2019-10-29, 05:47
Bannlyst
Det verka har uppstått en trend ibland bärbara datorer nu, att man sluta köra med med stor vagnretur tangent. Små enter knappar har varit populärt på andra tangentbord än Svenska och även Toshiba har kört med små enter knappar.

Men nu verka denna pestsmitta spridit sej till alla laptop modeller eller har jag fel?

Stor enter knapp menar med att inte bara är 2 tangenter bred utan även lite större. Men nu har man begränsat ytan för enter knappen.
Citera
2019-10-29, 06:14
Medlem
Negressdrottningens avatar
Din bästa lösning är nog att gå ner i vikt, en dramatisk minskning. Jag har haft min HP Pavilion som har en smal Retur-knapp i flera år och det tog kanske en dag att vänja sig.

Varför vill du ha en knapp som ska ta upp ca 4 knappar i utrymme? Låter ju heldumt.
Citera
2019-10-29, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negressdrottningen
Din bästa lösning är nog att gå ner i vikt, en dramatisk minskning. Jag har haft min HP Pavilion som har en smal Retur-knapp i flera år och det tog kanske en dag att vänja sig.

Varför vill du ha en knapp som ska ta upp ca 4 knappar i utrymme? Låter ju heldumt.
Ditt svar låter dummare än dumt.
Utvecklingen är tråkig. En billig Asus hade det svenska tangentbordet. HP verkar ha förbilligat produktionen och infört den smala returremsan. Finns ju många onödiga knappar man kan rensa bort som bara sitter där av slö slentrian.
Citera
2019-10-29, 08:59
Medlem
Negressdrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Ditt svar låter dummare än dumt.
Utvecklingen är tråkig. En billig Asus hade det svenska tangentbordet. HP verkar ha förbilligat produktionen och infört den smala returremsan. Finns ju många onödiga knappar man kan rensa bort som bara sitter där av slö slentrian.
Ge exempel på en (1) onödig knapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in