öka så extremt och att vi i Sverige 2019 skulle ha problem med att vissa grupper är analfabeter.
Varför skulle det vara ett problem? För man inte kan stava till bokstaven S på sitt Röstkort? o:
Citera
2019-11-05, 21:11
  #844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Mannen är en kappvändare av rang. Man bör inte fästa alltför stor vikt vid hans ord.


Hans första tanke ska dock beaktas. Att han sen beter sig som en syltrygg lider han själv mest av.
Citera
2019-11-05, 21:16
  #845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta dina klumpiga påhopp på dessa personer.

Den slutsats man kan dra av dina kommentarer är att vi förmodligen lever i parallella världar.
Jag ska inte ge mig i kast att bedöma poeter eftersom jag har begränsade kunskaper i ämnet.. förmodligen lika små som du har när det kommer till företagsledning och vad som ska vara rimlig ersättning till VD:ar.

Jag kände inte heller till Walt Whitman så jag googlade honom.. vad jag kan se så var han en framstående poet. Jag är ganska säker på att det finns andra kvalifikationer som är högre rankade och som kommer ge dig bättre betalt som VD i ett bolag än att kunna rabbla några dikter (även om jag anser att kultur är mycket viktig för den civiliserade världen)

Jag kanske läser något från Walt Whitman ikväll.
Walt Whitman är den person som personifierat det Amerikanska experimentet och den Amerikanska demokratin, att folk som du tar saker som yttrandefrihet för givet är sorgligt. Det är en ganska ny ide. Dessutom undrar väl alla var frasen 'Captain, my captain' från filmen kommer ifrån? Det kommer från Leaves of Grass av Whitman.(handlar om general Grant i nordstatsarmen innnan han blev president om nån undrar) inte bara den bäste poeten från den engelskspråkiga världen de senaste 200 åren utan nånsin. De första stanzas där är mer kraftfulla än Yeats: 'Things fall apart; the centre cannot hold'
__________________
Senast redigerad av Alpoxen 2019-11-05 kl. 22:11.
Citera
2019-11-06, 11:34
  #846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Om SwebbTV är det bästa sk alternativmedia kan visa upp kan SVT sova lugnt. Fy fan viket träsk av konspirationer, klimatförnekare och privilegierade gamla gubbar. Östling och Bert Karlsson är alltså de kändaste politiska tänkarna de kan skaka fram? Fy fan jag dör av skratt. Självklart blir kanalen poppis på Flashback.

Jag tror att du har fel. De har en duktig programledare och tar upp intressanta ämnen.

Sen tycker jag att du missuppfattat vissa saker.
Klimatet är inte på väg mot en katastrof. Temperaturen öka stadigt, det har den gjort sedan 1700-talet. Den förhöjda koldioxidhalten p.g.a mänsklig aktivitet leder till att växtligheten trivs bättre, och att det blir något bördigare. En liten parentes kring detta är att nära marken är koldioxidhalten lokalt lägre än i resten av atmosfären, eftersom att växterna tar upp koldioxid. På platser där vindkraftverk är placerade växer det bättre, eftersom att vindkraftverken blandar runt luften, så att mer koldioxidrik luft når växterna.

De som du kallade privilegierade gubbar tycker jag inte är några bra exempel på sådana. De gubbar som intervjuats i Swebbtv är ju ovanligt skärpta tycker jag, och de måste nått sina positioner genom kompetens och drivkraft. Ifall du vill hitta på exempel på privilegierade gubbar får du titta bland finansfolk och chefer. Där finns det mycket folk som blivit födda i välbärjade familjer och genom kontakter hamnat på fina kontorsjobb där de sitter och spelar minröjare och patiens. Jag tycker att det verkar ha blivit en stor missuppfattning om det här.

Östling tyckte jag gav ett väldigt kompetent intryck. Bert Karlsson har jag inte fått samma intryck av. Men har verkligen Bert Karlsson varit med i Swebbtv?
Citera
2019-11-19, 06:54
  #847
Medlem
Så man betalar ofrivilligt för en statlig propagandaapparat som straffar människor som råkar yttra det som folk tänker?

- tankebrott?
- sanningsministerium?

Hur ska man stävja våldet flashback?
Hur skapar man en god, demokratisk framtid i sverige?
Citera
2019-11-19, 07:37
  #848
Avstängd
Mertillens avatar
Fan så jag saknar SVT hur det var på 80-talet. Jag förstod på den tiden inte att SVT var vänstervridet men det var inte kulturmarxistiskt extremt vänstervridet och det är annorlunda mot idag. Skulle påstå att det vänsterextrema märkts av i synnerhet från år 2001 och framåt. 11 september 2001 ändrade på detta.

80-talet, det var tider det med Bengt Öste eller Anita Jekander, som var en milf (hon är född 1953 så på 90-talet var hon en sexig 40-åring där i rutan).
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2019-11-19 kl. 07:39.
Citera
2019-11-19, 11:51
  #849
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Walt Whitman är den person som personifierat det Amerikanska experimentet och den Amerikanska demokratin, att folk som du tar saker som yttrandefrihet för givet är sorgligt. Det är en ganska ny ide. Dessutom undrar väl alla var frasen 'Captain, my captain' från filmen kommer ifrån? Det kommer från Leaves of Grass av Whitman.(handlar om general Grant i nordstatsarmen innnan han blev president om nån undrar) inte bara den bäste poeten från den engelskspråkiga världen de senaste 200 åren utan nånsin. De första stanzas där är mer kraftfulla än Yeats: 'Things fall apart; the centre cannot hold'
Whitman var också en gammal gubbe som var mer än förtjust i stiliga unga män/pojkar. De fick gärna vara fattiga också, det var väl lättare att köpa lite gubbmys av grabbar med hungriga magar. Diktsamlingem "Leaves of Grass" innehåller väldigt mycket som anspelar på Whitmans homoerotiska faiblesse.

"Oh Captain, my Captain" skrevs 1865, 10 år efter Leaves of Grass gavs ut, och handlar inte om Ulysses S. Grant. Den handlar om Abraham Lincoln, och skrevs efter John Wilkes Booth placerat en blykula i Lincolns skalle på Ford's Theatre.
__________________
Senast redigerad av PlutoJ 2019-11-19 kl. 12:00.
Citera
2019-12-04, 09:45
  #850
Medlem
Avskyr vänstern och deras anklagelser om nazister och rasister som de hela tiden missförbrukar.

Men tyvärr har de rätt här om Swebbtv. Swebbtv är krypto nazister och har dolda åsikter som nazismen och vitmakt miljön.

Swebbtv ser sig som proffesionellt i deras program men ingen av de personerna som de tar in har de gjort något bakgrunds kontroll, eller vilka dessa är öht. Utan man som Ha Chaparral intervjuer folk till höger o vänster bara för att de åsikt som de själva vill höra ska komma tilltal.

Under en intervju där det handlade om asap rockys fall så hade de en man och en kvinna och just den kvinnan var hur pinsam som helst, hon satt och ljög och överdrev under hela intervjun om hur hon hade blivit förföljt av polisen och hur de hade slagit henne för att hon skrev något kommentar på nätet.

Swebbtv bjuder in nazisterna från nya tider och gör intervjuer med Erik Almqvist som är känd för järnrörskandalen. Är det verkligen den bild som Swebbtv ville omge som seriösa? att bjuda in töntar som Erik Almqvist?!

Så ja, jag kan bestämt hävda Swebbtv är ett nazistiskt rörelse.
__________________
Senast redigerad av white-power 2019-12-04 kl. 09:48.
Citera
2019-12-04, 19:43
  #851
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Swebbtv bjuder in nazisterna från nya tider och gör intervjuer med Erik Almqvist som är känd för järnrörskandalen. Är det verkligen den bild som Swebbtv ville omge som seriösa? att bjuda in töntar som Erik Almqvist?!

Så ja, jag kan bestämt hävda Swebbtv är ett nazistiskt rörelse.

Swebbtv är givetvis illa omtyckta eftersom de bjuder in "dissidenter" och sådana som är bojkottade av etablissemanget. Det bekvämaste för etablissemangets representanter är ju att avfärda Swebbtv som "nazister".
Beträffande Almqvist och "järnrörsskandalen", så visst bar han sig åt som en idiot men bakgrunden var att hans kompisar efter krogbesök och lagom påverkade kl 4 på morgonen vinglade omkring i stan och stötte på Soran Ismail med anhang som givetvis började provocera. Almqvist och någon mer fick tag i aluminiumrör från något pågående bygge och yttrade att "du är inte Svensk" till Soran.
Dumt, men en viss förståelse för situationen kan man ha. Ingen anledning att bli klassad som nazist för det här. I Expos och övriga etablissemangets vokabulär blev aluminiumrören, "järnrör" för att få det låta så brutalt som möjligt . "Järnrörsskandalen" har det fått heta i tio år.
Citera
2020-01-02, 01:24
  #852
Medlem
Grodfrityrs avatar
Nya Dagbladet 22 december 2019.
Citat:
...
Nya Dagbladet ringde Geronimo Åkerlund, ansvarig utgivare för SVT i Stockholmsområdet, för att fråga honom om hur denna artikel går ihop med Public service uppdrag.

Geronimo som är ansvarig utgivare dock vill inte ta ansvar för SVT:s rubriksättning, och ingress och text, utan menar att ”vit makt” begreppet är Expos ord. I strid med sina riktlinjer har man samtidigt inte låtit Swebbtv:s ansvarige utgivare Mikael Willgert komma till tals.

Geronimo menar att det framgår att Expo anser att Swebbtv är ”väldigt, väldigt breda” men något sådant framgår inte av artikeln.



Hur tänker du när du säger att ”en rubrik är en rubrik” ? Det är väl ett viktigt inslag i en artikel?

– Ja.
...
https://nyadagbladet.se/inrikes/svts...a-mot-swebbtv/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback