• 1
  • 2
2019-10-27, 12:02
Medlem
KaptenTrubbels avatar
Fick nyligen ett meddelande från Handelsbanken att från och med 01/01/2020 kommer de fakturera 25SEK/manad far konto samt internetbank.

Da jag endast använder mitt konto i Handelsbanken for att fa tillgang till BankId (skatteverket etc) försöker jag hitta en kostnadsfri lösning och saga upp mitt avtal med Handelsbanken.

Finns det någon bank (storbank eller mindre alternativ) som erbjuder gratis konto samt BankId?
Behover inget Visakort eller dylikt utan bara BankId tjänsten.

Kommer att vara i Sverige nästa vecka och tänkte fixa detta da
Tacksam for svar / ideer

//Kapten Trubbel
Citera
2019-10-27, 12:06
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenTrubbel
Fick nyligen ett meddelande från Handelsbanken att från och med 01/01/2020 kommer de fakturera 25SEK/manad far konto samt internetbank.

Da jag endast använder mitt konto i Handelsbanken for att fa tillgang till BankId (skatteverket etc) försöker jag hitta en kostnadsfri lösning och saga upp mitt avtal med Handelsbanken.

Finns det någon bank (storbank eller mindre alternativ) som erbjuder gratis konto samt BankId?

Tacksam for svar / ideer

//Kapten Trubbel

Haha, det där är precis det "vi alla" letar efter..

Bankerna har vässat sig, de har fattat att bankid/swish med konto är det folk måste ha och därmed verkar alla övergå till att ta betalt för baspaket eller konto i banken. Tydligen skall skandiabanken fortfarande tillhandahålla konto utan kort men det verkar vara den enda som är kvar, hur länge är frågan.
Citera
2019-10-27, 12:12
Avstängd
Skandiabanken, möjligtvis ICA-banken
Citera
2019-10-27, 12:15
Medlem
KaptenTrubbels avatar
Tackar ödmjukast for snabba svar.
Kanner ni till några fordelar / nackdelar med Skandiabanken versus ICA banken?
Citera
2019-10-27, 12:19
Avstängd
Spelar det någon roll ? Du efterlyser ju enbart Bank-ID
Citera
2019-10-27, 12:20
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Spelar det någon roll ? Du efterlyser ju enbart Bank-ID

Jag har konto i alla banker men endast swedbank och ica banken tar betalt.
Citera
2019-10-27, 13:27
Medlem
Pungterings avatar
Ica-banken kräver annan banks inloggning... Så det är ingen superenkel lösning för att skaffa bankid
Citera
2019-10-27, 14:00
Medlem
På Skatteverket kan du få BankID
https://www.skatteverket.se/privat/f...e893f8169.html
Citera
2019-10-27, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenTrubbel

Tacksam for svar / ideer

//Kapten Trubbel
Tjuvar..
Har man en rejäl laddning med kosing hos dom som dom tjänar minst 3% på så ska dom gamarna ha ÄNNU mer..
Dom tjänar MILJARDER om året , men gama till sig ÄNNU mer, för dom verkar aldrig bli nöjda..
Att man inte kan bjuda på korten och internet och bankid är ju rent ut sagt åt HEL... när man tjänar så mycket.
Var fn går gränsen för fräckheten egentligen ?
Citera
2019-10-27, 14:28
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp

Man önskar verkligen att så vore fallet, men tyärr inte. E-legitimation är inte samma sak som bankid så problemet kvarstår. Sannolikt kommer skandiabanken och ev andra aktörer som fortfarande erbjuder konto/bankid/swish fritt att bli anstormade av kunder nu och ändra även de..
Citera
2019-10-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp

Det är inte BankID.

Edit: lite sen på den
Citera
2019-10-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Haha, det där är precis det "vi alla" letar efter..

Bankerna har vässat sig, de har fattat att bankid/swish med konto är det folk måste ha och därmed verkar alla övergå till att ta betalt för baspaket eller konto i banken. Tydligen skall skandiabanken fortfarande tillhandahålla konto utan kort men det verkar vara den enda som är kvar, hur länge är frågan.

Om man inte behöver något kort eller betala räkningar så är Swedbank fortfarande gratis. Åtminstone påstod de att det var gratis att behålla kontot när jag ville avsluta det för några veckor sedan (jag avslutade ändå. Hade plockat bort alla tjänster redan i våras när jag bytte till en annan bank men behövde ha kontot öppet något halvår pga andra orsaker).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in