Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-21, 07:47
  #337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag kan bara tala för hur det är i det område jag bor i och där börjar bland annat personrånen och dagliga hoten bli till vardag bland de unga. Det är dagliga berättelser om händelser i skolan våra 13- åringar kommer hem med. Rektorn på skolan svarar aldrig på telefonsamtal och har en allmänt slapp syn på problemen. Vad det beror på vet jag inte, kanske läget börjar kännas hopplöst så hon har tröttnat på alla förtvivlade föräldrar som vill få ett stopp på eländet. Ligger säkert i fosterställning under skrivbordet med händerna för öronen.

Majoriteten av lärarna är invandrare med stora brister i det svenska språket så det är alltid missförstånd vad det gäller sättet att lära ut till elever, plus att det är stora kulturkrockar när det kommer till hur pass allvarligt svenska lärare och de lärare med utländsk härkomst ser på våldet och alla hot.

Vi får intrycket att rektorn hellre går invandrarlärarnas ärenden än de svenska. PK-ismen är fortfarande väldigt påtaglig och många föräldrar till de svenska eleverna vill ta sina barn till alternativa skolor som är relativt fria från allt kaos, men som tyvärr är mer inriktade på det själsliga och religiösa vad det gäller hur man hanterar de problem som idag uppstår i en "normal" skola. Att få komma in på en sådan skola är svårt, då de tidigare ganska korta kösystemen nu har blivit extremt långa.

Varje dag kommer ungarna hem med filmklipp de tagit från händelser i skolan som de oroligt visar för oss, för de vet inte om det är normalt. De vill höra våra åsikter hela tiden och det är väldigt frustrerande att inte kunna få kontakt med lärare, då de inte längre har egna telefonnummer som vi föräldrar kan nå dom på.

Det är väldigt svårt för oss som föräldrar att ha koll på läxor när de lärare med invandrarbakgrund verkar ha en ganska avslappnad syn på läxor. Har barnen tappat bort en läxa får de skylla sig själva och det är ofta missförstånd kring vad som ingår i läxan.

På fritiden är det mycket varningar från oss föräldrar kring hur vi vill att barnen ska röra sig utomhus, vart de ska hålla till och vilka platser de ska undvika så fort mörkret faller. Att ta genvägen genom den lilla dungen är inte lika trevligt som när jag var liten. Det är som att be om att bli rånad och även om våra barn har klarat sig från att bli rånade, så har många av deras vänner blivit det.

Jag tillhör de föräldrar som tänker stå upp för mina ungar om de händer något och tar gladeligen ett fängelsestraff om det ska behövas och jag är extremt förvånad över att många av de familjer med invandrarbakgrund i samma område känner likadant. En liten grupp idioter förstör för hela området, men jag känner att alla (svenska som invandrare) börjar tröttna på att ingenting görs. Det känns som att någonting snart är på väg att hända, som i politikers ögon är fruktansvärt, men för oss vanligt folk snarare är en befrielse.
Vilket område är det ? skrämmande berättelse verkligen
Citera
2020-02-22, 11:21
  #338
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Vilket område är det ? skrämmande berättelse verkligen
Västerås - Gryta
Citera
2020-03-30, 01:41
  #339
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MijailovicFanClub
Människan är ett flockdjur. När två flockar konkurrerar om samma revir så blir det så småningom konflikt. Den ena flockens hanar dominerar den andra flockens hanar. Dödar dem och äter upp dem och deras avkomma. Fertila honor får leva och tjäna sitt naturliga syfte som avelsdjur. Exakt så fungerar det i naturen. Vad får en att tro att det inte funkar så i människans artificiella samhälle? Under det ytliga civilisationsskiktet är människans samhälle endast resultatet av hanarnas hierarkiska uppdelning i flocken. Det finns ingen mångkultur. Endast flockar som lever parallellt, i konkurrens om levnadsyta och honor.

Så som i naturen, så ock i Sverige.
Citera
2020-03-30, 01:52
  #340
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag kan bara tala för hur det är i det område jag bor i och där börjar bland annat personrånen och dagliga hoten bli till vardag bland de unga. Det är dagliga berättelser om händelser i skolan våra 13- åringar kommer hem med. Rektorn på skolan svarar aldrig på telefonsamtal och har en allmänt slapp syn på problemen. Vad det beror på vet jag inte, kanske läget börjar kännas hopplöst så hon har tröttnat på alla förtvivlade föräldrar som vill få ett stopp på eländet. Ligger säkert i fosterställning under skrivbordet med händerna för öronen.

