2019-10-29, 20:24
Medlem
Hej.

Jag har problem med panikångest och social fobi. Älskar att ha på mig mina stora pilotbrillor när jag är ute. Det avskärmar ljus, alla intryck, ögonkontakt och att folk inte kan se in i mina ögon för då känner jag mig mindre granskad/avläst. Har dom även nu när det är kolsvart ute.

Men jag är nyfiken på om ni gör samma sak. Vad tänker ni eller vilka fördomar har ni om ni ser någon med solbrillor när det är bäcksvart ute?

😎
Citera
2019-10-29, 20:26
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Jag bry mig inte!
Citera
2019-10-29, 20:28
Bannlyst
Det värsta som kan hända är väl att någon tror du är synskadad, och därför behöver mörkläggande solglasögon utomhus oavsett tid på dygnet/väderlek.
Citera
2019-10-29, 20:31
Medlem
Negressdrottningens avatar
Alla som tjänar över 55 i månaden har solglasögon och spliffar i fickan!
Citera
2019-10-29, 20:34
Medlem
Lowlyfes avatar
Blir det inte jobbigt när det är becksvart?

Många som ska tycka till stilmässigt om solbrillor inne/vintertid mer ofta än att nämna praktiska nackdelar.
Citera
2019-10-29, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Blir det inte jobbigt när det är becksvart?

Jo lite när det är dåligt med lyktstolpar och belysning.
Citera
2019-10-29, 23:25
Avstängd
serblovinhimselfs avatar
Alltså om du inte har substanser som hobby vilket jag förmodar inte är fallet så måste jag fråga en tanke som slog mig.
Du berörs inte av det att väldigt många kommer sätta pundar-stämpel (säkert massor som redan har) när du går runt med brillor under såhär mörka perioder?
Citera
2019-10-30, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Alltså om du inte har substanser som hobby vilket jag förmodar inte är fallet så måste jag fråga en tanke som slog mig.
Du berörs inte av det att väldigt många kommer sätta pundar-stämpel (säkert massor som redan har) när du går runt med brillor under såhär mörka perioder?

Bryr mig nog inte så mycket av pundarstämpeln. Tycker det är lite komiskt. Nej, är inte knarkentusiast.
Citera
2019-10-30, 21:43
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negressdrottningen
Alla som tjänar över 55 i månaden har solglasögon och spliffar i fickan!
Nej. Inte ens en halvsanning, eller sextondelssanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in