Majoriteten av lärarna är invandrare med stora brister i det svenska språket så det är alltid missförstånd vad det gäller sättet att lära ut till elever, plus att det är stora kulturkrockar när det kommer till hur pass allvarligt svenska lärare och de lärare med utländsk härkomst ser på våldet och alla hot.

Vi får intrycket att rektorn hellre går invandrarlärarnas ärenden än de svenska. PK-ismen är fortfarande väldigt påtaglig och många föräldrar till de svenska eleverna vill ta sina barn till alternativa skolor som är relativt fria från allt kaos, men som tyvärr är mer inriktade på det själsliga och religiösa vad det gäller hur man hanterar de problem som idag uppstår i en "normal" skola. Att få komma in på en sådan skola är svårt, då de tidigare ganska korta kösystemen nu har blivit extremt långa.

Varje dag kommer ungarna hem med filmklipp de tagit från händelser i skolan som de oroligt visar för oss, för de vet inte om det är normalt. De vill höra våra åsikter hela tiden och det är väldigt frustrerande att inte kunna få kontakt med lärare, då de inte längre har egna telefonnummer som vi föräldrar kan nå dom på.

Det är väldigt svårt för oss som föräldrar att ha koll på läxor när de lärare med invandrarbakgrund verkar ha en ganska avslappnad syn på läxor. Har barnen tappat bort en läxa får de skylla sig själva och det är ofta missförstånd kring vad som ingår i läxan.

På fritiden är det mycket varningar från oss föräldrar kring hur vi vill att barnen ska röra sig utomhus, vart de ska hålla till och vilka platser de ska undvika så fort mörkret faller. Att ta genvägen genom den lilla dungen är inte lika trevligt som när jag var liten. Det är som att be om att bli rånad och även om våra barn har klarat sig från att bli rånade, så har många av deras vänner blivit det.

Jag tillhör de föräldrar som tänker stå upp för mina ungar om de händer något och tar gladeligen ett fängelsestraff om det ska behövas och jag är extremt förvånad över att många av de familjer med invandrarbakgrund i samma område känner likadant. En liten grupp idioter förstör för hela området, men jag känner att alla (svenska som invandrare) börjar tröttna på att ingenting görs. Det känns som att någonting snart är på väg att hända, som i politikers ögon är fruktansvärt, men för oss vanligt folk snarare är en befrielse.

Vafan, man kunde tro att ni bor i Soweto.
Citera
2020-03-30, 04:44
  #341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag kan bara tala för hur det är i det område jag bor i och där börjar bland annat personrånen och dagliga hoten bli till vardag bland de unga. Det är dagliga berättelser om händelser i skolan våra 13- åringar kommer hem med. Rektorn på skolan svarar aldrig på telefonsamtal och har en allmänt slapp syn på problemen. Vad det beror på vet jag inte, kanske läget börjar kännas hopplöst så hon har tröttnat på alla förtvivlade föräldrar som vill få ett stopp på eländet. Ligger säkert i fosterställning under skrivbordet med händerna för öronen.

Majoriteten av lärarna är invandrare med stora brister i det svenska språket så det är alltid missförstånd vad det gäller sättet att lära ut till elever, plus att det är stora kulturkrockar när det kommer till hur pass allvarligt svenska lärare och de lärare med utländsk härkomst ser på våldet och alla hot.

Vi får intrycket att rektorn hellre går invandrarlärarnas ärenden än de svenska. PK-ismen är fortfarande väldigt påtaglig och många föräldrar till de svenska eleverna vill ta sina barn till alternativa skolor som är relativt fria från allt kaos, men som tyvärr är mer inriktade på det själsliga och religiösa vad det gäller hur man hanterar de problem som idag uppstår i en "normal" skola. Att få komma in på en sådan skola är svårt, då de tidigare ganska korta kösystemen nu har blivit extremt långa.

Varje dag kommer ungarna hem med filmklipp de tagit från händelser i skolan som de oroligt visar för oss, för de vet inte om det är normalt. De vill höra våra åsikter hela tiden och det är väldigt frustrerande att inte kunna få kontakt med lärare, då de inte längre har egna telefonnummer som vi föräldrar kan nå dom på.

Det är väldigt svårt för oss som föräldrar att ha koll på läxor när de lärare med invandrarbakgrund verkar ha en ganska avslappnad syn på läxor. Har barnen tappat bort en läxa får de skylla sig själva och det är ofta missförstånd kring vad som ingår i läxan.

På fritiden är det mycket varningar från oss föräldrar kring hur vi vill att barnen ska röra sig utomhus, vart de ska hålla till och vilka platser de ska undvika så fort mörkret faller. Att ta genvägen genom den lilla dungen är inte lika trevligt som när jag var liten. Det är som att be om att bli rånad och även om våra barn har klarat sig från att bli rånade, så har många av deras vänner blivit det.

Jag tillhör de föräldrar som tänker stå upp för mina ungar om de händer något och tar gladeligen ett fängelsestraff om det ska behövas och jag är extremt förvånad över att många av de familjer med invandrarbakgrund i samma område känner likadant. En liten grupp idioter förstör för hela området, men jag känner att alla (svenska som invandrare) börjar tröttna på att ingenting görs. Det känns som att någonting snart är på väg att hända, som i politikers ögon är fruktansvärt, men för oss vanligt folk snarare är en befrielse.


Ja det är en tragisk utveckling, politikerna har lyckats förstöra landet på enbart 50 år genom att importera mellanöstern/Afrika.
Vi kommer snart ha samma situation som före detta Jugoslavien hade på 90 talet, som också det var ett etniskt inbördeskrig, folk i Sverige har börjat få nog och nu med Corona viruset så hoppas jag det inte dröjer länge tills det blir lagligt att befria vårat land från den mångkulturella pestsmittan!
Citera
2020-06-25, 07:39
  #342
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ja det är en tragisk utveckling, politikerna har lyckats förstöra landet på enbart 50 år genom att importera mellanöstern/Afrika.
Vi kommer snart ha samma situation som före detta Jugoslavien hade på 90 talet, som också det var ett etniskt inbördeskrig, folk i Sverige har börjat få nog och nu med Corona-viruset så hoppas jag det inte dröjer länge tills det blir lagligt att befria vårat land från den mångkulturella pestsmittan!

Bosnien...Libanon...Rwanda. I Rwanda hackades/sköts/stacks folk ihjäl till antalet 800,000 på 3 månader.

Kommer jag att döda folk på så vis? Kommer jag att dödas på så vis? Få ett djupt hack i huvudet av en machete. Blodflödet upphör inte förrän det är över.

Än så länge saknar vi svenskar organisationen. Polis och militär står under svensk kontroll, alltjämt, fast cheferna är regimlojala och inte lojala med de etniska svenskarna.

Man är lite rådvill också. Kastar gärna sten på riksdagen. 10,000 svenskar med 3 stenar vardera. När 30,000 stenar kastas på riksdagen kommer riksdagsmännen att skita på sig av skräck. Fast det vill till att riksdagen retirerar till vår svenska förmån för annars är den stenkastningen värdelös.

Kommunkontoren. Ja migrationsverkets lokaler är ett fint mål. Men vi är inte där ännu. Idag går man till jobbet en dag till och drar in skattemedel till den svenska statens försorg. Allt vad som blir över, det man sparar, skulle bli värdelöst i händelse av krig.

Det kanske aldrig blir krig. Bara detta nya Sverige där det då och då förekommer bestialiska mord på oss vita, förklaras med marxistteorier, precis som i Sydafrika, och ibland blir det större oroligheter. Men värre än så blir det inte. Islamistiskt ska Sverige dock vara. Böneutropen kommer att ljuda i varje stad. Det är väl 5 gånger om dagen?

Svart privilegium kommer att råda. Det är de svarta och de bruna som har uppfattningen om sig själva som överlägsna. Det är ju de som invaderade och tog över. Det är även de som har den starkare civila organisationen (stora familjer, klaner).
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2020-06-25 kl. 07:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback